קניות בתאילנד

מידע כללי

אם הגעתם אל תאילנד כדי לקנות, ואין זה משנה מה, הגעתם למקום הנכון. תאילנד נודעת בפי כל כ”ממלכת הקניות”, שמאפשרת לכל מי שקניות בדמו ליהנות מכל שאי פעם רצה. בין אם אתם אנשי שווקים סואנים או קניונים מודרניים, תאילנד תספק לכם את כל מה שתחלמו עליו. ההמלצה העולמית הגורפת בכל הקשור בקניות בתאילנד היא להתווכח ולהתמקח, אך לעיתים דומה שהמטייל הישראלי לוקח את זה קצת רחוק מדי.




הקניות והמיקוח מעוגנים היטב בתרבות תאילנד, וכל מטייל בתאילנד יחווה אותם באופן כזה או אחר. עם זאת, חשוב לקיים את הסחר והמיקוחים בהתאם לכללי התרבות התאית. מתן כבוד לסוחר ולסחורה שלו והומור רב יוכלו לסייע בכל עסקת מכר. לרוב לאחר מכירה מוצלחת בתאילנד, ינפנף הסוחר בשטרות על מנת לגרש את הרוחות הרעות, בנוסף, המכירה הראשונה של הבוקר נחשבת כמכירה הצופנת בחובה מזל טוב להמשך היום, ועל כן שעות הבוקר טובות לקניות בתאילנד.

שווקים ודוכנים

בשעה שתסתובבו בין השווקים והדוכנים הפזורים ברחובות תאילנד תוכלו להתמקח ולהוריד כחצי מהסכום ההתחלתי שעליו הכריז המוכר, אבל לעיתים קרובות עדיין תרגישו מרומים כי מישהו יטרח לספר לכם שהוא קנה בדיוק אותו מוצר בככה וככה באט פחות. המתכון הבטוח להנאה הוא פשוט להימנע מלספר “כמה עלה”, וכך תוכלו להמשיך גם בקניות וגם בחופש בראש רגוע וללא תחושות אכזבה מיותרות.

אם במהלך הסיור בשווקי תאילנד ניסיתם להוריד במחיר ולא הצלחתם במידה המספקת, פשוט המשיכו להסתובב – סביר להניח שזה לא הדוכן האחרון בתאילנד שמציע את הסחורה הזו בדיוק. אחרי כמה ניסיונות תגלו מתי יש חלון הזדמנויות להוריד את המוכר התאילנדי במחיר, ומתי הגעתם לסכום המינימלי.

שוק הלילה בצ’אנג מאי
(צילום: Nicolai Bangsgaardרישיון)

שווקים מומלצים בתאילנד:

מרכזי קניות

הקניונים בתאילנד מאכלסים חנויות מותגים מערביים ומוכרים לצד דוכנים המזכירים מאוד את השווקים, גם מבחינת הסחורה וגם מבחינת המחיר. המחיר בחנויות קבוע מראש ועל כן אין מה להתחיל להתמקח – זה לא נהוג ואף בלתי מנומס בעליל. לעומת זאת המחירים בדוכנים שנמצאים במעברים אינם קבועים ושם עדיין ניתן להתמקח.

המחירים בחנויות גבוהים על פי רוב באופן משמעותי מהשווקים, בעיקר משום שחנויות הקניונים ה”רשמיים” של תאילנד לא מוכרות סחורה מזוייפת או משומשת. כל עוד מדובר בבגדים הזיוף עוד יכול להיות סביר, הבעיה מתחילה כשמדובר במכשירי חשמל שאותם לא מומלץ לקנות ברחוב. הקניונים בתאילנד בטוחים יותר גם מבחינת שימוש בכרטיסי אשראי, שבהם לא מומלץ בעליל להשתמש ברחוב.

מרכז הקניות MBK בבנגקוק
(צילום מקורי)

מרכזי קניות מומלצים בתאילנד:

 




המלצות "הכל על"