כפר הדייגים, קוסמוי 2024 – המדריך לתייר הישראלי | Fisherman’s Village

המדריך המקוצר לכפר הדייגים

כפר הדייגים, הממוקם בצפון מזרח קוסמוי הוא אזור בילוי פופולרי בזכות חוף בופוט שליצדו הוא שוכן, ובזכות המסעדות והחנויות הרבות שניתן למצוא בו. מרבית התיירים יגיעו לביקור קצר של כמה שעות באזור, לרוב בימי שישי סביב שעות הערב על מנת לבקר בשוק הלילה שקם לתחיה כל שבוע מחדש.

שוק לילה בכפר הדייגים

שוק הלילה בכפר הדייגים- שפע של דוכני אוכל וקניות

מרבית התיירים המגיעים לכפר הדייגים בקוסמוי מישראל נוחתים קודם בבנגקוק ומשם ממשיכים לאי, בין אם בטיסה פנימית לשדה התעופה המטופח של קוסמוי (למידע נוסף והזמנת טיסות לחצו כאן), או תחבורה ציבורית ושייט במעבורת. כדאי להזמין מקום מראש במעבורות כדי להבטיח את מקומכם, אפשר לראות את האפשוריות השונות ולהזמין מקום במעבורת באמצעות הקישור הזה. כפר הדייגים ממוקם באזור חוף בופוט היפייפה, במרחק קצר משדה התעופה של קוסמוי, פרטים נוספים על ההגעה לכפר תוכלו לקרוא כאן.

שדה התעופה המטופח של קוסמוי

שדה התעופה המטופח של קוסמוי נמצא במרחק 15 דקות נסיעה מכפר הדייגים

הלינה בכפר הדייגים בהחלט מומלצת והאזור הפופולרי ביותר ללינה הוא בקרבת קו החוף המרשים של בופוט. באזור זה ניתן למצוא מלונות מומלצים ברמה גבוהה כמו Hansar Samui Resort & Spa – SHA Extra Plus, מלונות ברמת שלושה כוכבם כמו Pico Samui ומלונות ברמת ארבעה כוכבים כמו Celes Samui. כפר הדייגים אזור לינה פופלרי בקוסמוי בזכות קרבתו לשדה התעופה אך הוא אינו גדול ועל כן אופציות הלינה מצומצמות יחסית, לכן מומלץ להזמין לינה כמה שיותר מראש, תוכלו לראות כאן עוד מגוון מלונות עם אופציה לביטול. מידע נוסף על לינה באזור תוכלו לקרוא כאן.

קו החוף בבופוט, כפר הדייגים בקוסמוי

החוף היפייפה בבופוט הוא אזור לינה אטרקטיבי סמוך לכפר הדייגים




כפר הדייגים (Fisherman’s Village) הוא יעד תיירותי פופולרי הממוקם בפינה הצפון מזרחית של קוסמוי, בצמוד לחוף בו פוט (Hat Bo Phut). אחד האיים הגדולים בתאילנד. הכפר הוא קהילת דייגים תאילנדית מסורתית שהפכה לנקודה מקסימה וציורית מלאה במסעדות, ברים וחנויות, עם מגוון דוכני אוכל וירידה לחוף, מה שמהווה אבן שואבת לתיירים רבים באי. כפר הדייגים מפורסם בזכות בתי העץ המיוחדים שלו, הרחובות הצרים ושווקי הלילה התוססים שלו. המבקרים יכולים לחקור את הרחובות, לעיין בחנויות למזכרות ועבודות יד מקומיות, ליהנות מארוחה באחת ממסעדות פירות הים הרבות ולהתפנק בלינה בקרבת החוף (לאופציות והזמנת מקומות לינה עם אופציה לביטול לחצו כאן). בכפר יש גם חיי לילה תוססים, עם אמני רחוב ומוזיקה חיה שמוסיפים לאווירה.

הכניסה לכפר הדייגים (צילום מקורי)




מדובר באחד האיזורים המקסימים של קוסמוי, ולאחרונה הוא הפך לפופולרי מאוד, גם בימים בהם השוק לא פעיל. השוק מתפרש על רחוב בו תוכלו למצוא שלל דוכנים וחנויות של בגדים, מזכרות, וינטג’, מרכזי צלילה ועוד. המיוחד בשוק זה הוא שבימי שישי החל משעות אחר הצהריים השוק מתמלא בדוכני אוכל אותנטיים, ברים אקטיביים, מיצים ושאר משקאות אקזוטיים. בשוק מבקרים מאות תיירים ומקומיים ויכולים ליהנות ממופעי אש במהלך השוטטות.

מעבר לקניות תוכלו ליהנות גם משלל מסעדות נהדרות, כמו למשל האיטלקיה Gusto Italiano. מדובר במסעדה בבעלות של משפחה איטלקית, אותנטית ופשוט מצויינת. מסעדות כמו זו, מעניקים לאזור אווירת אירופה קסומה שלא רואים הרבה בתאילנד – רחובות נקיים, אוכל מערבי ולבוש אלגנטי.

 הכניסה למסעדת Gusto Italiano (צילום מקורי)

פיצות ופסטות במסעדה Gusto Italiano, ממש כמו באיטליה (צילום מקורי)

עוד אפשרות בילוי נהדרת באזור היא כמובן, איך לא – מסאז’. אך בניגוד לרוב המקומות בקוסמוי – יש פה כמה מקומות שממש צופים על הים. אחד המומלצים שלנו הוא Cyan Spa שמעבר למסאז’ נהדר תזכו גם בנוף לא רע בכלל! ואל דאגה, המחיר – זהה (אם לא נמוך יותר) מכל שאר המקומות בקוסמוי.

מסאז’ עם נוף לים – להתפנק כמו שצריך (צילום מקורי)

הצצה אל כפר הדייגים של בו פוט 




לינה בקרבת כפר הדייגים

הלינה באזור כפר הדייגים מתאימה לכל סוגי התיירים, בין אם תרמילאים המחפשים מלונות זולים ואכסניות, עד למשפחות המחפשות לינה מפנקת במלונות יוקרתיים ואתרי נופש. מי שיעדיף ללון באזור זה של קוסמוי יהנה מהמגוון הרחב של המסעדות ומהקרבה לים. אזור הלינה הפופלארי ביותר בקרב המחפשים לינה בכפר הדייגים הוא בקרבת החוף, ככה אפשר להנות מנוף לים הפתוח ותחושת רוגע שאין שניה לה. בין אפשרויות הלינה המומלצות באזור כפר הדייגים ניתן למצוא את אתר הנופש Smile House – SHA Extra Plus, ועל המלונות Riviera Beach Hotel וHacienda Fisherman’s Village Koh Samui.

הגעה לכפר הדייגים בקוסמוי

לתיירים שמעוניינים להגיע לכפר הדייגים בקוסמוי יש מגוון אופציות. מכיוון שקוסמוי היא אי, הדרך להגיע מתאילנד אל קוסמוי הוא בעזרת מעבורת. אפשר לקחת מעבורת מדונסק (donsak) אל קוסמוי, שהשייט לאי יכול לקחת בין 45 דקות לשעה וחצי, בהתאם לסוג המעבורת וליעד בתוך האי (לאופציות למעבורות אל קוסמוי ובחזרה לחצו כאן). ישנם גם אופציות לשייט פרטי ואפילו מסיבות ירח בדרך אל האי, אופציות ייחודיות אלו תוכלו למצוא בקישור הבא עם אפשרות ביטול חינם. לבאים מבנקוק יש מספר אופציות להגיע אל קוסמוי לנוחתים בבנקוק, חלק מהתיירים יבחרו לקחת טיסה (עם קונקשיין) ולנחות בקוסמוי, או לקחת אוטובוס ואז מעבורת אל קוסמוי, אין ספק שאוטובוס היא האופציה הזולה יותר, אבל עם טיסה תוכלו לחסוך זמן יקר. לאופציות הגעה מבנקוק לקוסמוי לחצו כאן.

לרוב הנמלים שאליהן יגיעו במעבורות יהיו בליפה נוי (lipa noi) או נה טהון (Na thon), והנסיעה מהן אל כפר הדייגים אורכת בין 25-35 דקות, אין עדיפות מיוחדת להגיע אל אחד מהם כיוון ששניהם במרחק קצר יחסית מהכפר.




המלצות "הכל על"

  • דוכני האוכל אומנם זולים אך שאר החנויות ומסעדות הבוטיק יקרות יחסית לשאר האזור.
  • בין המסעדות המומלצות באזור: Gusto Italiano האיטלקיה, וCoco Tam’s אם אתם מעוניינים בקוקטייל מול הים.
  • חוויה נהדרת לחובבי האוכל הסיני – יש מגוון רחב של מסעדות סיניות נחמדות.
  • למי שמעוניין להגיע לאזור כדי ליהנות מהשוק – מומלץ להגיע בימי שישי מאחר ורק אז השוק באמת מתעורר לחיים. אך אנחנו בהחלט ממליצים להגיע לאזור בכל הזדמנות ובלי קשר לשוק.

מידע שימושי

  • כתובת: Bophut Beach Road, Bophut, קוסמויתאילנד.
  • איך מגיעים? השוק נמצא במרחק של 5 דקות נסיעה משדה התעופה וכ-10 דקות מחוף צ’אוונג (Chaweng). במסלול הטוקטוק של קוסמוי יש תחנה ממש בכניסה לשוק.
  • שעות פתיחה: שוק- ימי שישי בין השעות 17:00-22:00. שאר המסעדות באזור- מדי יום בין השעות 10:00-22:00

שאלות ותשובות על כפר הדייגים

למי שמעוניין להגיע לאזור כדי ליהנות מהשוק – מומלץ להגיע בימי שישי מאחר ורק אז השוק באמת מתעורר לחיים. אך אנחנו בהחלט ממליצים להגיע לאזור בכל הזדמנות ובלי קשר לשוק ולהינות ממסעדות אותנטיות וטעימות, מרכזי צלילה לחובבי הספורט הימי, ובכלל, פשוט להסתובב בכפר המיוחד ולהרגיש את אווירת המקום הקסומה.

אפשר להגיע לאזור השוק של כפר הדייגים בתאילנד באמצעות מסלול הטוקטוק של קוסמוי, יש תחנת ירידה ממש בכניסה לשוק.

ביקור בכפר הדייגים בקוסמוי, תאילנד בהחלט יכול להתאים גם לילדים. ניתן להסתובב עם הילדים בשוק ולהינות מהשמחה והצבעים שהשוק מביא איתו. בנוסף, אם אתם מגיעים לשוק במהלך הסופש הילדים וודאי יוכלו להינות ממופעי האש שמתקיימים בכל מיני נקודות בשוק.

ישנו סיור מודרך העובר גם בכפר הדייגים בקוסמוי. הסיור מתחיל בסיור מים על אופנוע ים, וממשיך בטיול לכפר הדייגים וארוחת ערב בשקיעה על החוף. עוד פרטים על הסיור תוכלו למצוא כאן.

בין המלונות המומלצים באזור כפר הדייגים ניתן למנות את אתר הנופש Smile House – SHA Extra Plus , מלון Riviera Beach Hotel ומלון Hacienda Fisherman’s Village Koh Samui. למידע נוסף על מלונות מומלצים באזור כפר הדייגים לחצו כאן.

מומלץ להקדיש לביקור בכפר הדייגים כ3 שעות כדי להספיק להסתובב בשלל הדוכנים והחנויות של בגדים, מזכרות, וינטג’ ומרכזי הצלילה.

מפה