קוסטה בלנקה – Costa Blanca

מידע כללי

קוסטה בלנקה (Costa Blanca) היא רצועת חוף ים תיכונית במחוז אליקנטה שבספרד אשר נמצאת במרחק של כ-160 ק”מ (נסיעה של כשעה וארבעים דקות) מהעיר ולנסיה. רצועת החוף מתפרשת לאורך 200 ק”מ ומשתרעת מהעיר דניה שבצפון עד לעיר פילאר דה לה הוראדדה שבדרום. קוסטה בלנקה פופלריות בקרב אנגלים, איריים, גרמנים וסקנדינבים שמגיעים להנות מהשמש והשמיים הכחולים שהרצועה מציעה, ומחפשים קצת חופש מהגשמים הרבים התכופים במדינתם גם בקיץ. למעוניינים בלינה מומלץ לקרוא עוד תחת העמוד שלנו על מלונות בקוסטה בלנקה

תמונה של נופי העיר אלטאה השוכנת ברצועת החוף קוסטה בלנקה (צילום: Phillip Capperרישיון)

השם קוסטה בלנקה מתאר את החופים הלבנים המאפיינים אזור זה. בשטח רצועת החוף שוכנות ערים רבות המציעות בתי מלון, מסעדות וחנויות לצד פעילויות כמו טיולי הליכה, ספורט ימי, צלילה ועוד. בין הערים הנחשבות למוקדי התיירות העיקריים נמצאות בנידורם ואליקנטה, לכן אם אתם מתכננים להגיע ליעדים אלו בקיץ מומלץ להזמין מקומות מראש.

סרטון המציג את העיר דניה – העיר הצפונית ביותר בקוסטה בלנקה




מה רואים?

קוסטה בלנקה מאופיינת בטבע שופע המציע דיונות, לגונות, שמורת טבע לבעלי חיים ימיים, מפלים ומעיינות. חובבי ארכיאולוגיה וארכיטקטורה יוכלו להנות באזור זה מאתרים ארכיאולוגיים מהתקופה הרומית, מהמוזיאון לארכיאולוגיה מקומית, ומביקור בכנסיות הבנויות בסגנון הבארוק.

שאלות ותשובות נפוצות על קוסטה בלנקה

מומלץ להקדיש לביקור בקוסטה בלנקה כשבוע.

ניתן להגיע מולנסיה לקוסטה בלנקה באמצעות רכב שכור, תחבורה ציבורית או באמצעות הסעה מסודרת הכוללת כרטיס כניסה לקוסטה בלנקה.

ניתן להזמין רכב שכור בולנסיה בלינק זה או בלינק זה. מומלץ למי שמתכנן לשכור רכב לא רק להגעה לקוסטה בלנקה, אלא לטיול ארוך או רחב יותר באזור. מומלץ לנסוע דרך כביש AP-7 אשר הינו המהיר ביותר. נסיעה זו אורכת כשעה 45 דקות.

בנוסף, ניתן להגיע באמצעות אוטובוס או רכבת, רכבת ה-TRAM עוברת בערים (מצפון לדרום): דניה, קלפה, אלטאה, בנידורם, ואלקינטה. זוהי רכבת עתיקה משהו (שתקח אתכם לזמנים עברו…), והנסיעה בה איטית אך ציורית לאורך החוף. לחצו כאן להבטחת מקומכם ברכבת מולנסיה לקוסטה בלנקה והזמנת כרטיסים מראש. להשוואת מחירים לנסיעה בתחבורה ציבורית אפשר להיכנס לאתר זה שמשווה בין כל אמצעי התחבורה מבחינת מחיר וגם מבחינת משך נסיעה או לאתר זה שמשווה בין מחירי אוטובוסים.

במידה ואתם מעדיפים להימנע מתחבורה ציבורית ניתן להזמין מראש כרטיס כניסה (המאפשר דילוג על התור) עם הסעה מולנסיה (לדוגמה באפשרות זו (יש לשים לב שהסיור אינו כולל כרטיס כניסה)) וכך להגיע לקוסטה בלנקה בנוחות. אפשרות זו מועדפת בדרך כלל על ידי משפחות, או על תיירים שמחפשים נוחות מרבית.

בין המלונות המומלצים באזור קוסטה בלנקה ניתן למנות את מלון Barceló la Nucía Hills, מלון Reina Victoria Prado Sastre ומלון Hotel Castillo Benidorm. בקוסטה בלנקה כ-4,300 בתי אירוח הכוללים ריזורטים ומגוון מלונות בכל הרמות, מחמישה כוכבים ומטה עד אכסניות.
למלונות נוספים בקוסטה בלנקה לחצו כאן.




המלצות "הכל על"

  • התניידות בין יעדי קוסטה בלנקה בתחבורה ציבורית יכולה להיעשות על ידי מערכת רכבת ה-TRAMשעוברת בערים (מצפון לדרום): דניהקלפהאלטאהבנידורם, ואלקינטה. זוהי רכבת עתיקה משהו (שתקח אתכם לזמנים עברו…), והנסיעה בה איטית אך ציורית לאורך החוף. בין בנידורם לאליקנטה המסילה כולה חוברה לחשמל ובחלק זה הנסיעה היא בטראם (רכבת קלה) מודרני. במידה ואתם מתכננים להגיע ליותר מיעד או שניים בקוסטה בלנקה, דרך ההתניידות המומלצת היא ברכב. למידע נוסף על- השכרת רכב בולנסיה והשכרת רכב בספרד.
  • רמת הפשיעה בקוסטה בלנקה גבוהה יותר בהשוואה לשאר ספרד (שמבחינת הישראלי המצוי- רמת הכייסות והגניבות בה גדולה יותר מבארץ). לא מדובר במקרים אלימים כמו שוד או שימוש בנשק אלא בפשיעה כגון כייסות וגניבות. בחלק מהערים בקוסטה בלנקה כגון קלפה ובנידורם יש להתנהג במשנה זהירות כלפי חפציכם האישיים בעלי הערך- ארנקים דרכונים וכ׳ו, ולהזהר מכייסות. הערים מוריירה ודניה נחשבות בטוחות יותר ושם ניתן להסתובב בבטחה ברחובות לבד בלילה.
  • קוסטה בלנקה הינו אזור נופש הפונה לסוגים שונים של תיירים. יש בו מי מלונות יוקרה מפנקים, ועד מלונות ובתי הארכה קטנים הפונים לתיירים צעירים או דלי תקציב. ככלל, מי שמחפש מלונות נופש קיצי הצמודים לים- מומלץ לו לקחת מלונות בעיירות החוף כמו מוריירהקלפהאלטאה ובנידורם ולחפש מלונות הנמצאים במרחק של עד 600 מטר מהחוף – ישנם רבים כאלו. למי שמגיע עם רכב מומלץ לחפש בחלקים אחרים ופחות עמוסים של העיירות הללו, בהן המחירים יהיו יותר נוחים וגם יש יותר אפשרות להשיג מלון עם חניה. אופציה אחרת היא ללון ביעדים מרוחקים יותר מהחוף, מה שגורם להם להיות יותר זולים ופחות עמוסים בתיירים. משפחות וקבוצות יוכלו למצוא באזור דירות להשכרה – אפשרות הנוחה מאוד גם לשומרי מסורת.כל האתרים האלה בקוסטה בלנקה משמעותיים בעיקר בקיץ. בתקופת החורף אין בעיה למצוא באזור מלונות רבים במחירים מאוד נמוכים – פשוט מכוון שהתפוסה בתקופה זו נמוכה מאוד. למידע נוסף על מלונות בקוסטה בלנקה.
  • בעבר כינו את קוסטה בלאנקה – קוסטה בראווה ל”עניים”. בשנים האחרונות, כוחו של יעד זה עולה ועולה והוא הופך להיות אחד היעדים המתויירים בספרד למחפשים תיירות של נופש וים. בשנים האחרונות גם התייר הישראלי מתחיל לגלות את אזור זה המאפשר נופש ברמה גבוהה, ים, ואווירת קיץ במחירים נוחים יחסית. למעשה מתחם הנופש של קוסטה בלאנקה כולל בתוכו כל מה שמתחם תיירות קיץ וחוף יכול לתת – מטיולי נוף עוצרי נשימה, דרך ספורט מים ואתרי קייט ועד לפארקי מים ושעשועים (דוגמאת אקוולנדיה) המתאימים לכל המשפחה (ראו גם ולנסיה לילדים) וכל זה במים חמימים יותר מקוסטה בראווה (לכן אפשר כבר להינות מחופשת קיץ באזור כבר מתחילת האביב). בנוסף אזור זה  מאפשר עדין בחלקים לא מעטים שלו לחוות את “ספרד האמיתית” והאוטנטית ולא רק את זו התיירותית ואף למצוא פינות חוף ונוף יחסית שקטות ומבודדות – אפילו בקיץ.

מידע שימושי