שוק הפרחים, בנגקוק – המדריך המקיף ביותר בעברית | Pak Khlong Talat

שוק הפרחים – השוק הצבעוני של בנגקוק

מידע כללי והיסטוריה

שוק הפרחים (Pak Khlong Talat) בבנגקוק הינו שוק הפרחים הסיטונאי והקמעוני של פרחים טריים הגדול ביותר באזור בנגקוק. בשוק מבחר עצום של פרחים מסוגים שונים, עיטורי פרחים, חיות מפרחים, קישוטים שונים ומספר דוכני פירות, ירקות ותבלינים.

השוק הוקם לפני יותר מ-200 שנים, במקור כשוק דגים ופירות ים, ולפני כ-60 שנים הפך לשוק כפי המוכר לנו כיום כאשר מגדלי פרחים מקומיים החלו להביא פרחים לשוק ולמכור אותם בהצלחה כה רבה עד שהפרחים הפכו לסמלו העיקרי של השוק.




שוק הפרחים בבנגקוק (צילום: Mr.Peerapong Prasutr, רישיון)שוק הפרחים בבנגקוק (צילום: Mr.Peerapong Prasutr, רישיון)

(צילום: Mr.Peerapong Prasutr, רישיון)

השוק פתוח 24 שעות ביממה, אך פעיל ועמוס ביותר בשעות הלילה ועד לשעות המוקדמות מאוד של הבוקר, בהן משאיות וסירות מגיעות עם סחורה טרייה של פרחים מכל רחבי תאילנד. מהשוק מתפזרות בכל יום כמויות אדירות של פרחים לחנויות, לבתי עסק ומלונות בבנגקוק. בשוק מבקרים סיטונאים, פרטיים, תיירים ומאות מקדשים אשר מוכרים את הפרחים כמנחות בשעריהם.

בשוק מבחר עצום של פרחים מקומיים כגון: יסמין, לוטוס, גרברות, וורדים ועד לפרחים מיובאים כמו למשל צבעונים ואירוסים. הפרח הפופולרי ביותר בשוק הפרחים הינו הסחלב, שנמצא כאן בכל גווניו וגדליו. כמו כן, בשוק תוכלו למצוא אביזרים ומוצרים מעולם הפרחים ביניהם אגרטלים, כדים, מקטפות, סרטים, ברזלים וחוטים לפרחים, תוספים לזרי פרחים וקישוטים שונים ומגוונים.

מוכרים רבים בשוק מציעים גם שירותי שזירה וסידורי פרחים, ובתיאום מראש ניתן להזמין זרי פרחים וסידורי פרחים לחתונות או אירועים מיוחדים.

השוק הינו יעד נפלא לצילום והמחירים בו נמוכים יחסית ומתחילים סביב עשרות באטים בודדים (20-30 באט) לזר פרחים. השוק נמצא ברחוב Chakphet שבעיר העתיקה, מעט דרומית לארמון המלך (The Grand Palace) ולמקדש הבודהה השוכב (Wat Pho). קרבתו של השוק אל נהר הצ’או פראיה היא המקור לשמו – Pak Khlong Talat שמשמעותו “השוק על מפגש התעלות”

הצצה אל שוק הפרחים בבנגקוק

מה רואים?

השוק מקורה בחלקו ומורכב ממאות דוכנים העמוסים בפרחים השונים. בדוכנים, ניתן לראות את הנשים יושבות ושוזרות בסבלנות רבה את זרי הפרחים ומחרוזות התפילה, כאשר לצדן תינוקן הישן, הסבתא או שאר בני המשפחה, שכן כאן הן גרות בעצם.

השוק צבעוני ומאיר עיניים ובין דוכני הפרחים נראים לעיתים דוכני פירות וירקות צבעוניים ואפילו מספר מסעדות מקומיות קטנטנות של שולחן או שניים.

מחרוזות פרחים
(צילום: eric molinaרישיון)

לא רק פרחים – גם שלל פירות וירקות!
(צילום: Ovedcרישיון)

המלצות "הכל על"




  • כפי שציינו, השוק הופך לתוסס בעיקר בשעות הלילה, על כן מומלץ לבקר בשוק החל מחצות או בשעות הבוקר המוקדמות (4:00-7:00) כאשר הסוחרים מקבלים סחורה טרייה והשוק נמצא בפעילות מלאה.
  • אם אכן החלטתם לבקר בשעות אילו, יש לקחת בחשבון כי הסוחרים יהיו עסוקים בסידור ומכירת הפרחים לקמעונאים וללקוחות השונים ויתכן ויהיו פחות סובלניים כלפי המבקרים. בשעות אלה מומלץ בעיקר לצפות מהצד ולספוג את האווירה.
  • במהלך היום השוק מעט רדום, כך שזה זמן טוב למבקרים להסתובב בו ולקנות בעצמם. מומלץ להגיע עם מספיק מזומנים מראש, נדיר שתמצאו דוכן שמקבל כרטיסי אשראי.
  • אם החלטתם להגיע לשוק במונית או אפילו בטוק טוק, ייתכן והנהג לא יבין למה הכוונה ב- “Flower Market”. כדאי לוודא מולו שהבין כי התכוונתם ל- Pak Klong Talat או להראות לו את שם המקום בתאילנדית: ปากคลองตลาด.
  • בתקופות מסוימות כמו יום האהבה (וולנטיין דיי) ויום האם, מחירי הפרחים יכולים להיות גבוהים משמעותית מבדרך כלל, אפילו פי 3 ממחירם הממוצע בשוק.
  • שוק הפרחים נמצא באזור העיר העתיקה בבנגקוק ולכן מומלץ לשלבו כחלק מיום טיול אחד שיתרכז בחלק זה של העיר ובו מגוון רחב של אתרים ואטרקציות – החל מארמון המלךמקדש הבודהה השוכבמקדש השחר ואיזור צ’יינה טאון, שכן הם כולם בקרבת מקום.
  • אם הגעתם לשוק הפרחים בשעות הערב ניתן לשלבו גם עם ביקור בשוק הלילה Saphan Phut הנמצא מתחת לגשר ה- Memorial Bridge הקרוב לשוק הפרחים (פתוח בכל ימות השבוע למעט יום שני (!) בין השעות 19:00-24:00) ועם סיבוב ברחוב הקאו סאן.
  • בשל קרבת השוק לנהר הצ’או פראיה, ניתן להגיע אליו גם דרך המעבורת וזו בהחלט חוויה.
  • דרך ההגעה המומלצת היא באמצעות טוק טוק או מונית. לא מומלץ עבור תיירים בבנגקוק לנסוע באוטובוסים, התחנות לא מסודרות וברורות כמו בארץ ומומלץ להימנע מסיבוכים.

מידע שימושי על שוק הפרחים

שעות פתיחה

פתוח 24 שעות, 7 ימים בשבוע.

כתובת

San Chao Ban Mo Alley, Wang Burapha Phirom, Phra Nakhon,10200,
בנגקוקתאילנד.




הגעה
directions_bus
אוטובוס

קווים 3, 5, 8, 53, 82 עד לתחנת Flower Market – ตลาดดอกไม้.

directions_boat
מעבורת צ'או פראיה אקספרס

קו ללא דגל – לרדת בתחנת Rajinee.