קורונה- שינוי וביטולי טיסות

עודכן לאחרונה ב-26/4

מידע כללי

וירוס הקורונה שנפוץ בכל העולם גרם לגל ביטולים ושינויים של טיסות, ירידה חדה במספר הטיסות והגבלות כניסה למדינות שונות ברחבי העולם. עקב כך לקוחות רבים נשארו עם שאלות לגבי הטיסה שלהם- מה עושים במקרה והטיסה בוטלה? האם אקבל החזר וכיצד? מה לגבי טיסות לא בחודשי הקרקוע הקרובים (אפריל-מאי), אלה במועדים בעתיד כמו בקיץ? פירטנו עבורכם מה המדיניות של מספר חברות שהנוסע הישראלי משתמש בשירותיהן לצורך החופשה שלו באירופה.

דבר ראשון שיש לקחת בחשבון, שאף אחד, לא אנחנו, לא הממשלות ובטח שלא חברות התעופה לא יודעות מתי וכיצד המשבר הזה יגמר. נכון לעכשיו הגבלות תנועה וכניסה- בין אם אווירית, יבשתית או ימית- הוטלו על מדינות רבות באירופה כמו גם בישראל. נכון לעכשיו ברור כי רוב הטיסות והחברות קרקעו טיסות לחודשים אפריל ומאי בטוח. אך לא ברור אם לקראת יוני והלאה טיסות ישובו להרגלן, אם כן באיזו תדירות, ואם הגבלות התנועה במדינות ולתוך מדינות שונות יוסרו עד אז.

לכן לבינתיים אין יותר מדי מה לעשות אלא לחכות ולראות מה יקרה. במקרה והטיסה שלכם בוטלה על ידי החברה, לרוב תהיו זכאים להחזר, בין אם כספי (לרוב) ובין אם בצורת ואוצ’ר איתו ניתן יהיה לרכוש טיסה חלופית בעתיד. אך במקרה בו, כמו רוב הישראלים, הזמנתם טיסה לחופשה לקיץ, כלומר למועד מאוחר יותר קדימה והטיסה שלכם עדיין לא בוטלה, לא ממש ברור אם אפשר לבטל או לשנות או אם זה כדאי.

בעמוד זה תוכלו למצוא את כל המידע שמצאנו לעניין ביטולי ושינוי הטיסות בשל הקורונה.

**פרסומת**



לפני שתצפו בטבלה שמתמצתת את הסקירה שלנו לגבי מספר חברות תעופה, רצינו לעדכן אותכם בנושא התיקון לחוף התעופה שאישרה הממשלה ויהיה תקף עד סוף מאי, ורטרואקטיבית החל ממרץ 2020.

בדרך כלל החוק אומר כי על חברות התעופה להחזיר את התשלום לטיסה שבוטלה ביוזמת החברה תוך 21 ימים. השינוי מאריך את תקופה זו ל-90 ימים, כלומר את ההחזר חברות הטיסה מחויבות להחזיר לכם עד שלושה חודשים אחרי מועד הטיסה, אך החדשות הטובות הן שלפי החוק החברות מחויבות להחזיר את הכסף, ובחוק זה כפופות כל חברות התעופה שיש להן נציגות בישראל.

הפיצוי לעומת זאת, הורד מן התיקון החדש, וכך אם בעבר החברה היתה צריכה לפצות בין 1,300-3,130 ש”ח, היום לא תהיה מחויבת לפצות בשל עניין הקורונה, אך כאמור הכסף ששילמתם על הטיסה (במקרה ובוטלה על ידי חברת התעופה) צריך לחזור אליכם בחזרה.

נכון למועד כתיבת שורות אלו, מועד התיקון הוא עד סוף מאי, אך ניתן יהיה להאריך זאת בעוד חודש ועד למקסימום של עוד 7 חודשים נוספים לאחר מכן.

 

ועכשיו לגבי מה החברות עצמן אומרות… מבדיקה שלנו באתרי החברות, העלינו את הנתונים הבאים:

שם החברה אם רכשת כרטיס לפני אם תאריך הטיסה הוא עד ל תנאי שינוי תנאי ביטול
אל על עד סוף יוני ניתן לשנות את התאריך ללא דמי שינוי וללא דמי טיפול, עם תשלום הפרשי מחרי הכרטיס, להמראות החל מתחילת יולי 2020 ועד סוף אפריל 2021. לפי תנאי הכרטיס.
אייפראנס לפני סוף מרץ לפני סוף מאי ניתן לדחות את מועד הטיסה בלי לשלם דמי שינוי, עד לסוף ספטמבר. תאריך הטיסה החדשה חייב להיות עד סוף נובמבר. אם רכשתם ישירות מהחברה ניתן לבטל ולקבל ואוצ’ר שתקף לשנה. אם רכשתם דרך סוכן צריך לפנות אליו.
וויז אייר לפי תנאי הכרטיס. לפי תנאי הכרטיס- אם לא רכשתם כרטיס וויז פלקס אזי כספכם לא יוחזר לכם.
אליטליה 4 לאפריל עד סוף מאי ניתן לשנות את הטיסה לכל מועד עד סוף השנה. ניתן לקבל החזר בצורת ואוצ’ר, התקף לשנה.
איזיג’ט ניתן לשנות את הטיסה לכל מועד אפריל 2021 ולכל יעד ללא תשלום דמי שינוי. אם הטיסה בוטלה- ניתן לקבל החזר בצורת ואוצ’ר, התקף עד לפחות קיץ 2021. אם אתם רוצים לבטל- לפי תנאי הכרטיס המקוריים.
איבריה עד סוף מאי ניתן לקבל בעבור הטיסה ואוצ’ר שתקף עד סוף מרץ 2021, ולא יהיו הגבלות לגבי יעד או תאריך.
ריינאייר אין מידע

יש לדעת כי נכון לעכשיו, לקוחות רבים לא קיבלו את כספם חזרה, למרות החוק ואפילו לגבי חברות ישראליות כמו אל על, וישנם תהליכים משפטיים נגד חלק מהחברות.

אל על- מדינויות ביטולים ושינויים - קורונה

אל על, חברת הדגל של ישראל, עשתה מאמץ ניכר להשיב את הישראלים המטיילים הביתה ולשמר קו טיסות אל הארץ כשהמשבר התחיל וביטולי טיסות היו דבר נפוץ. לפי אתר אל על, לפחות נכון לעכשיו, השהיית הטיסות הוארכה עד ה-9 במאי (וטיסות סאן דור עד סוף מאי)….

בשל המצב, טיסות שמועד יציאתן הוא עד סוף יוני (כולל) ניתן לשנות את התאריך ללא דמי שינוי וללא דמי טיפול, עם תשלום הפרשי מחרי הכרטיס, להמראות החל מתחילת יולי 2020 ועד סוף אפריל 2021.

הביטול יהיה לפי תנאי הכרטיס.

אם הטיסה שלכם בוטלה ולא ניתנה לכם חלופה, הזכאות להחזר היא לפי תנאי הכרטיס.

שימו לב כי לפי אתר האינטרנט של החברה בעמוד של הקורונה, המוקד הטלפוני סגור החל מה-1 לאפריל וניתן לפנות אל החברה בכתב באמצעות הלינק הזה.

אייפראנס- מדינויות ביטולים ושינויים - קורונה

לפי המידע בעמוד עדכוני הטיסות באתר האינטרנט של החברה, טיסותיה הופחתו ב-90% עד לסוף מאי (אם לא יותר).

אם רכשתם כרטיס טיסה לפני סוף מרץ, לטיסה שיוצאת לפני סוף מאי, ניתן לדחות את מועד הטיסה בלי לשלם דמי שינוי, עד לסוף ספטמבר. תאריך הטיסה החדשה חייב להיות עד סוף נובמבר.

אם רכשתם כרטיס טיסה לפני סוף מרץ, לטיסה שיוצאת לפני סוף מאי ואתם רוצים לבטל:

  •  אם רכשתם דרך סוכן- יש ליצור קשר ישירות עם הסוכן.
  • אם רכשתם ישירות מאייר פראנס, יש למלא את הטופס באתר האינטרנט שלהם כאן, ותקבלו ואוצ’ר (אותו לא ניתן להמיר לכסף ממשי), איתו ניתן לרכוש טיסות עם אייר פראנס או אחת מהחברות KLM, Delta Air Lines, Virgin Atlantic ו- Kenya Airways. הואצ’ר תקף לשנה.

אם הטיסה שלכם בוטלה:

  • .אם רכשתם דרך סוכן- צרו איתו קשר.
  • אם רכשתם ישירות מאייר פראנס:
    • ניתן לדחות את הטיסה כאן
    • לחלופין ניתן לקבל בעבור הטיסה ואוצ’ר איתו ניתן לרכוש טיסה חדשה דרך החברות .Air France, KLM, Delta Air Lines, Virgin Atlantic או Kenya Airways. הואצ’ר תקף לשנה וצריך למלא את הטופס כאן.

החברה ממליצה לחסוך זמן יקר בהמתנה למוקד טלפוני, על ידי שינוי הטיסה באתר שלהם תחת
My Bookings
או באמצעות האפליקציה או סוכן הנסיעות.

ניתן להעזר בלינק הבא כדי לדחות את הטיסה.

וויז אייר- מדינויות ביטולים ושינויים - קורונה

חברת וויז אייר (Wizz Air) הינה חברת תעופה הונגרית המציעה טיסות במחירי לאו קוסט. החברה הוקמה ב2003 ופועלת בארץ החל משנת 2012. עיקר פעילותה היא במזרח אירופה ובמרכזה. לפי עמוד העדכונים באתר החברה, נוסעים שטיסותיהם עד כה בוטלו יקבלו החזר מלא.

ההחזר יגיע בתור נקודות בגובה של 120% מהערך המקורי של כרטיס הטיסה, לחשבון האינטרנטי שלכם באתר החברה, אותם תוכלו לנצל לרכישת מוצרים של וויז במשך 24 החודשים הבאים.

ניתן גם לבקש החזר כספי אם כי החברה מציינת כי זה יקח זמן יותר בשל הכמות הגדולה של הפניות שהחברה מקבלת. במקרה כזה תקבלו 100% מערך הכרטיס (ולא 120% שמוצעים רק לתוך החשבון באתר האינטרנט שלהם).

לגבי טיסות עתידיות- עדיין לא  ידוע. שימו לב כי באתר מצוין שאם הטיסה שלכם לא בוטלה, ואתם מבטלים אותה באופן יזום, דמי הביטול הם לפי הכרטיס, כך שאם לא רכשתם כרטיס  WIZZ Flex יכול להיות שלא תקבלו את כספכם חזרה. לכן אפשר להמתין ולראות מה יקרה, יכול להיות שבמועד הטיסה שלכם עדיין לא יצאו טיסות- ואז וויז תבטל את הטיסה בעצמה ותהיו זכאים להחזר.

לצערנו עמוד האינרטנט של החברה עודכן פעם אחרונה ב-15/3 כך שהוא לא מעודכן ביותר.

**פרסומת**



אליטליה- מדינויות ביטולים ושינויים - קורונה

לפי העמוד של עדכוני הטיסות באתר האינטרנט של החברה, החברה מבקשת לא לפנות אל המוקדים הטלפונים אלא אם כן הטיסה שלכם עתידה להמריא בשלושת הימים הקרובים.

אם רכשתם את הטיסה לפני ה-4 לאפריל והטיסה אמורה להמריא עד סוף מאי, ניתן:

  • לשנות את הטיסה לכל מועד עד סוף השנה.
  • לחלופין ניתן לקבל החזר בצורת ואוצ’ר, התקף לשנה, לרכישת טיסה לכל יעד בחברת אליטליה. ניתן לעשות שינוי זה עד סוף מאי (גם לאחר מועד הטיסה, אבל לפני סוף מאי).

אם הטיסה שלכם בוטלה, ניתן עד סוף מאי לבקש ואוצ’ר התקף לשנה לכל יעד של החברה.

אם רכשתם את הכרטיס עם מיילים בתוכנית הנוסע המתמיד של אליטליה, ניתן לשנות את מועד הטיסה או לקבל את המיילים חזרה וכמו כן את מסי הנמל ששולמו.

הטלפון של החברה בארץ הוא 03-7960766 אם כי יש לזכור שלא תקבלו שירות אלא אם כן הטיסה שלכם אמורה לצאת בשלושת הימים הקרובים (מספר הטלפון באיטליה הוא+390665649). המייל שלהם בארץ הוא Customer.TLV@alitalia.it

איזיג’ט- מדינויות ביטולים ושינויים - קורונה

לשמחתנו העמוד הייעודי לקורונה באתר של איזי ג’ט עודכן מאז מועד כתיבת מילים אלו, וכיום עמוד ביטולי הטיסות בשל קורונה באתר של איזי ג’ט הוסיף מידע חדש לגבי מדיניות הביטולים.

אם טיסתכם בוטלה, תוכלו לבחור באחת משתי האפשרויות הבאות:

  • לשנות לטיסה אחרת בכל מועד עתידי עד אפריל 2021, לכל יעד, ללא תשלום דמי שינוי. ניתן לעשות זאת דרך העמוד לניהול ההזמנות באתר האינטרנט או באפליקציה.
  • לקבל אל החשבון באתר האינטרנט של איזיג’ט וואצ’ר בסכום המלא של הכרטיס המקורי. בוואצ’ר ניתן יהיה להשתמש לפחות עד סוף קיץ 2021. פה תוכלו למצוא את תנאי הואצ’ר (באנגלית).

כמו כן מומלץ להכנס למרכזיה האלקטרונית לנושא הקורונה באתר האינטרנט כדי להבין מה מגוון האפשרויות שעומדים בפניכם.

אם טיסתכם לא בוטלה:

במקרה והטיסה לא בוטלה התנאים המקוריים של הכרטיס הם התקפים, אך לפנים משורת הדין לא יגבו דמי שינוי, וניתן לשנות לטיסה במועד אחר וגם ליעד אחר- אך יש לשלם את ההפרש במחירי הטיסה במקרה והטיסה החדשה מחירה גבוה יותר. את השינוי ניתן לבצע באתר האינטרנט או באפליקציה בלבד ולא יושב ההפרש במחיר במקרה ובחרתם בטיסה זולה יותר. את השינוי ניתן לבצע עד שעתיים לפני מועד ההמראה המקורי.

אם בחרתם לבטל ותנאי הכרטיס המקוריים לא מאפשרים ביטול, תוכלו לקבל חזרה רק את מסי הנמל והמדינה ששולמו בכרטיס.

עבור הזמנות חדשות – ניתן יהיה לבטל תוך 24 שעות עם קבלת החזר מלא בניכוי דמי הביטול.

איבריה- מדינויות ביטולים ושינויים - קורונה

לפי העמוד הייעודי לקורונה באתר האינטרנט של החברה, אם תאריך הטיסה שלכם עד סוף מאי 2020, ניתן להחליף את הטיסה בוואצ’ר בעל ערך אותו סכום כספי כמו הטיסה, איתו ניתן לרכוש טיסה בעתיד. תוקפו של הואצ’ר הוא עד סוף מרץ 2021, ולא יהיו הגבלות לגבי יעד או תאריך הטיסה. על מנת לקבל את הואצ’ר עקבו אחרי הפרטים באתר.

טיסות עם תאריך לפני סוף מרץ 2021 ניתן לשנות אך עם הגבלות של תאריכים מסוימים. זמני ההמתנה במוקד הם גבוהים ולכן אתם מתבקשים להתקשר לשנות את הטיסה רק אם היא יוצא ביממה הקרובה, לכן גם במקרה זה ניתן לחכות ולראות מה העתיד צופן בחובו.

ריינאייר- מדינויות ביטולים ושינויים - קורונה

ריינאייר קרקע כ-99% מטיסותיה, אך גם בזמן זה עדיין מפעילה טיסות בתוך אירופה, אם כי במתכונת מצומצמת מאוד, על מנת לשמור על השמיים פתוחים ולאפשר ללקוחות טיסות חירום. היא מחברת בין דאבלין למספר ערים בבריטניה (כולל לונדון), ומגיעה גם לבריסל, ליסבון, ברלין, וקולוניה (באיטליה).

מכל החברות שסקרנו ריינאייר כותבת הרבה מילים אבל נותת הכי פחות מידע והכי אמורפית ולא ברורה לגבי שינויים וביטולי טיסה. כל לקוח שיש לו טיסה עם החברה שבוטלה יקבל מייל המתאר את האופציות העומדות בפניו.

מעבר לכך לא מצאנו עוד שום מידע ולכן גם במקרה זה יש לחכות ולראות מה יתפתח בעתיד לגבי טיסות שרכשתם לקיץ.

 חברות ישראליות נוספות המעניקות שירותי טיסות וחבילות:
 

 

צור קשר
פרטי הפונה (חובה למלא)

בנה לעצמך חופשה
טיסות
מלונות
רכב
כדורגל