שבוע בלונדון עם שתי ילדות – רמי להב

חלק מהמידע כמובן רלוונטי גם למבוגרים…

תחבורה

ילדים נוסעים חינם בתחתית עד גיל 11, שימו לב שברכבת הגיל שונה (5). בכל מקרה, אם יש לכם ילדים קטנים, קירבה לתחנת רכבת תחתית היא שיקול מכריע בבחירת מלון. כשחוזרים למלון בתשע בלילה, ההבדל בין לסחוב ילד על הידיים 100 מטר או 500 מטר הוא משמעותי.

הילדים קמים מוקדם?

לונדון לא. לפני 9 בבוקר קשה למצוא אטרקציה פתוחה. חשוב לברר מראש את שעות הפתיחה, ואם הילדים בכל זאת קמים לפי שעון ישראל – לנצל את הזמן לארוחת בוקר אנגלית טובה שתחזיק אתכם שבעים, או לחפש איזה פארק בסביבה לטייל בו (לדוגמה St. Regents park ליד גן החיות, או St. James park ליד ארמון באקינגהם).

פארק ריג’נטס- אחלה אופציה לבילוי עם ילדים (צילום: Deror avi)

כרטיסים

בחלק מהמקומות זול יותר להזמין כרטיסים מראש, החסרון – ההזמנה מחייבת אתכם לתאריך מסוים. ב- Shrek Adventures צריך להתחייב גם לשעה מסוימת ולהפוך אותה לעוגן בתכנון הטיול (זול יותר בתחילת או בסוף יום).

כניסה חינם

בכל מקום יש כניסה חינם מתחת גיל מסוים. אם קונים כרטיס משולב (לדוגמה, לסיור באוטובוס עם  אטרקציה מסוימת) ייתכן שתצטרכו לרכוש כרטיס נפרד. לדוגמה – אם האוטובוס חינם עד גיל 5 והאטרקציה חינם רק עד גיל 3). בחלק מהמקומות אפשר לרכוש גם כרטיס משפחתי, שמשתלם בדרך כלל עם 2 ילדים ומעלה. בכל מקרה כדאי לבדוק את כל האופציות, להחליט מה הופכים לעוגן ואיזו חבילה הכי משתלמת. (הערת המערכת: למידע נוסף על לונדון בחינם)

מומלץ לשלב חלק מהאטרקציות עם אוטובוס התיירים, שמאפשר “לסמן וי” על כמה מקומות, וגם נותן זמן מנוחה לרגליים הקטנות :). שימו לב שהכרטיס תקף ל- 24 שעות מרגע העליה. ואם קניתם כרטיס משולב לאוטובוס עם אטרקציה X בכלל נוח להגיע אליה…. רק שימו לב שזו ממש לא האופציה המהירה להגיע ממקום למקום, לונדון די פקוקה גם באמצע היום. רוצים להגיע מהר? קחו את הרכבת התחתית.

שירותים

חלק בלתי נפרד מטיול עם ילדים קטנים הוא המרדף המתמיד אחר שירותים. חלקם בתשלום (לא בכל תחנה של התחתית!), ובתחתית עצמה אין. אפילו במרכז מסחרי כמו זה שמעל תחנת bond street (ליד החנות של דיסני… ברחוב אוקספורד) אין תא שירותים לרפואה. אין פטנטים סודיים – פשוט לשאול. בסך הכל התושבים יותר מסבירי פנים ונכונים לסייע בהשוואה למקומות אחרים שטיילתי בהם.

 לגולנד וינזדור

מומלץ בחום, קחו בחשבון שזה שעה נסיעה מלונדון. אנחנו העדפנו לקחת ליומיים מלון בוינזדור ולהתנייד במוניות ללגולנד. כדאי לקחת דיל של 2 לילות במלון + כרטיס ללגולנד + יום שני חינם כדי למצות את החויה. המקום כולל הרבה מתקנים ובכל אחד עומדים בתור בנפרד. אפשר לקנות QBOT שמאפשר לעקוף את התורים בחלק מהמתקנים, כדי לנצל את היום בצורה מיטבית. ואם כבר קונים לגו – אז בלגולנד ולא בהמליס. על התמונות הדיגיטליות, לעומת זאת, אפשר לוותר (30 פאונד ליום על 5-6 תמונות). מה שכן – נצלו את המסך הירוק ב”אולפן הטלויזיה” של hearttlake כדי לצלם תמונות ייצוגיות של הילדים. את המסך הירוק מורידים בפוטושופ ושותלים את הילדים בכל רקע שתבחרו…

מי שיש לו כסף מיותר – מוזמן לקחת את המלון שנמצא בפארק עצמו. הרבה יותר זול (בעשרות אחוזים!) לקחת מלון בוינזדור ולנסוע 5 דקות במונית. ואם כבר וינזדור, זו הזדמנות לצפות בחילופי המשמרות בלי העומס של ארמון באקינגהם, ולראות מבפנים ארמון אמיתי לגמרי. בידקו מראש מתי חילופי המשמרות, בקיץ הם יום כן יום לא. כמו כן – לפעמים המלכה מגיעה לארמון ואז הגישה לחלק ממנו מוגבלת…

שרק

חויה מדהימה מבחינת הפירוטכניקה, חלק מהדמויות הם חשקנים וחלק הולוגרמות מרשימות מאוד. הקטע המבאס – אסור לצלם, ובסוף משדלים אותך לקנות את התמונות שלך במחיר מופקע (40 פאונד או משהו באזור). גם ההורים נהנו מאוד.

קניות לילדים

חנות M&M בכיכר לסטר, חנות דיסני ברחוב אוקספורד והמליס. כדאי לשמור לסוף היום, כשלילדים אין כוח ללכת לעוד מוזיאון, אבל מי יסרב לחנות של דיסני? שווה גם כדי להצטלם עם הדמויות, יצאנו מהחנות בלי לקנות שום דבר.
(הערת המערכת: למידע נוסף על קניות בלונדון)

תור אחד שגם הילדים לא יוכלו לחמוק ממנו הוא… ביקורת הדרכונים בהיתרו. התור התארך לרגל סגירת העמדות של בעלי האיחוד האירופי (בשדה התעופה התחילו ליישם את הניתוק מהאיחוד), אז אם אין לכם דרכון בריטי – היכונו להמתנה ממושכת, וקחו את הילדים לשירותים (ע”ע) לפני כן.
אם מטיילים מחוץ ללונדון (למשל, לגולנד + וינזדור), אין רכבת תחתית, ואויסטר לא תקף בכל סוגי התחבורה (כדאי לבדוק). כדאי לשקול גם את האופציה של מונית לנסיעות קצרות, בהנחה שהמשפחה נכנסת במונית. לפי החוק הבריטי, ילדים בכל גיל לא צריכים כיסא בטיחות במונית.