1. עמוד הבית
  2. »
  3. תכנון חופשה עם הכל על
  4. »
  5. דבר העורך
  6. »
  7. Airbnb והקורונה – דקה לפני ההנפקה הצפויה בדצמבר?

Airbnb והקורונה – דקה לפני ההנפקה הצפויה בדצמבר?

* נכתב בתאריך  07.11.2020

נגד החברה תביאה ייצוגית משמעותית בארה”ב על כספי ההחזר שהייתה אמורה לשלם אחרי ביטולי הקורונה המשמעותיים במרץ.

כבר מההתחלה היו שאלות האם החברה תצלח את משבר הקורונה, והרבה חברות תיירות גדולות בעולם נתפסו כיציבות יותר ממנה, יש לכך סיבות רבות. מלכתחילה החברה ניצבה בקשיים עוד לפני המשבר במיוחד בערים בהן בחרו להאבק בה – לאור העובדה שהפכה מרכזי ערים שלמים למרחבים של דירות תיירות ללא תושבים אמיתיים. מאבקים משמעותיים נגדה, היו בלונדון, ברצלונה, ונציה וברלין.

בזמן הקורונה רבים מבעלי הנכסים, נזקקו להעביר את הנכסים שלהם מנכסים להשכרה לטווח קצר, לנכסים להשכרה לטווח ארוך – פשוט כי לא היו תיירים והדירות עמדו ריקות.

אז עוד שניה, היא יוצאת להנפקה בכל זאת, במהלך אמיץ שגם יכול להיות כישלון קולוסאלי. על מה מתבססים בחברה:

א. על כך שגייסו כמה מיליראדים בתוך הקורונה.

ב. על האסטרטגיה ליציאה מהמשבר שמתבססת על סין, מזרח אסיה ואוקנייה שנראה שכרגע מתמודדות עם הוירוס הייטב.

ג. פעולות שיווקיות חדשניות, שמבוססות על סקרי שוק ומגמות מרתקות (שאפו להם, לפחות על אילו שפורסמו על ידם). בראשם פניה לתיירות כפרית ופריפריה וצמצום ההתמקדות במטרופוליטניים השונים. לנו, אנשי אפליאיט והמפיצים השונים, זה משמעותי כי זה כולל פתיחה של החברה למפיצי אפליאט – נושא שבעבר נמנעה ממנו. מודל המפיצים שלה דרך אגב לא רע…




מה דעתי?

וואלה לא יודע…

נמנע כרגע מלהשקיע כסף רב בהוספת החברה למערכת החברות שאנו מפיצים באתר. לא מפריע לי לעשות זאת בצורה מינורית, אבל השקעת כספים רבים בהכנסת לינקים שלה לכל עמודי המלונות – זו פעולה בעייתית. בהתחשב בעבודה שיש פה כרגע הרבה, הרבה חוסר יציבות. גם בכושר ההישרדות שלה – שלא שוכנעתי בו (כרגע לא קונה מניות שלה…) וגם בגלל חוסר היציבות של הנכסים שהיא משווקת. לייצר סקירות על דירות ש30-50% צפויות להיסגר – זה כרגע לא פעולה נכונה. אני ממתין.

מאוד אשמח לשמוע מה דעתכם… ושתשכנעו אותי שאני טועה