שלטון ודת בתאילנד

מידע כללי

תאילנד כיום היא מונרכיה חוקתית תחת שלטון המלך בומיבול אדוליאדיג, ה-9 בשושלת צ’אקרי. בעבר השלטון בתאילנד היה מלכותי אבסולוטי. מי שהיה אחראי לשינוי הוא המלך אננדה מהידול (1935-1946). מהידול הוא גם זה אשר כחלק מהמהפכה הדמוקרטית היה אחראי לשינוי השם של תאילנד משמה הקודם סיאם. מהידול מת מוות מסתורי ב1946 ויש הסבורים כי נרצח. אחיו הקטן, בומיבול אדוליאדיג, נבחר לכהן לאחר אחיו ושולט בתאילנד מאז 1950 ובכך למעשה הוא שליט המדינה הוותיק ביותר בעולם.




מלך תאילנד השמיני אננדה מהידול (1935-1946)

פורטרט של מלך תאילנד התשיעי בומיבול אדוליאדיג 

הדת המרכזית בתאילנד היא הבודהיזם – 90% מאוכלוסיית תאילנד שייכים לפלג זה של הדת. שאר האוכלוסייה בתאילנד מורכבת ממוסלמים, נוצרים והינדואים, כאשר כולם נהנים מחופש דתי. הדת הבודהיסטית תופסת מקום מרכזי בחיי היום יום בתאילנד. מרכזי החיים החברתיים חיים סביב המקדשים ורבים מתושבי תאילנד מתרגלים מדיטציה. בנוסף, קיימת הערכה רבה לנזירים בכלל ולנזירים בוגרים בפרט.

סמל מדינת תאילנד הוא הגארודה: הגארודה הוא עוף מיתי, שחציו אדם וחציו ציפור, שמקורו במיתולוגיה ההינדואית ובמיתולוגיה הבודהיסטית והוא מוכר כמלך הנשרים (או מלך העיטים). הגארודה מסמלת את הבודהיזם ואת ההינדואיזם וגם את משפחת המלוכה.

גארודה – סמל תאילנד

דגל תאילנד

דגל תאילנד מורכב מחמישה פסים בשלושה צבעים אדום, כחול ולבן.
לכל אחד משלושת הצבעים משמעות חשובה:

  • הצבע הלבן – מסמל את הטוהר של הדת הבודהיסטית.
  • הצבע הכחול – מסמל את המלוכה בתאילנד.
  • הצבע האדום – מסמל את דמו של העם התאילנדי.

כל יום מדי בוקר בשעה 8:00 מניפים את דגל הלאום מעל כל בנייני הממשלה והמבנים הציבוריים בתאילנד ומורידים אותו בשעה 18:00.