תדלוק רכבים שכורים

תדלוק רכבים שכורים

חופשה בחו”ל עם רכב יכולה להיות מהנה ומענגת אך לפעמים קורות תקלות מצערות שהופכות את החוויה הנעימה לסבל. הזמנה נכונה של רכב בחו”ל תמנע הרבה מאוד מקרים לא נעימים!

מטרתו של דף זה היא לעזור לגולשי אתר הכלעל, ולהעניק להם את המידע עליו צריך להקפיד לפני השכרת רכב בחו”ל.

 

מידע כללי

דלק הוא דבר יקר. התדלוק במהלך החופשה שלכם בחו”ל הוא הוצאה משמעותית שכמעט תמיד יותר יקרה מהשכרת הרכב עצמו. במיוחד במקרה של השכרת רכבים גדולים או רכבי יוקרה הזוללים דלק רב. קצת מידע כללי וטיפים בנושא.

חברות ההשכרה מתחלקות בניהם ביחס לדלק. מרביתן יביאו לכם טנק דלק מלא ויצפו שתחזירו להם אותו כזה. חלקן הקטן יותר יביא לכם אותו ריק ואתם יכולים להחזיר אותו פחות או יותר באותו מצב. יש חברות שיאפשרו לכם תמורת תשלום נוסף לשלם מראש על מלוי דלק (המחיר אז יהיה הוגן יותר) או לשלם תשלום על טנק ראשון חינם (ואז למעשה אתם יכולים לקבל רכב עם טנק מלא ולהחזיר רכב כמעט ריק).




חשוב לומר – במידה ולקחתם רכב עם טנק מלא – והחזרתם טנק ריק – תחויבו גם במחירו של הדלק וגם במחיר מופקע של שירות תדלוק (בקיצור לא כדאי) הכוונה בלהחזיר טנק מלא היא לתדלק לקראת ההחזרה של הרכב (באזור 30 ק”מ). מה שחשוב זה שהמחוג יראה מלא.

כמעט תמיד כדי לברר שאתם יודעים מה הדלק שצריך למלא בטנק, עדיף ולקרוא גם בספר רכב וגם לשאול את הפקיד שמשכיר את הרכב.

שימו לב, מרבית האנשים שמשכירים רכב לוקחים או מחזירים אותו לשדה תעופה, בחלק לא קטן מהיעדים אין תחנת דלק בתוך שדה התעופה עצמו (במיוחד בשדות התעופה הקטנים). לכן כדאי לחשוב על זה כבר שאתם בדרך.

סולר או בנזין. שאלה טובה – סולר זול יותר אך גם רועש יותר. יש לקחת בחשבון שמרבית חברות ההשכרה משכירות היום רכבים הנוסעים על סולר (אבל יש גם לא מעט שיש להם רכבי בנזין או גם וגם). לכן אם זו סוגיה שחשובה לכם – יש לברר זאת לפני הזמנה.

לקריאה נוספת