על חברת Wizz Air
חברת וויז אייר (Wizz Air) הינה חברת תעופה הונגרית המציעה טיסות במחירי לאו קוסט. החברה הוקמה ב2003 ופועלת בארץ החל משנת 2012. עיקר פעילותה היא במזרח אירופה ובמרכזה.
טיסות ישירות יוצאות מדי יום אל מגוון יעדים באירופה: לונדון, וינה, סופיה, ורנה, פראג, בודפשט, דברצן, ריגה, וילנה, קטוביץ', לובלין, ורשה, בוקרשט, קלוז' נפוקה, קראיובה, יאש, טימישוארה ו-קושיץ. כמו כן, במהלך חודשי הקיץ פועל קו מנמל התעופה עובדה (ליד אילת) אל פראג, ריגה, קטוביץ', ורשה ו-בוקרשט.

חשוב לומר שמשרדי החברה ממוקמים בבודפשט, הונגריה, כך שהיא אינה "עומדת" בכללים הישראלים. לכן החברה אינה כפופה להוראות של הגנת הצרכן כמו החברות הישראליות. היא לא חיייבת למשל לאפשר לכם לבטל הזמנה בסמוך להזמנתכם, בניגוד לחברות כמו אל על וארקיע, שבתור חברות ישראליות כן חייבות לאפשר ביטול הזמנה.
מדיניות מטען ב Wizz Air
לכל חברת תעופה קיימת מדיניות שונה בנוגע למטען שכל נוסע מורשה לעלות איתו לטיסה ו/או לשלוח לבטן המטוס. כיום, עם ריבוי חברות התעופה הפועלות בארץ (בדגש על חברות הלאו קוסט, שלרוב התנאים שלהם נוקשים יותר ומבלבלים יותר) מומלץ לשים לב לדרישות של כל חברה וחברה.
בחברת Wizz Air התנאים הם:
- כל נוסע רשאי לעלות למטוס עם מזוודת טרולי (מידות 55X40X23) במשקל עד 10 ק"ג. במידה והנוסע מעוניין בתיק גב נוסף עליו לשדרג את הכרטיס לכרטיס Wizz Priority.
- בעקבות השינוי (החל מאוקטובר 2017) שכל נוסע רשאי לעלות עם טרולי לטיסה, נוצר עומס בתאי האחסון ולעיתים לא כל הנוסעים ימצאו מקום אחסון עבור המטען שלהם. במצב כזה, ילקח התיק אל בטן המטוס ללא תשלום נוסף. שימו לב כי מי שרכש כרטיס Wizz Priority מבטיח את הישארותו של התיק צמוד אליו ואין סיכוי שילקח ממנו.
- כל נוסע רשאי לשלוח אל בטן המטוס עד 6 מזוודות, במשקל של 20 או 32 ק"ג. שימו לב כי המחיר עבור כל מזוודה משתנה בהתאם למשקל ובהתאם ליעד. ניתן להוסיף מזוודה עד 3 שעות לפני הטיסה באתר האינטרנט, זכרו כי רכישת מזוודה בשדה התעופה תעלה אף יותר.
יתרונות בהזמנת טיסה בחברת Wizz Air
- בעבר החברה לא נתנה אפשרות לרכישת מושבים, ואף חמור מזה – לא הוקצה לאף נוסע מושב, מה שגרר עמידה בתור, דחיפות ולחץ על מנת לתפוס את המקום הטוב ביותר. כיום לכל נוסע ניתנת האפשרות לבחור כיסא במטוס, יש תמחור לכל כיסא וככל שהוא מבוקש יותר – הוא יקר יותר. שימו לב כי מי שלא יבחר כיסא – יוקצה לו כיסא רנדומלי בעת ביצוע הצ'ק אין באתר. כרטיסים שהוזמנו ביחד (זוג או משפחה) יוקצו להם מקומות ביחד, כרטיסים שהוזמנו לחוד – עלולים לשבת בקצוות שונים של המטוס אלא אם בחרו מושב בתשלום.
- אפשרות לבחירת כיסאות במעבר חירום בעלי מרווח ומקום נוסף לרגליים. מומלץ במיוחד לאנשים מעל 1.90 מטר. עבור רוב הנוסעים הכיסאות הרגילים אמנם יהיו צפופים מעט אך עדיין מספקים לטיסה של 3-5 שעות.
- אפשרות לרכישת כרטיס גמיש (Wizz Flex) המאפשר ביטול ו/או שינוי טיסה.
- אפליקציה ידידותית ומסודרת המאפשרת גם לבצע את ההזמנה וגם את הצ'ק אין דרך המובייל (להורדה – אייפון, אנדרויד).
- לאחר ביצוע הצ'ק אין באתר ניתן לשמור את הקובץ בגירסת המובייל ולהציג אותו בסמראטפון בשדה התעופה, מה שמאפשר להימנע מקנס גם למי שאין מדפסת זמינה.
- אפשרות להוספת שירותים נוספים גם לאחר ביצוע הצ'ק אין, כל עוד מדובר בעד 3 שעות לפני הטיסה. שימו לב כי במידה והוספתם שירותים לאחר ביצוע הצ'ק אין – יש לשמור את הגרסה העדכנית ביותר של הכרטיס שלכם על מנת שתוכלו ליהנות משירותים אלו.
בשורה תחתונה – אופציה טובה למי שמטייל עם טרולי בלבד ולא איכפת לו להצטופף קצת כדי לחסוך במחיר.