איסוף רכב שכור משדה התעופה

חופשה בחו”ל עם רכב יכולה להיות מהנה ומענגת אך לפעמים קורות תקלות מצערות שהופכות את החוויה הנעימה לסבל. הזמנה נכונה של רכב בחו”ל תמנע הרבה מאוד מקרים לא נעימים!

מטרתו של דף זה היא לעזור לגולשי אתר הכלעל, ולהעניק להם את המידע עליו צריך להקפיד לפני השכרת רכב בחו”ל.

 

מידע כללי

המקום ממנו אוספים את הרכב השכור חייב להילקח בחשבון בכל פעם שחושבים על השכרת רכב – ויש לא מעט סיבות לחשוב על זה. אופציה שנשקלת על ידי ישראלים רבים היא לאסוף את הרכב משדה התעופה בו הם נוחתים, ולהתחיל את הנסיעה שלהם ממנו. אין ספק שזוהי האפשרות הנוחה ביותר, בלא מעט מובנים, אך גם כזו שעשויה להיות יותר יקרה.

אז למה להשכיר משדה התעופה?

במרבית שדות התעופה בעולם תמצאו סניפים של חברות השכרת הרכב הבינלאומיות, ולא בכדי: חברות אלה יודעות כי ההשכרה משדה התעופה, ישר לאחר הנחיתה, תקל מאד על חיי המטיילים. הם לא יצטרכו להתנייד למרכזי הערים באמצעות התחבורה הציבורית, עם כל המזוודות שלהם, ויוכלו להתחיל את הטיול תוך פרק זמן מינימלי לאחר הנחיתה. ההשכרה משדה התעופה יכולה להיות נוחה במיוחד עבור משפחות עם ילדים או למטיילים עם הרבה מזוודות, עבורן התניידות בתחבורה הציבורית היא לא פשוטה. היא גם חוסכת זמן, כאשר ההגעה לערים באמצעות תחבורה ציבורית עלולה להיות ארוכה וגם יקרה – חשבו למשל על מונית.

בסך הכל השכרה של רכב בשדה התעופה הופכת את המלאכה לפשוטה ומהירה עבורכם, גם אם יש לקחת בחשבון תורים (ראו בהמשך). החברות הבינלאומיות הגדולות יציעו נציגי שירות דוברי אנגלית, שחשוב לא להסס להשתמש בשירותיהם. בדקו יחד איתם את הרכב השכור, לפני שאתם יוצאים משדה התעופה, וראו שאין עליו שריטות, דפיקות או דברים אחרים שעלולים לחייב אתכם עליהם (זו גם יכולה להיות ההזדמנות הראשונה שלכם להוציא את המצלמה ולצלם את הרכב מכל זווית). נכון, אלו הן הנחיות כלליות של השכרת רכב מכל נקודה, אבל הניסיון שלנו מראה שבשדה התעופה, כשההשכרה נעשית בין אלף ואחד סידורים אחרים, אנשים עלולים לא להקדיש למשימה תשומת לב מלאה ולא לבחון את הרכב היטב.




החסרונות של השכרת רכב משדה התעופה

כאשר משכירים רכב, צריך לראות מהם הפרמטרים השונים שמשפיעים על מחיר ההשכרה. מיקום ההשכרה נכנס לתמונה אף הוא, כשכלל האצבע הוא שבדרך כלל ההשכרה שלו משדה התעופה תייקר את המחיר ביחס למרכזי הערים או לנקודות שונות מחוץ לשדה התעופה. לא תמיד מדובר על פערים משמעותיים יותר מדי, אבל הפערים האלה כן קיימים.

אם אתם משכירים רכב בשדה התעופה, מומלץ בדרך כלל לעשות הזמנה מוקדמת של הרכב. ראשית, מכיוון שבדרך זו תוכלו ליהנות מהיצע רחב יותר של רכבים שזמין עבורכם. שנית, יש חברות השכרה שמנצלות את המצוקה של האנשים שמגיעים אליהן בשדה התעופה עם רצון להשכיר רכב, וגובות על כך תעריפים מופרזים. מה גם שכאשר אתם פועלים בלחץ ומבצעים את ההזמנה בזמן אמת, יכול להיות שלא תקראו בעיון הנדרש את סעיפי הסכם ההשכרה, בו מסתתרות מלכודות מגוונות שכל אחד יכול ליפול אליהן.

טיפים נוספים

  • אם אתם מעוניינים לטייל במדינה או במדינות שונות רק באמצעות רכב, האפשרות של השכרת רכב בשדה התעופה יכולה להתאים במידה המלאה ביותר לצרכים שלכם. מנגד, כאשר מעוניינים רק ביום או יומיים של השכרת רכב מומלץ לעשות זאת בתוך העיר, מה שצפוי להקל על הכיס שלכם.
  • שדה התעופה ממנו אתם אוספים את הרכב לא חייב להיות זה שאתם מחזירים אותו אליו. ניתן בהחלט לבחור בנקודת החזרה שונה, גם אם הבעיה כאן היא התייקרות משמעותית של המחיר: גם מכיוון שדמי ההחזרה גבוהים, וגם בגלל שההחזרה והאיסוף הם בשדה התעופה. העמידו את הפער במחירים מול ההבדל בנוחות שלכם, וקבלו החלטה.
  • התור לקבלת הרכב או לביצוע ההזמנה עשוי להיות ארוך. כדי לפתור את זה ניתן לחלק סמכויות בין מספר אנשים: נניח, שאדם אחד יילך לקחת את המזוודות והאחר יתחיל כבר בתהליך ההשכרה של הרכב.