1. עמוד הבית
  2. »
  3. תכנון חופשה עם הכל על
  4. »
  5. טיסות וחבילות
  6. »
  7. מידע על ספקי טיסה
  8. »
  9. קורונה – כל מה שכדאי לדעת על מדיניות ביטולים ושינויים לטיסות

קורונה – כל מה שכדאי לדעת על מדיניות ביטולים ושינויים לטיסות

עודכן לאחרונה ב-10.9.2021

מידע כללי

וירוס הקורונה שנפוץ בכל העולם הוביל לגל ביטולים ושינויים של טיסות, ירידה חדה במספר הטיסות והגבלות כניסה למדינות שונות ברחבי העולם. הדבר הוביל לאי ודאות ותביעות רבות לקבחת החזר כפסי בעבור טיסות שהתבטלו ולא יכלו לצאת לפועל, כמו גם בעבור הזמנות למלוננות שלא יצאו לפועל (לקריאה נוספת על מדיניות החזר ושינוי מלנות בקורונה כאן). בשלב זה אנו כבר קצת יותר מבינים את ההתנהלות ואת האופן בו מתקיימת תיירות לצד ויקוס הקורונה. אך עדיין ישנה אי ודאות ושאלות רבות בנוגע לטיסות ומה קורה במידה וצריך לבטל אותן. מה עושים במקרה והטיסה בוטלה? האם אקבל החזר וכיצד? מה קורה אם לא ניתן לטוס בשל בידוד? מה קורה אם יש להיכנס לבידוד בסוף החופשה? שאלות אלו ושאלות רבות נוספות מטרידות את מי שמתכנן לסגור טיסה. פירטנו עבורכם מה המדיניות של מספר חברות שהנוסע הישראלי משתמש בשירותיהן לצורך החופשה שלו באירופה.

דבר ראשון שיש לקחת בחשבון, שאף אחד, לא אנחנו, לא הממשלות ובטח שלא חברות התעופה לא יודעות מתי וכיצד המשבר הזה יגמר. במקרה והטיסה שלכם בוטלה על ידי החברה, לרוב תהיו זכאים להחזר, בין אם כספי (לרוב) ובין אם בצורת ואוצ’ר איתו ניתן יהיה לרכוש טיסה חלופית בעתיד. אך במקרה בו הזמנתם טיסה ואתם בוחרים לבטל אותה בשל הנחיות הקורונה ביעד עצמו או בידוד בחזרה מהיעד הדבר יהיה תלוי במדיניות ביטוח הטיסה שרכשתם. כיום ניתן לעשות ביטוח הכולל את כרטיס הטיסה ומאפשר ביטול או שינוי של כרטיס הטיסה אותם הביטוח מכסה במקרים מסוימים.

התיקון לחוק שירותי התעופה אפשר הסדיר את החזרת הכספים בשל ביטולי טיסה בעקבות הקורונה כבר אינו בתוקף, ולכן נכון לעכשיו אין תיקון בחוק אשר מחריג את ההחזר הכספי המגיע לנוסעים בעקבות ביטולים הנובעים מהקורונה.

בעמוד זה תוכלו למצוא את המידע שמצאנו לעניין ביטולי ושינוי הטיסות בשל הקורונה באתרי חברות התעופה הגדולות.




אל על- מדינויות ביטולים ושינויים - קורונה

אל על, חברת הדגל של ישראל, עשתה מאמץ ניכר להשיב את הישראלים המטיילים הביתה ולשמר קו טיסות אל הארץ כשהמשבר התחיל וביטולי טיסות היו דבר נפוץ. ונראה כי החברה עדיין עושה מאמץ לאפשר את הגמישות המירבית על מנת שתבחרו לרכוש כרטיסי טיסה לטיסות של אל על על פני טיסות של חברות אחרות.

ניתן לשנות את תאריך ויעד הטיסה ללא דמי שינוי וללא דמי טיפול בעבור כרטיסים שנרכשו לפני התאריך 31.12.21. ניתן לשנות טיסות הממריאות עד תאריך זה בטיסות הממריאות עד לתאריך 30.6.22. את השינויים ניתן לבצע עד 6 שעות לפני מועד הטיסה שתרצו לשנות.

ניתן לבטל את כרטיס הטיסה ולקבל בעבורו שובר זיכוי בגובה מחיר הכרטיס המלא, בשובר ניתן להשתמש בעבור טיסות החברה עד לתאריך המצויין על השובר וממריאות לפני התאריך 30.11.23. ניתן לבטל את הטיסה ללא דמי ביטול בתמורה לשובר זיכוי עד 6 שעות לפני הטיסה.

במידה ותרצו לקבל החזר כספי בעבור הכרטיס תצטרכו לשלם דמי ביטול ויש לעשות זאת תוך 14 ימים מיום רכישת הכרטיס.

קישורים רלוונטים באתר חברת התעופה על אל:

  • מידע בנושא הקורונה באתר החברה – כאן.
  • פירוט על מדיניות שינוי וביטול כרטיסי טיסה – כאן.

אייפראנס- מדינויות ביטולים ושינויים - קורונה

איירפראנס, חברת התעופה הלאומית של צרפת, מאפשרת לערוך שינויים בכל הכרטיסים אשר נרכשו בחברת התעופה, כאשר השינויים נעשים ללא חיוב נוסף. ניתן לשנות הן את מועד הטיסה והן את יעד הטיסה. את שינויים אלו ניתן לבצע על יום לפני הטיסה אותה עליכם לשנות.

גם מבחינת ביטולי הטיסות ניתן לבטל את כלל הטיסות בחברת התעופה, כאשר קבלת החזר כספי או ואוצ’ר תלויה בסוג הכרטיס שרכשתם. במידה והכרטיס שרכשתם אינו ניתן לביטול תוכלו לקבל ואוצ’ר בסכום עלות כרטיס הטיסה שבוטלה אותו תוכלו לנצל בעבור טיסות אחרות בחברת התעופה. מדינויות ביטולים מקלה זו תהיה תקפה עד לתאריך 31.3.2022.

קישורים רלוונטים באתר חברת התעופה איירפראנס:

  • מידע בנושא הקורונה באתר החברה – כאן.
  • מדיניות הביטולים והשינויים באתר החברה – כאן.

וויז אייר- מדינויות ביטולים ושינויים - קורונה

חברת וויז אייר (Wizz Air) הינה חברת תעופה הונגרית המציעה טיסות במחירי לאו קוסט ליעדים רבים במזרח ומרכז אירופה. החברה הוקמה ב2003 ופועלת בארץ החל משנת 2012. בהתאם לכך שהחברה הינה חברת לואו קוסט מדיניות הביטול והשינויים תלויה בסוג הכרטיס אותו רכשתם.

במידה ורכשתם כרטיס טיסה מסוג וויז פלקס תוכלו לבצע שינוי של יעד הטיסה ומועד הטיסה עד שלוש שעות לפני ההמראה של הטיסה אותה תרצו לשנות. ניתן לבצע שינוי אחד ללא עלות נוספת ודמי ביטול במסגרת כרטיס וויז פלקס.

מבחינת מדיניות הביטולים אין הבדל בין סוגי הכרטיסים השונים שניתן לרכוש, אלא בזמן בו אתם מבטלים את הטיסה. במידה ואתם נאלצים לבטל את הטיסה יותר משבועיים לפני מועד הטיסה, תקבלו החזר כספי בעבור מחיר הטיסה המלא בניכוי דמי הביטול של  ‎235 ₪. במידה ואתם צריכים לבטל טיסה ונותרו פחות משבועיים עד ההמראה תקבלו פיצוי בעד מחיר הטיסה המלא בניכוי דמי שמירת המושב בסך 325 ₪ ושירותים אחרים.

קישורים רלוונטים באתר חברת התעופה וויזאייר:

  • פירוט על שינוי וביטול טיסות באתר החברה – כאן.
  • פירוט על החזר כספים ופיצויים באתר וויזאייר – כאן.




אליטליה- מדינויות ביטולים ושינויים - קורונה

חברת אליטליה הינה חברת התעופה הלאומית של איטליה, ומדיניות השינויים והביטולים המקלה שלה לא תימשך לאורך זמן רב.

בעבור טיסות אשר ממריאות עד לתאריך 14.10.21 ניתן לערוך שינויים בתאריכים וביעדים בכרטיסי הטיסה. כאשר טיסות פנימיות באיטליה ניתן לשנות רק לטיסות פנימיות אחרות בתוך איטליה, וטיסות בינלאומיות ניתן לשנות רק לטסות בנלאומיות אחרות – גם אם בעבור יעדים שונים. ניתן לבצע שינויים אלו בשיחה טלפונית למוקד של אליטליה במספר הבא:
+39 0665649

מבחינת ביטול הטיסות ולא שינוי שלהם – לפי מדיניות החברה ניתן לבטל טיסות אשר ממריאות עד לתאריך 14.12.21. לאחר תאריך זה מדיניות הביטולים תחזור למדיניות הביטולים הרגילה של החברה ללא קשר לקורונה.

קישורים רלוונטים באתר חברת התעופה אליטליה:

  • מידע בנושא הקרוונה באתר חברת אליטליה – כאן.
  • פירוט בנושא שינוי וביטול טוסות באתר חברת התעופה אליטליה – כאן.

איזיג’ט- מדינויות ביטולים ושינויים - קורונה

איזיג’ט הינה חברת לואוקוסט בריטית אשר מפעילה קווי טיסה לכמה יעדים מישראל. היא מאפשרת לערוך שינויים גם במועד הטיסה וגם ביעד אליו טסים ללא עלות נוספת, ובלבד שהשינויים נעשים עד שעתיים לפני הטיסה. מדיניות שינוי זאת תקפה בעבור טיסות הממריאות עד לתאריך 31.12.21.

מבחינת ביטול הטיסות – ניתן לבטל טיסה ולקבל ואצ’ר בסכום זהה לסכום בו רכשתם את כרטיס הטיסה. את הואוצ’ר ניתן לממש במשך שנה בעבור רכישת כרטיסים באתר איזיג’ט. בתנאים מסויימים ניתן גם לקבל החזר כספי.

קישורים רלוונטים באתר חברת התעופה איזיג’ט:

  • מידע בנושא הקורונה באתר החברה- כאן.
  • תוכלו לקרוא התנאים בהם ניתן לקבל החזר כספי כאן.

איבריה- מדינויות ביטולים ושינויים - קורונה

איבריה הינה חברת התעופה הלאומית של ספרד. החברה מאפשרת לערוך שינויים במועד כרטיס הטיסה פחות משבועיים לפני הטיסה ועד תחילת ביצוע הצ’ק אין לטיסה בכמה תנאים:
1. במידה והשתנו הנחיות הכניסה ליעד אליו אתם טסים או אליה חוזרים.
2. במידה ועליכם להיות בבידוד במדינה אליה טסים או אליה חוזרים עקב הנחיות שהשתנו.
3.נמצאתם חיובים בבדיקת קורונה.
4.הטיסה מתבצעת על זמן בו נקבע עבורכם תור להתחסנות.

במידה ואתם עומדים באחד או יותר מהתנאים מעלה השינוי לא יהיה כרוך בעלות נוספת.

מאותן ארבע הסיבות בגינן ניתן לערוך שינוי בתאריך הטיסה ניתן לבטל אותה ולקבל את הערך הכספי של הטיסה בואצ’ר בו תוכלו להשתמש ב-14 החודשים מקבלת הואצ’ר בעבור טיסות של חברת איבריה.

ריינאייר- מדינויות ביטולים ושינויים - קורונה

חברת ריינאייר הינה חברת לואוקוסט אירית אשר מוציאה לא מעט טיסות ליעדים רבים מישראל. החברה מאפשרת לערוך שינויים בעבור כרטיסי טיסה שנרכשו לפני תאריך 30.9.21. ניתן לערוך בכל כרטיס שני שינויים ללא עלות נוספת, זאת כל עוד השינויים נעשים עד לתאריך 31.12.21 ושבעה ימים לפני תאריך ההמראה ללא עלות נוספת. במידה והשינוי יעשה פחות משבעה ימים לפני ההמראה תאלצו לשלם את דמי השינוי לפי המדיניות של החברה. לפי נהלי החברה לא ניתן לבטל טיסות אלא רק לשנות אותן, אלא אם מדובר במקרים חריגים.

קישורים רלוונטים באתר חברת התעופה ריינאיר:

  • מידע בנושא הקורונה באתר חברת התעופה ריינאייר – כאן.
  • תוכלו לקרוא על נהלי ביטול הטיסה והמקרים בהם הביטול אפשרי – כאן.
 חברות ישראליות נוספות המעניקות שירותי טיסות וחבילות: