מה הונג סון, תאילנד | Mae Hong Son

מה הונג סון – עיר הערפל

מידע כללי והיסטוריה

מה הונג סון (Mae Hong Son) נמצאת בצפון תאילנד, בגבול המערבי של המדינה. משמשת בעיקר כמוקד יציאה לטיולים בצפון תאילנד, לסיור ב”משולש הזהב” ובשבט ארוכות הצוואר, ולטיולים בהרים, בנהרות ומפלי המים באזור. בשל סמיכותה לבורמה, ניתן לראות השפעות בורמזיות רבות בעיר, החל מהאנשים עצמם ותרבותם, דרך סגנונות ארכיטקטונים בבתים, במקדשים ובעיטורים המיוחדים.

בתאילנדית נקראת מה הונג סון גם “עיר הערפל” כיוון שהיא נמצאת בתוך עמק שלעיתים קרובות מתכסה בערפל. כינוי נוסף הניתן לה הוא “שוויץ של תאילנד” וזאת בשל ההרים הגבוהים והירוקים המקיפים אותה. למעשה, 75% משטח מחוז מה הונג סון הם אזורי הרים ויערות.

במרכז העיר נמצא אגם ג’ונג קאם (Nong Jong Kham), אגם קטן וציורי המשרה רוגע ושלווה על העיר. בחודשים אוקטובר עד פברואר הופכת הטיילת סביב האגם לשוק לילה פעיל ועמוס עם המון דוכני אוכל. רוב הסחורה הנמכרת בשוק היא עבודות יד של שבטי ההרים.

אגם ג’ונג קאם במרכז העיר (צילום: Argenberg, רישיון)




אתרים מרכזיים

  • וואט פרה תאט דואי קונג מו (Wat Phra That Doi Kong Mu) – מקדש השוכן על פסגת הר דואי קונג מו (Doi Kong Mu) בגובה 1,500 מטר. משקיף אל עבר העיירה, בשעות הבוקר רואים רק מסך ערפל מרשים במיוחד.

מקדש וואט פרה תאט דואי קונג מו בשעת ערב (צילום: Thanes Piamnamai, רישיון)

  • וואט ג’ונג קאם (Wat Jong Kham) ו-וואט ג’ונג קלאנג (Wat Jong Klang) – סמוך לאגם ג’ונג קאם שוכנים שני מקדשים בסגנון בורמזי, שנבנו לפני 200 שנה לערך. במקדשים חדרים קטנים מלאים בגילופי עץ ופסלים המתארים את סיפורי החיים הקודמים של הבודהה.

אטרקציות ופעילויות במה הונג סון

  • המעיינות החמים פה בונג (Pha Bong Hot Springs) – מעיינות חמים הנמצאים בפארק ציבורי, כ-11 ק”מ מהעיר. במקום יש אפשרות להשכרת חדרים ועיסויים, חוויה מומלצת.
  • שבט ארוכות הצוואר – אחת האטרקציות העיקריות במחוז מה הונג סון שבצפון תאילנד היא הביקור אצל שבט הקארן (Karen) הידוע יותר בתור “שבט ארוכות הצוואר”, כ-35 ק”מ מהעיר מה הונג סון. נשות שבט ארוכות הצוואר מפורסמות בצווארן המוארך באמצעות טבעות ברזל כבדות אותן הן שמות על צווארן כבר מגיל צעיר. האמונה הרווחת היא שצוואר ארוך הוא סמל ליופי ולאסטתיקה. עם הגיל הטבעות מוחלפות למידות ומשקל גדולים יותר. הביקור בשבט ארוכות הצוואר שבצפון תאילנד הוא מאוד ממוסחר ויש לשלם דמי כניסה כדי לצפות ולצלם במקום. במהלך הביקור הנשים יושבות לפני הבקתות שלהן, כשלכל אחת מהן יש מעין דוכן עם בובות של בנות השבט ובדים שהיא יצרה. הכסף שמגיע מהתיירים משמש לפיתוח הכפרים באזור, לחינוך ולהקמת בתי ספר.

שבט ארוכות הצוואר – אידיאל היופי התאילנד (צילום מקורי)




המלצות "הכל על" למבקר במה הונג סון

  • מומלץ לבקר בעיר בין החודשים נובמבר עד מרץ, אז אין כמעט ערפל או עשן (עקב שריפת שטחי אדמה לצורך הכשרתם לחקלאות). רק שימו לב כי חודשים אלו הם גם קרים במיוחד, הטמפרטורות עשויות להגיע ל2 מעלות לכן מומלץ להצטייד בביגוד חם, בעיקר ללילות. ראה מידע נוסף על מזג האוויר בתאילנד.
  • אם בחרתם להגיע לעיר מצ’אנג מאי באמצעות אוטובוס מומלץ לבחור במסלול הארוך יותר דרך מה סאריאנג. הדרך מפאי היא מפותלת הרבה יותר וגם האוטובוסים פחות טובים ויותר צפופים בדרך כלל.

מפה ומידע שימושי