1. עמוד הבית
  2. »
  3. תכנון חופשה עם הכל על
  4. »
  5. סיפורי מסע
  6. »
  7. רשמים מליסבון – בירת פורטוגל

רשמים מליסבון – בירת פורטוגל

אין ספק שליסבון הפתיעה לטובה מאוד. מורגש כמובן שמדובר בעיר אירופאית, אבל יש בה גם טעם נעים של מזרח. לצד הארכיטקטורה הקלאסית מרובת הפסלים והכיכרות, יש טוקטוקים שמשמשים כמוניות, סופרים שגרמו לי להתבלבל לרגע שאולי אני שוב ביפן או בתאילנד ומבחר מרשים ביותר של מסעדות הודיות.
עם רק כמה ימים בליסבון, יצא לי להסתובב בעיקר באיזורים המתויירים. הרבה מאוד מהבתים מצופים מרצפות מאויירות. כל בית בצבעים משלו, עם איורים משלו. ולצד הקרמיקה, המון ציורי קיר. כמו שאמר אחד הבלוגרים שכתב על ליסבון, תערוכת האומנות הכי טובה בעיר היא לעבור בין תחנות המטרו ולהתבונן בקירות השונים מצופי המרצפות המאויירות שמוצגים שם.

הסתובבתי בעיר העתיקה של ליסבון (Alfama). היא מקסימה, מלאה ברחובות קטנים, בתים ישנים ונקודות תצפית. היא נמצאת בנקודה גבוהה כך שיפה להתבונן משם על שאר העיר ועל הים. משם המשכתי לשכונת Graca, פשוט שוטתי בין הרחובות ונהנתי משלל הגרפיטי והבתים הצבעוניים. בכללי, אני אוהבת לחקור את העיר עם הרגליים. פשוט ללכת ולהיאבד ולא להיעזר יותר מדי בתחבורה הציבורית. אבל אם כבר תחבורה ציבורית, יש רשת מטרו נוחה ויעילה וההגעה משדה התעופה למשל, פשוטה ביותר.
המלצה חמה היא בשעת השקיעה לשבת על הים, בתצפית columns pier. לקראת הערב מתכנסים שם הרבה אנשים, לרוב יש הופעות רחוב. יש אווירה נעימה וכיף לשבת על הים.




(צילומים מקוריים)

המלצה נוספת היא לעשות טיול יום ל Sintra. בתור ירושלמית לשעבר, קראתי לה “העין כרם של ליסבון”. מדובר בעיירה שנמצאת כ-45 דקות נסיעה ברכבת (יש רכבות במהלך כל היום והנסיעה היא זולה ונוחה). יש בה ארמונות עתיקים, מבצר שאפשר לעשות להגיע אליו ברגל לחושקים בטרק קטן והררי, פארקים ואיזור תיירים חמוד ורווי מסעדות וחנויות. מתחנת הרכבת אפשר להתחיל את הסיור ברגל ומשם זה כבר בחירה אישית של כל אחד – מה לראות ומה לעשות. הסתובבתי זמן מה בעיירה ואז התחלתי לטפס לעבר המבצר. בדרך גיליתי את ה- Pena Palace. בכניסה היו כמה תמונות של הארמון והחלטתי להיכנס (אפשר לקנות כרטיס לפארק בלבד או לפארק + לארמון). הארמון נמצא בלב פארק ענקי, אפשר להסתובב בפארק עצמו יום שלם. מהמעט שראיתי, יש בו אגמים, בעלי חיים, עצים ופינות נוי מקסימות. הארמון עצמו יפהפה בעיניי, יכולתי ממש לדמיין את משפחת המלוכה מתהלכת בין החדרים.
באוטובוס התיירים של סינטרה כלולה גם עצירה ב- Cabo de Roca, נקודת תצפית על הים עם טוויסט קטן – מדובר בנקודה המערבית ביותר של פורטוגל, כך שלמעשה של אירופה כולה.

מליסבון המשכתי לדרום פורטוגל, אבל זה כבר סיפור אחר…

לינקים שהיו שימושיים עבורי:
על השכונות השונות בעיר
הבחור שנתן לי השראה ללכת ספציפית ל Graca
מדריך על סינטרה

וכמובן, גם בליסבון (כמו בכל מקום אחר בעולם שבו טיילתי עד כה), לא הייתי מוצאת את עצמי בלי האפליקציה הנהדרת MapsMe שבעזרתה ניווטתי את דרכי. אני לא נוהגת לרכוש אינטרנט וכרטיסי סים מקומיים, כך שביום הראשון דרך הוויי פיי של ההוסטל הורדתי את המפה של ליסבון ומאז יכולתי להשתמש בה offline, כולל לחפש איפה נמצא הסופר הקרוב/כספומט/תחבורה ציבורית ועוד. מומלץ ביותר.

אדוויה




דבר עורך הכל על:

תודה אדוויה על הסיכום המפורט והתמונות המקסימות. נכון להיום (2018) פורטוגל הופכת להיות יעד מבוקש על תיירים ישראלים מכל הסוגים. צעירים ומבוגרים כאחד מוצאים אותה כאטרקטיבית מאוד. ליסבון בפרט היא יעד מאוד מומלץ בעייני, מחירי המלונות בה טובים ונוחים (שווה להציץ למשל פה ופה), יש בה אופציות רבות להשכיר רכב ולטייל בקלות במרחבים שעוטפים אותה (שווה להציץ בהצעותפה) ויש פה אופציות רבות לסיורים מודרכים ואטרקציות (ממליצים להסתכל פה ופה). כמו 90 אחוז מהיעדים באירופה אין צורך לויזה על מנת לבקר בליסבון לזמן מוגבל. למי שמתכנן ללמוד או לעבוד בליסבון או פורטוגל זה כבר סיפור אחר ויש צורך בויזה או אפילו להציץ בשירותים שאולי ידאגו לכם לדרכון מקומי (ראו למשל הוצאת דרכון פורטוגלי). עקב כל אילו זו גם הזדמנות לספר שליסבון תהייה אחד היעדים הבאים שיעלו לאתר שלנו.

אוהד

אולי יעניין אתכם גם:

 

קריאה נוספת מומלצת בעברית: