החזר ושינוי מלונות בקורונה

מידע כללי

משבר הקורונה תפס אותנו עם המכנסיים למטה. עסקים שקורסים, שכירים שיצאו לחל”ת או מפוטרים וימים על ימים של ישיבה בבית הם רק ההתחלה של תקופה שלהתאשש ממנה יקח במינימום חודשים. בתוך כל המשבר הכלכלי הזה, האם לפחות נוכל לקבל את כספנו חזרה על חופשות שתכננו לעתיד ולקיץ ובוטלו?

על חלק ניכר מהטיסות שבוטלו נוכל אולי לקבל את כספנו חזרה מחברות התעופה (לקריאה נוספת על מדיניות ביטולי טיסות בקורונה כאן), אבל מה לגבי מלונות? בכתבה זו ננסה לשפוך מעט אור על נושא זה ולסקור את המדיניות של מספר חברות אותן “הכל על” סוקרת, ומידע מדגמי על מדיניות הביטולים של מספר רשתות מלונות גדולות.

בוקינג- מדיניות ביטולים ושינויים לימי הקורונה

בוקינג הוא אחד מהאתרים הגדולים להזמנה של מלונות ובתי אירוח שקיים בערך מזה 20 שנה. מבדיקה באתר שלהם, מצאנו כי הם פונים ללקוחות עם המסר הבא:

אנחנו מבינים שאולי התוכניות שלכם השתנו בשל התפשטות נגיף הקורונה (COVID-19). כדי לשנות את ההזמנה, צרו קשר עם מקום האירוח שהזמנתם או בקרו במרכז העזרה שלנו.

שימו לב: זמן המענה עשוי להיות ארוך מהרגיל. תודה רבה על הסבלנות.”

מה זה אומר? בוקינג לא נותנים מדיניות אחידה וברורה לגבי הזמנות דרכה. היא שולחת אותנו ליצור קשר עם מקום האירוח בו ביצעתם את ההזמנה, מה שאומר שהמדיניות כנראה שונה ממקום למקום ותלויה במקום הספציפי בו ביצעתם את ההזמנה. מרכז העזרה  שלהם הוא בעצם עמוד שדרכו יש להתחבר באמצעות מספר אישור ההזמנה שקיבלתם בעת ביצועה. במקרה והוא הלך לכם לאיבוד בנבכי תיבת האימייל שלכם, ניתן למלא את כתובת האימייל שלכם ולקבל מחדש את אישור ההזמנה הכולל את המספר, איתו תוכלו להתחבר ולראות מה האפשרויות העמודות בפניכם.

מה ניתן לעשות? להכנס לאתר שלהם להתחבר לפי ההוראות ולראות מה מציעים לכם. לפי בירור שלנו ברשתות החברתיות, בפורומים ובעמוד הפייסבוק של  בוקינג, ישנם לקוחות רבים לא מרוצים מהשירות שהחברה נותנת ברגע זה. ניתן להכנס לעמוד הפייסבוק של בוקינג ולכתוב שם תגובה. אפשרות נוספת שראינו שעבדה לחלק מהלקוחות היא ליצור קשר ישירות עם המלון ולראות מה המלון מציע. בוקינג נותנים את המידע לפי ההזמנה שביצעתם (לדוגמא אם ביצעתם הזמנה ללא אפשרות ביטול), אבל יכול להיות שהמלון עצמו יתן לכם תנאים טובים יותר בהתחשב בנסיבות.

הוטלס קומביינד- מדיניות ביטולים לקורונה

הוטלס קומביינד הוא מנוע חיפוש נוסף למלונות, סניף של חברה אמריקאית אשר המטה של יושב בסידני אוסטרליה. היא הוקמה לפני כ-15 שנה. האתר בעברית מספק רק את הפסקה:

התפרצות COVID-19 (נגיף הקורונה) עשויה להשפיע על הנסיעה שלך.
יש לבדוק אחר התראות באתר שלנו המציינות אזהרות מסע ספציפיות עבור יעד.”

מבט באתר באנגלית מפנה אותנו לעמוד המספק קצת יותר מידע. לפי העמוד הייעודי לקורונה באתר,  גם הוטלס קומביינד מפנה אותנו לספקי התיירות השונים לבדיקת נהלי הביטול והשינויים. האתר נותן מידע שפחות רלוונטי בנושא הביטולים, כמו תזכורות בריאות כיצד להתמודד עם הוירוס או להמנע ממנו, הפניה לארגון הבריאות העולמי, המלצה לרכוש ביטוח נסיעות (דבר קשה ברגע זה בהתחשב בזה שרוב ביטוחי הנסיעות לא מוכנים לכסות טיול במדינות רבות, כמו לדוגמא בארה”ב). האתר מספק לינקים לחברות מלונאות גדולות בכדי לראות מה המדיניות של כל רשת, וכמו כן לינקים למדיניות של חברות תעופה שונות.

בשורה התחתונה, הוטלס קומביינד לא ממש נותנים מידע ספציפי לגבי זה, וכמו בוקינג גם הם פחות או יותר מפנים למדיניות של בית המלון או האירוח בו ביצעתם את ההזמנה.

אז מה המדיניות של מלונות שונים?

קורונה- מדיניות ביטולים של מלונות

להלן מדיניות של מספר רשתות מלונאות גדולות בעולם, אותה תוכלו לקחת כדוגמא. דבר זה לא מייצג כמובן עסקים קטנים ובתי אירוח משפחתיים, אך אולי יכול לתת לכם כיוון אם הזמנתם חדר במלון שהוא חלק מרשת גדולה ומכובדת.

הילטון

לפי העמוד הייעודי לקורונה באתר האינטרנט של הילטון, הזמנות שכבר בוצעו  לתאריך לינה של עד ה-30 ביוני, יהנו מאפשרות לשנות את ההזמנה לתאריך אחרי או לבטל אותה, ללא עמלה, עד 24 שעות לפני תחילת תאריך הלינה. מדיניות זו כוללת את כל סוגי ההזמנות, גם כאלה שנחשבו כללא אפשרות ביטול במקור (כלומר- גם אם הזמנתם ללא אפשרות ביטול, ניתן לבטל חינם אין כסף!).

הזמנות חדשות, שיתבצעו החל מעתה ועד סוף יוני, לתאריך לינה בכל מועד בעתיד, יזכו מאותם תנאים. כלומר, גם אם ההזמנה מתוארת כבלתי ניתנת לביטול, יהיה ניתן לבטלה או לשנותה ללא עמלה, עד 24 שעות לפני מועד ההגעה.

מלונות של הילטון נמצאים לדוגמא בייעדים ש”הכל על” מתמחה בהם: רומא, פירנצה, ונציה ומילאנו באיטליה, פריז, לונדון, מדריד וברצלונה בספרד, פראג ואמסטרדם.

הייאט

לפי העמוד הייעודי לקורונה באתר האינטרנט של הייאט:

הזמנות קיימות- כל הזמנה שבוצעה עד ה-1 לאפריל, ללינה עד סוף חודש יוני, ניתן לשנות או לבטל ללא עמלה עד 24 שעות לפני מועד ההגעה.

הזמנות חדשות שיבוצעו החל מה-2 לאפריל ועד סוף יוני, עבור כל מועד לינה עתידי, יזכו מאותם תנאים. החריגים היחידים הם מלונות מסוימים בהוואי וקולורדו (לא רלוונטי לאירופה).

מלונות של הייאט נמצאים לדוגמא בייעדים ש”הכל על” מתמחה בהם:ונציה ומילאנו באיטליה, פריז, לונדון,מדריד ואמסטרדם.

מריוט

לפי העמוד הייעודי לקורונה באתר האינטרנט של מריוט:

להזמנות קיימות לכל תאריך עתידי, גם להזמנות מגבילות יותר כמו הזמנות בתשלום מראש, ניתן לשנות או לבטל ללא תשלום עד 24 שעות ממועד ההגעה. שימו לב שבשינוי התאריך צריך לשלם את ההפרש במקרה והתאריך החדש יקר יותר מהמקורי. את השינוי או הביטול יש לבצע עד סוף יוני.

הזמנות חדשות לכל מועד עתידי, שיתבצעו מעתה ועד סוף יוני, יקבלו את אותם תנאים.

השורה התחתונה- ביטולי מלונות בקורונה

מנועי החיפוש וספקי התיירות, לא נותנים מדיניות מוגדרת כי אם מפנים אל המלונות ובתי האירוח עצמם.

מלונות של הרשתות הגדולות שסקרנו לרוב מאפשרים תנאים נוחים של שינוי או ביטול ללא עלות (עד 24 שעות לפני מועד ההגעה), גם להזמנות קיימות וגם להזמנות חדשות לכל מועד עתידי. ההבדל הקטן בין הרשתות השונות הוא התאריכים המוגדרים להזמנות הנ”ל, אבל התנאים לביטול ושינוי כאמור די דומים.

לגבי בתי אירוח קטנים יותר, יחידות דיור דירות וכדומה- העניין ממש פתוח ופרוץ ואין יישור קו כמו שאנחנו רואים בחברות המלונות הגדולים. יש לברר ישירות מול הבעלים, שיכולים להחליט לפי מה שנראה להם נכון לעכשיו. במקרה כזה, אפשר להמתין ולראות מה העתיד צופן בחובו ומה המדיניות שתוגדר מלמעלה, בהתחשב בכך שמדינות רבות הורו על בתי האירוח לסגור את שעריהם.

צור קשר
פרטי הפונה (חובה למלא)

בנה לעצמך חופשה
מלונות
טיסות
רכב
כדורגל