תרבות, מנהגים ונימוסים בתאילנד

מידע כללי

המלך ומוסד המלוכה בתאילנד:

המלך, המלכה וילדיהם מורמים מעם ויש להימנע מדברי ביקורת על מוסד המלוכה או אמירת דברים שעשויים להתפרש כפגיעה או כזלזול בהם. העונש הקבוע בחוק על פגיעה בכבודו של מלך תאילנד הוא מאסר של שבע שנים.

הדת בתאילנד:

הדת בתאילנד – הבודהיזם – הינה קדושה עבור התאילנדים. אין לומר דברים שעשויים להתפרש כפגיעה או זלזול בדת. בנוסף, תושבי תאילנד רוחשים כבוד רב לנזירים הבודהיסטים כמו בכל אזור המזרח הרחוק. עוד על האזור ועל טיסות למזרח.




ההמנון בתאילנד:

ההמנון הלאומי של תאילנד מושמע ברדיו ופארקים ציבוריים לפחות פעמיים ביום. ההמנון המלכותי של תאילנד מושמע בכל בתי הקולנוע לפני תחילת הסרט. תושבי תאילנד ותיירים כאחד נתבעים לעמוד דום בעת השמעת ההימנון הלאומי או ההימנון המלכותי.

מחוות ה-WAI בתאילנד:

המחווה המסורתית בה משתמשים בתאילנד לברך אחד את השני. ה-WAI מבוצע כשמחזיקים את שתי כפות הידיים צמודות זו לזו עם קידה קלה (וחיוך). המחווה משמשת לברכת שלום, להבעת תודה ולנתינת כבוד לצד השני. מקובל כי צעירים קדים קידה קודם למבוגרים ואלה מחזירים להם קידה.

משמעות הראש והרגל בתאילנד:

הראש נחשב לאיבר מקודש בתאילנד והתאילנדים מייחסים לו חשיבות גבוהה. אל כף הרגל לעומת זאת, מייחסים בוז בתאילנד. בשל כך, לא מקובל לגעת בראש (או אפילו ללטף ראש של ילד), להפנות כף רגל לפסל של בודהה או אדם כלשהו.

כבוד למבוגרים בתאילנד:

בתרבות תאילנד נקבע המעמד ההיררכי לפי הגיל, המין, והמעמד הכלכלי (בסדר זה). בשל כך צעיר תמיד יפנה אל מבוגר עם תחילית ‘נון’ המביעה את הכבוד הנרחש אליו.

צחוק והומור בתאילנד:

הצחוק וההומור המהווים נדבך מרכזי בתרבות תאילנד. התאים נוהגים להקניט ולצחוק איש על רעהו ופעמים רבות צוחקים כשהם נבוכים, דבר העלול להתפרש, בטעות, כזלזול על ידי המערביים. “סאנוק” הינה מילת מפתח בתאית המבטאת הומור ובדיחות דעת.

סחר וממקח בתאילנד:

סחר וממקח מעוגנים היטב בתרבות תאילנד. ואולם, כדאי לעשות זאת בהתאם לכללי התרבות התאית; מתן כבוד לסוחר ולסחורה שלו והומור רב יוכלו לסייע בכל עסקת מכר. לרוב לאחר מכירה מוצלחת ינפנף הסוחר בשטרות על מנת לגרש את הרוחות הרעות, בנוסף, המכירה הראשונה של הבוקר נחשבת כמכירה הצופנת בחובה מזל טוב להמשך היום, ועל כן שעות הבוקר טובות לקניות בתאילנד.

בית הרוחות בתאילנד:

התרבות התאית מאמינה בקיומן של רוחות; כמעט בכל בית בתאילנד ניתן למצוא את ‘בית הרוחות’, מעין בית מינאטורי אשר אמור להיות משכנן של רוחות הבית. התאים מגישים מדי יום מנחה לרוחות המצויות בבית הרוחות, הוא יישאר נקי תמיד ולעולם לא יעמוד בפינה שעלולה להיות מוצלת.