הכל על - רישום יתר
 
דף הבית >> תכנון חופשה עם הכל על >> טיסות וחבילות >> טיסות לחו"ל מידע ומושגים >> רישום יתר

 
עוד מידע באתר על מושגי בסיס לטיסות לחו"ל:

עוד מידע באתר על טיסות וחבילות לחו"ל:

פרסומות

 
רוצה שנעזור לך בתהליך ההזמנה?
 השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם!


רישום יתר - Over Booking

כל מה שחשוב לדעת על רישום יתר בטיסות 

שותף בכיר בכתיבת העמוד: ליאור פרג'

טבלת ניווט מהיר
מידע כללי
למה עושים אובר בוקינג?
פיצויים
המלצות וטיפים
לבקשת עזרה והתייעצות

מלונות | טיסות | ספורט והופעות | השכרת רכב
למידע נוסף על טיסות באתר: מידע, יעוץ ושאלות ותשובות
לקבלת יעוץ אישי במציאת טיסה וקבלת קופני הנחה לגולשי האתר


מידע כללי

רישום יתר (Over Booking) הוא מצב - נפוץ בהחלט - בו חברות התעופה רושמות לטיסה מסוימת יותר נוסעים מאשר מספר המושבים הקיימים במטוס בפועל. הסיבה שהן עושות זאת, ניחשתם נכון, היא כלכלית. חברות התעופה מתבוננות על סטטיסטיקות לפיהן אחוז מסוים מבין אלה שרכשו כרטיסים לטיסה לא מתייצבים אליה בפועל. הן מעוניינות למקסם את הרווחים שלהן ככל שניתן ולמנוע מצבים בהן המטוס ייצא לדרך עם לא מעט מושבים ריקים. אובר בוקינג היא דרך עבורן להקטין לכך את הסיכויים ולצמצם את ההפסד הכספי שהיה עלול להיגרם אם אנשים מסוימים לא היו מגיעים לטיסה.

פרסומת

 
כאשר לא כל האנשים מגיעים לטיסה, נראה שאין בעיה: יש מקום על המטוס לרוב לכל נוסע שהגיע לשדה התעופה. האנשים שמראש רכשו את כרטיסי האובר בוקינג לא יודעים על כך דבר ולא נפגעים מכך. הבעיה מתחילה כאשר אדם שרכש כרטיס מגלה כי הוא לא יכול לעלות לטיסה – קשה למצוא ישראלים שיישארו רגועים במקרה הזה. 

אז למה עושים אובר בוקינג?

אובר בוקינג היא לא המצאה ישראלית, אך עדיין ניתן להתבונן עליה כאין גרסה תעופתית של "שיטת מצליח". התופעה הפכה לנפוצה יותר ויותר בקרב חברות המציעות טיסות לחו''ל, שכפי שתעיד כתבה מלפני מספר שנים שמתארת את התופעה. מה שהשתנה עם השנים הוא ש"חוק שירותי התעופה" נוסח והגדיר שהחברות שנוסע שרכש כרטיס לא טס אצלן בגלל אובר בוקינג יצטרכו לשלם לו.

ייתכן מאד שהתמונה הכללית תהיה משתלמת עבור החברות גם במצב הדברים הזה, כי הרי לא תמיד האובר בוקינג מתגלה ולכן החברות לא צריכות לפצות את הלקוחות שנפגעו מכך. בנוסף, הוא מאפשר למכור לא מעט כרטיסים שאחרת לא היו נמכרים.

ומה לגבי פיצויים?

מנקודת המבט של הנוסע, הרלוונטית יותר לענייננו, עליו לדעת כי הוא זכאי בהחלט לקבל פיצוי עבור ביטול טיסה עקב רישום יתר - חובה זאת מוגדרת בסעיף החמישי של חוק שירותי התעופה משנת 2012. החוק מגדיר הטבות שחברות התעופה צריכות להעניק בשל סירוב להטיס נוסע בטיסה, גם בשל אובר בוקינג. הפיצוי הכספי שלו נקבע על פי מרחק הטיסה, כשנכון לעכשיו מדובר על הסכומים הבאים:
  • מרחק טיסה של עד 2,000 ק''מ - 1,250 ש''ח.
  • מרחק טיסה של עד 4,500 ק''מ - 2,000 ש''ח.
  • מרחק טיסה שעולה על 4,500 ק''מ - 3,000 ש''ח.
מעבר לפיצוי הכספי, על חברת התעופה להנפיק לנוסע כרטיס חלופי לאותו היעד, תוך פרק זמן סביר. כרטיס הטיסה החלופי מביא לכך שהפיצוי שמקבל הנוסע קטן בחצי, אך רק אם חברת התעופה דואגת לכך שהנחיתה שלו ביעד הסופי היא תוך לא יותר מאשר עד ארבע שעות (טיסות של עד 2,000 ק''מ), עד חמש שעות (2,000-4,500 ק''מ) או עד שש שעות (4,500 ק''מ ומעלה). אם הטיסה המאוחרת מביאה לעיכוב גדול יותר, חובה על חברת התעופה לדאוג לכרטיס חלופי ולהעניק את הפיצוי לנוסע במלואו.

מעבר לפיצוי הכספי, חובתה של חברת התעופה היא להעניק לנוסעים את מה שמכונה "שירותי סיוע": אירוח בבית מלון (במידה ובעקבות ביטול הטיסה והמתנה לטיסה הבאה הם צריכים לשהות במלון לילה אחד ומעלה), הסעות משדה התעופה לבית המלון, מזון, משקאות, שתי שיחות טלפון וכן שירותי פקס ודואר אלקטרוני.
פרסומת
 

המלצות וטיפים:

  • במידה ואתם טסים בטיסה עם סכנת אובר בוקינג (משמעותי בקיץ ובחגים) מומלץ לבצע צ'ק-אין מוקדם מהבית כדי להימנע מהסיבוכים המיותרים של עיכוב הטיסה. ​
אולי יעניין אותכם גם:

עוד עמודי מידע באתר על טיסות:

שינוי וביטול טיסה

תנאי ביטול ושינוי הטיסה תלויים בחברה המשווקת (או סוכן הנסיעות שלכם) מחד - והחברה דרכה אתם טסים מאידך. חברות תעופה ישראליות מחוייבות לחוק הגנת הצרכן דרכו ניתן לבטל את הטיסה עד 14 יום ...

טיסות זולות

כשיוצאים ליעד תיירות או נופש, נדרשים להיפרד מסכומי כסף שעשויים להיות משמעותיים: החל מכמה אלפי שקלים ועד לסכום בן חמש ספרות...

טיסה ישירה

טיסה ישירה, כפי שניתן להסיק משמה, היא טיסה שאינה כוללת עצירת ביניים. טיסה ישירה תצא מיעד אחד ותנחת ביעד הסופי אליו חפצים להגיע תוך מספר שעות...

כבודה

כבודה היא מיטלטליו של הנוסע בין אם היא עולה איתו (כבודת יד) או נשלחת לבטן המטוס. יש לבדוק עם חברת התעופה או סוכן הנסיעות מהי זכאות הכבודה לטיסה (מה ההגבלה, כמה יחידות ומה המשקל והמידות המותרים)...

מחלקות

המטוס מחולק בדרך כלל לשלוש מחלקות שירות: תיירים, עסקים וראשונה. ברוב הטיסות הסדירות יש מחלקת תיירים ומחלקת עסקים. מחלקה ראשונה נפוצה יותר בטיסות...


לכל עמודי המידע באתר על טיסות לחו"ל

 

 
צריך/ה עזרה בבחירת טיסות וחבילות? אנחנו יכולים לעזור!

כבר זמן רב שאנו מסייעים לתיירים רבים בתכנון החופשה שלהם בחו"ל.
 
arrow, left icon
רוצה שנעזור גם לך?
הכנס/י פרטים בטופס המצורף

 
             
                                     
                                     
                                      
 
+ שלח משוב
+ שלח הצעה כיצד יש לערוך את העמוד

 

 מצאתם שגיאת כתיב או ניסוח לא ברור? יש לכם מה להגיד? המחיר השתנה?
יש לכם המלצה או שאתם רוצים להוסיף הערה עובדתית?
רוצים שנפרסם תמונה או מאמר שלכם באתר?


הגיבו ועזרו לנו לבנות את אתר התיירות המעמיק ביותר בעברית! 

(בעלי אתרים יקרים - לינקים שאינם מועילים לגולשים לא יפורסמו
אך אנו יותר מנשמח לפרסם קרדיטים ולינקים למידע, תמונות או עריכה חדשה ומועילה). 



 

© כל הזכויות שמורות לצוות "הכל על" 

הזכויות לאייקונים שמורות ל:Alessandro Rei , WebIconSet.comIconFinderIconkaKidaubis DesignSebastien DurelSvengraphIcons LandDaddyDesignCyberchaos05DunedhelSvengraphLazyCrazy  Artdesigner.lv  VistaICO.com www.aha-soft.com Ana softLa Glanz Studio - Eugen Buzuk IconBlock  Bevelandemboss.net

לכל שאלה ניתן ליצור עמנו קשר במייל 
למקרים דחופים 0544-979-371 (972+)
Yandex.Metrica