תוכנות ניווט לרכב בלונדון

מידע כללי

ישנם מספר לא מבוטל של תוכנות ניווט ואפליצקיות המבוססות GPS. כשאנו בודקים את תקינותם באזור מסוים אנו בוחנים גם אם יש קליטה של לוויינים וגם אם המפות מעודכנות (כולל שמות הרחובות). כמובן שיש הבדל בין תוכנות המבוססות GPS שבהן אין צורך בתשלום על גלישה לבין תוכנות שידרשו ממכם גלישה באינטרנט עבור השימוש בהן.




האם זה עובד?

באופן כללי המצב בלונדון עצמה ובסביבתה מאוד טוב תוכנות הניווט השונות (למשל IGO) יחסית מעודכנות וודאי שהאפליקציות הפופולאריות כמו וויז וגוגל נוויגייטור.

בעיה מסויימת יכול להיות לכם כיוצאים מלונדון וסבביתה לאזורים פריפריאלים יותר בבריטניה. במקרים אילו תוכנות הניווט המבוססות על מכשיר GPS כמו IGO מפספסות כבישים מסויימים ונקודות חשובות מסויימות (כמו אתרי טבע שיאנם מופעים, מלונות קטנים המבוססים על בתי חווה שהוסבו לבתי אירוח וכדומה).

מבחינת קליטת לווינים ורשת סללורית – קליטת לווינים ברמה טובה בכל רחבי אנגליה ואזור לונדון בפרט וגם רשת הסללורית מאוד מפותחת ולמעט מקרים פרטניים אין בעיה של קליטה סללורית.

לכן אנו ממליצים לנהוג בצורה הבאה: אם אתם מטיילים באזור לונדון עם רכב (למשל נסיעה לאוקספורדהסטודיו של הארי פוטר וכדומה) אפשר להסתפק באפליקציה טובה (למשל וויז או גוגל נוויגייטור) אם את יוצאים מאזור לונדון לכיוון סקוטלנד או ווילס אז כדאי  לקחת גם אפליקציית ניווט טובה שתשב על הסמרטפון שלכם וגם מכשיר GPS יעודי עם תוכנה טובה ומעודכנת. כך תשמתשו רוב הזמן במכשיר הGPS (לרוב התיירים מומלץ לקנות מכשיר בישראל ולהתקין בו את המידע על מערב אירופה) , ובמקרים פרטניים של שינוי כביש או חיפוש שGPS אינו מכיר תשמתשו בוויז או גוגל נוויגייטור שמעודכנים הרבה יותר.

מאיפה מזמינים?

ניתן לקנות בארץ מכשיר GPS ולהוריד לתוכו את המפות של אירופה, אפשר להזמין GPS בחברת הרכב (עלות נוספת ולרוב לא משתלמת לדעתינו בוודאי אם אתם נוסעים לחמישה ימים ומעלה או שאתם ובני משפחתכם נוסעים לטיולים למעלה מפעם בשנתיים המחיר של החברות השונות נע בין 7-10 אירו ליום והמכשירים שלהם כמובן אינם דוברים עברית בניגוד למכשיר שנקנה בארץ), אפשר להוריד את אחת מתוכנות הניווט המוזכרות כאן לכל טלפון נייד (לא לשכוח חבילת גלישה! אפשרי ומומלץ לחשוב על לקיחה של SIM בריטי מקומי).

מידע נוסף:

מפת תחנות השכרת רכב בלונדון