1. עמוד הבית
  2. »
  3. רומא 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. רומא בחורף, שווקי כריסמס, אטרקציות בימים גשומים וכל מה שצריך לדעת

רומא בחורף, שווקי כריסמס, אטרקציות בימים גשומים וכל מה שצריך לדעת

חופשת חורף ברומא

רומא היא מאוד עונתית, ולכן אין ספק שביקור חורפי ברומא יהיה שונה מאוד מביקור בעונה החמה למרות שחורף העיר רומא יכול להיות גשום מאוד ואף לעיתים מושלג העיר ממשיכה לתקפד כרגיל יש כמה הבדלים בין הקיץ לחורף:

  • קר יותר ( מן הסתם): מזג האוויר בחורף ברומא קר יותר מאשר בקיץ. הטמפרטורות הממוצעות הן בין 5 ל-15 מעלות צלזיוס, אך הן יכולות לרדת עד 0 מעלות צלזיוס בלילה. בקיץ, לעומת זאת, הטמפרטורות הממוצעות הן בין 20 ל-30 מעלות צלזיוס. זה מביא לכך ששיטות ברחבות לפעמים פחות נעים ויותר מתכנסים לאתרים הסגורים וגם מביאר לכך שסיורי היום הפופלארים מרומא פחות מתאימים לאזורים המתאימים לקיץ.
  • פחות תיירים: יש פחות תיירים ברומא בחורף מאשר בקיץ. זה אומר שתוכל למצוא פחות תורים במוזיאונים ובאתרים ההיסטוריים, והעיר תהיה פחות עמוסה בכלל.
  • מחירים: המחירים בחורף ברומא נמוכים יותר מאשר בקיץ. זה כולל את מחירי הטיסות, המלונות, האוכל והפעילויות.
  • פעילויות: יש הרבה פעילויות מיוחדות בחורף ברומא, כגון קרנבל רומא, פסטיבל תיאטרון רומא שווקי כריסמס והופעות אופרה. אז אין את כל פעיליות הקיץ והעיר פחות שוקקת בתיירים אבל יש הרבה מה לעשות בעיר בחורף.

מה עושים ברומא ביום גשום:

יש הרבה אפשרויות לביקור בעיר, יכול להיות גם שיהיה גשם רק בחלק מהיום ולא בכולו ולכן שווה לבדוק את זה ולתכנן את היום באופן גמיש.
בין האפשרויות ל”בריחה מהגשם” הם המוזיאונים הרבים בעיר. יש הרבה מוזיאוני אמנות בעיר, אבל לא רק, ככה שגם אם אמנות פחות מדברת אליכן מאוד יכול להיות שלפחות אחד מהמוזיאונים הרבים שבעיר דווקא כן יעניין אתכן. תוכלו לקרוא על כמה מהמוזיאונים בעיר בעמוד הסקירה שלנו בנושא בקישור הזה.

 

מה ללבוש ברומא בחורף:

הדבר החשוב ביותר לזכור כשאתה מתכנן ביקור ברומא בחורף הוא להתלבש בהתאם. הטמפרטורות יכולות לרדת עד 0 מעלות צלזיוס בלילה, אז חשוב ללבוש שכבות כך שתוכל להתאים את הבגדים שלך בהתאם למזג האוויר.

הנה כמה טיפים מה ללבוש ברומא בחורף:

  • מעיל חם
  • גרביים עבות
  • כובע חם
  • כפפות
  • צעיף
  • שכבות של בגדים




כמה קר באמת ברומא בחורף? מה לצפות מהמזג אוויר בכל חודש

החורפים ברומא קרים אך לא קפואים. עם זאת, למרות שלא קפוא בשום פנים ואופן, התחושה האמיתית של החורף ברומא שונה ממה שהטמפרטורות מראות, ורבים מהתירים הישראלים נתפסים לא מוכנים לתחושת הקור!הטמפרטורות מתחילות לרדת בתחילת אוקטובר, יורדות בהתמדה בנובמבר ונוהגות להגיע לנקודת השפל הנמוכה ביותר בינואר ובפברואר לפני שהן עולות שוב במרץ.

רומא בדצמבר

דצמבר הוא חודש יפהפה לבקר ברומא. בזמן זה, מזג האוויר קר, אך הוא גם לעתים קרובות בהיר וחד, חיי העיר בשיאם, ומציעים שפע של תערוכות, תיאטרון וקונצרטים. בחודש זה אפשר לבקר בשווקי הכריסמס של פיאצה נבונה , ופיאצה ונציה או לבקר במשטח ההחלקה על הקרח שיש בפארק וילה בורגזה.

רומא ביונאר

ינואר הוא לב החורף ברומא. הימים קצרים, הטמפרטורות נמוכות, ומרגע שחגיגות הכריסמס מסתיימות, ב-6 בינואר, העיר מורידה את קצב החיים המקומי. זה הזמן הזול ביותר למלונות ברומא.

רומא בפברואר

פברואר ברומא הוא חודש של מעבר. בתחילתו חודש חורף לכל דבר, ולכן עדיין קר בעיקר ויש ימים גשומים מדי פעם, בחלקו האחרון של פברואר הוא גם הזמן שבו האביב חוזר לאט לאט לרומא. הימים מתחילים להימשך יותר, השמש מתחילה לזרוח יותר, והפרחים מתחילים לפרוח. העיר גם מתעוררת לחיים עם חגיגות הקרנבל, שהן זמן נהדר לחוות את התרבות המקומית.

דברים שכדאי לקחת בחשבון על כריסמס ברומא

  •  מבחינת מחירים: באופן כללי, לא רק ברומא אלא בכלל, מחיר החופשה בתאריך הכריסמס עצמו (25.12) יקר יותר מאשר תאירכים אחרים בחורף שהם לרוב זולים,
    לכן, אם אתם רוצים להגיע לרומא כדי לחוות את האווירה והאורות יכול להיות שיותר משתלם להגיע בשבוע שלפני כריסמס או בשבוע שאחרי כריסמס.
    לרוב מתחילים לתלות את האורות בסוף חודש נובמבר, בתחילת חודש דצמבר נפתחים שווקי החג והם נשארים פתוחים (והאורות תלויים) עד השבוע הראשון של ינואר – פחות או יותר. ככה שיש אפשרות לשחק עם תאריכי ההגעה ככה שהמחיר יהיה מעט זול יותר ולא תצטרכו לברר בעבור כל מקום אליו תרצו ללכת האם הוא פתוח או לא. כאשר קחו בחשבון שסביב ראש השנה האזרחית (31.12) שוב יש התייקרות של המלונות ובעייתיות עם שעות הפתיחה.
  • במשך שלושה ימים העיר לא פועלת במתכונת הרגילה. דברים רבים נסגרים בערב חג המולד (24.12) מוקדם, סגורים לכל אורך היום בכריסמס עצמו, ויום למחרת (26.12) גם יש דברים שנשארים סגורים או עם שעות פתיחה מצומצמות. בתקופת החגים כמו הכריסמס וה01 בינואר רוב האטרקציות והאתרים המרכזיים סגורים, כדאי לוודא את תאריכי ושעות הפתיחה באופן פרטני עבור האתרים הספציפים אליהם אתם מעוניינים להגיע. למשל מוזיאון הותיקן סגור במהלך החגים (בראשון בינואר ןבין התאריכים  25-26.12), אבל גם אם מדובר על כנסיית סנט פטרוס למשל היא פתוחה לאורך כל ימות השנה, גם בחגים, אך יש לקחת בחשבון כי היא תהיה עמוסה מאוד מאחר ומדובר בחג דתי וישנן מיסות לחג וכדומה.
  • יש לקחת בחשבון שתקופה זו כוללת אירועים רבים באזור כיכר נבונה ויהיה עומס של תיירים באזור הויה דל קורסו. כמו כן הכנסיות השונות (ראו כנסיות ברומא) אזור הותיקן וכיכר סנט פטרוס יהיו עמוסים במיוחד בזמן המיסות.
  • שווקי חג המולד הגדולים של העיר מתקיימים בכיכר נבונה וכיכר סנט פטרוס – שימי לב שישנם עוד שווקים קטנים יותר בכל חלקי העיר.
  • עץ חג המולד המרכזי של העיר מואר ומוצב בכיכר ונציה.
  • ליד טירת סנט אנג’לו מתקיים יריד חג המולד בימים הסמוכים לחג ולרוב בונים שם גם משטח החלקה ענק.
  • במקרים בהם הכריסמס יוצא סמוך לחנוכה – כדי לדעת שבכיכר ברבריני מציבים חנוכיה גדולה המוארת ומופעלת על ידי הקהילה היהודית.
  • שימו לב – במידה ולא הזמנתם מלון בתאריכים הללו – רצוי להזדרז – כריסמס ברומא זה זמן קשה (יהיו המון תיירים והעיר תהיה מפוצצת). ראו על כך עוד תחת מלונות ברומא.

אווירת כריסמס ברומא

שווקי חג המולד ברומא

מבחינת שווקי חג המולד רובם פתוחים מתחילת דצמבר ועד סופו או עד ה-6.1.2020, יש מספר “מוקדים” של שווקים וכו ולכן הדבר משתנה.

 

כמה המלצות  ודברים שיש לקחת בחשבון למבקרים ברומא בחורף:

  • נסה להימנע מביקור בסוף חודש ינואר ותחילת פברואר, שהם ימי החורף הקרים ביותר ואין בהם את פעילות הכריסמס או פעילות מעניינת אחרת. עדיף לכוון לדצמבר או סוף פברואר.
  • דבר שחשוב לדעת!  למבקרים במוזיאון הותיקן אם אתם מגיעים עם מטריות ארוכות שלא מתקפלות צריך להפקיד אותן בכניסה. ואז ביציאה אתם צריכים לעשות את כל הסיבוב לקחת את המטריות. צאו ביציאה הרגילה ואז לכו לכיוון הכיכר.
  • חשוב להתעדכן בתאם לתחזיות העדכניות של מזג האוויר מאחר ויתכנו סערות.
  • לגבי מטריות: בכל פינה מוכרים מטריות טובות וענקיות! תתמקחו על הגדולה, תקבלו אותה ב- 5 יורו. המלצה למטיילים בתקופת חג החנוכה – במהלך החג כל ערב מתקיים אירוע הדלקת חנוכייה עם שירי החג וחלוקת סופגניות. הדלקת הנרות מתקיימת בימי חול ב-18:00, שישי ב-15:00, מוצ”ש 19:30. אירוע מומלץ !

אולי יעניין אותכם גם:




מי שהתעניין בתשובה זו אולי יתעניין גם ב:

מפה