1. עמוד הבית
  2. »
  3. פריז 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. פריז מידע שימושי
  6. »
  7. תחבורה ונסיעות בפריז
  8. »
  9. תחבורה והתניידות בפריז – הסעות, מטרו, רכבות וכל מה שחשוב לדעת על התניידות נוחה בעיר

תחבורה והתניידות בפריז – הסעות, מטרו, רכבות וכל מה שחשוב לדעת על התניידות נוחה בעיר

מידע על אמצעי התחבורה השונים בפריז

כיאה למטרופולין עמוס בו צריכים 3 מיליון תושבים להתנייד לעבודה והביתה כל יום, ומתארחים בו כל שנה מיליוני תיירים, התחבורה בפריז יעילה, זמינה, מהירה ונוחה מאוד לשימוש. אפשרויות התחבורה מגוונות וכוללות את המטרו (הרכבת התחתית בפריז), אוטובוסים, טראם (רכבת קלה), RER (רכבות בתוך פריז ואל מחוץ לעיר), אופניים ומוניות.

הסעות בפריז

מהרבה סיבות תיירים רבים בוחרים בהסעה ולא להשתמש בתחבורה הציבורית. להלן מספר הסעות פופלאריות בעיר ואפשרות הזמנה:

הסעה משדה התעופה שארל דה גוללהזמנת הסעה עם אפשרות ביטול (יש לנו מידע רב על אפשרויות ההגעה מהשדה פה: שדה התעופה שארל דה גול – כל מה שצריך לדעת לפני טיסה אל / מ העיר פריז, אנו מפרטים שם בפירוט נרחב על אפשרויות ההגעה השונות).

הסעה משדה התעופה אורלילהזמנת הסעה עם אפשרות ביטול (יש לנו מידע רב על אפשרויות ההגעה מהשדה פה: שדה התעופה אורלי – כל מה שצריך לדעת לפני שנוחתים וממריאים מהשדה, אנו מפרטים שם בפירוט נרחב על אפשרויות ההגעה השונות).

הסעה לפארק אסטריקסלהזמנת הסעה עם אפשרות ביטול, רבים בוחרים בהסעה ולא בנסיעה עצמאית בתחבורה ציבורית או השכרת רכב. למי שרוצה לקרוא בהרחבה בנושא ועל חלופות ההגעה השונות ראו לינק זה.

הסעה לדיסנילנד פרז – להזמנת הסעה עם אפשרות ביטול, גם הסעה זו פופלארית מאוד, למרות הרכבת הנוחה מהעיר לפארק, ישנם גם אופציות רבות של הסעות משדה התעופה ישירות לפארק. אנו מפרטים על אופציות ההגעה השונות לפארק וחזרה בצורה נרחבת בלינק זה.

איך קונים כרטיסים למטרו?

כרטיסי נסיעה למטרו, לאוטובוסים ולטראם ניתנים לרכישה בתחנות המטרו במכונות הקנייה (באשראי או במטבעות, בחלקן יש אפשרות לשטרות) או בדלפק (באשראי). אל תקנו את הכרטיסים אצל זרים נחמדים והיזהרו מנסיונות עוקץ למיניהם. כיום כרטיס עולה 1.80 יורו לנסיעה בודדת למבוגר, חינם לילדים בגילאים 0-4 ובמחיר מוזל לילדים בין הגילאים 4-11. רכשו את הכרטיס t+ לאזורים 1-2 עבור כל הנסיעות שלכם בתוך העיר במטרו, אוטובוסים, טראם ו-RER. הכרטיס החד פעמי תקף ל-90 דקות מרגע הכנסתו לתוקף, וניתן להשתמש בו בין אוטובוסים, מטרו, טראם ו-RER בתוך העיר. ניתן לנסוע במטרו ובאוטובוס באמצעות תיקוף נוסף של הכרטיס במכונה שבכניסה לאוטובוס. במידה והכרטיס לא עובר בטרם עברו 90 הדקות (וזה קורה לא מעט), תתנו לנהג שיבדוק ויתקף את הכרטיס שלכם ידנית, או בתחנת המידע שבתחנות המטרו יחליפו לכם את הכרטיס בחינם.

אם ברצונכם לנסוע מחוץ לעיר באמצעות ה-RER יש לרכוש כרטיסים במיוחד (ראו: RER, הגעה משדה התעופה לפריז).

.כרטיס נסיעה חד פעמי t+ למטרו, לאוטובוסים, לטראם ול-RER בתוך העיר.כרטיס נסיעה חד פעמי t+ למטרו, לאוטובוסים, לטראם ול-RER בתוך העיר

אפשרויות מוזלות לכרטיסי נסיעה

בטיול של כמה ימים בפריז מומלץ לרכוש את ה”קרנה” (Carnet)- חבילה של עשרה כרטיסי נסיעה במחיר של תשעה. החבילה ניתנת לרכישה גם במכונות הכרטיסים וגם אצל הקופאים בתחנות המידע.

אפשרות נוספת היא ה-Pass Transport, כרטיס שמאפשר נסיעה חופשית על האוטובוס, מטרו, טראם ו-RER באזורים 1, 2, 3 או 5. ניתן לרכוש את הכרטיס ליום אחד, יומיים, שלושה או חמישה ימים. הכרטיס מעניק גם הנחות בכניסה לאתרים מרכזיים בפריז. במרבית המקרים הכרטיס אינו מחזיר את עצמו, וכדאי לבדוק האם הוא יכול להתאים לצרכים ולתוכניות שלכם- לפרטים לגבי מחירים והזמנת כרטיסים והאפשרויות השונות.

עוד אפשרות לכרטיסים היא Navigo- הנפקת כרטיס קשיח שמאפשר נסיעה חופשית עם חתימה ותמונת פספורט שלכם (יש עמדות צילום בתחנות מטרו רבות) שעולה בעצמו 5 יורו. אחר כך ניתן להטעינו בכסף לתקופה של שבוע (מיום שני עד יום ראשון) או לחודש (לא 30 יום אלא חודש מתחילתו עד סופו. אם הטענתם לחודש ב-10 בספטמבר, תוקפו ייגמר ב-30 לספטמבר). הכרטיס לא בהכרח משתלם בכל ביקור בעיר ולא תמיד יחסוך לכם כסף, מצד שני לפעמים הוא דרך מעולה לחסוך הכל תלוי בתוכניות שלכם (הוא כולל גם נסיעות מחוץ לעיר מאוד פופלאריות כמו נסיעה לשדה התעופה, נסיעה לוורסאי ונסיעה ליורדיסני).

כרטיס נסיעה חופשית ליומיים (צילום: Łukasz Urynowicz)

כרטיס נסיעה חופשית ליומיים (צילום: Łukasz Urynowicz)

רוצים להכיר את פריז בדרך כיפית ומעניינת?
הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא סיור עם מדריך צמוד דובר עברית שילווה אתכם בשכונות המיוחדות ובטעמים הייחודיים לעיר היפה באירופה. בין אם אתם מחפשים סיור להכרת העיר, סיור קולינרי שיקח אתכם לעולם הקינוחים הצרפתי או סיור מודרך בשכונת מונמארטר הקסומה תוכלו להבטיח את מקומכם בסיורים המבוקשים כאן.

כיצד לנסוע במטרו?

אמצעי התחבורה המהיר והפופולרי ביותר בעיר הוא המטרו. תחנות המטרו והרכבות עצמן משולטות היטב, כך שקל מאוד להתמצא ולנסוע ללא טעויות. כל שעליכם לדעת הוא מה הקו הרצוי, כיוון הנסיעה ותחנת היעד. למטרו יש 14 קווים שונים המסומנים במספר ובצבע, ולכל אחד מהקווים יש נקודת התחלה וסיום. לדוגמא, קו 1 המסומן בצבע צהוב נוסע בין Chateau de Vincennes במזרח העיר ל-Pont de Neuilly במערב. כדי לתכנן את הנסיעה בדקו מהו כיוון הנסיעה הרצוי, וכך תוכלו לעקוב בקלות אחר השילוט בתחנה ולהגיע לרכבת לכיוון הנכון. לפני הירידה לכל רציף לרוב תופיע רשימת התחנות אליהן הרכבת מגיעה, כך שתוכלו לבדוק שהתחנה שלכם אכן נמצאת ברשימה. במרכזי המידע שבתחנות המטרו מחולקות מפות של המטרו בחינם, כך שתוכלו בקלות לעקוב אחרי הקווים ואפשרויות הנסיעה השונות. מכל תחנת מטרו יש מספר יציאות אפשריות, בקטנות יהיו בין 2 ל-4 יציאות אפשרויות, ובגדולות והמרכזיות יכולות להיות גם למעלה מ-15 יציאות. לקראת היציאה יש מפות מפורטות של האזור כך שתוכלו לבחור איזו מהן הכי קרובה ליעד הרצוי.

גם כאשר יש צורך בהחלפה בין שני קווי מטרו זהו תהליך פשוט למדי, כיוון שברשימת התחנות תמיד יופיעו הרכבות הנוספות העוברות באותה התחנה. הרכבות מגיעות בתדירות גבוהה מאוד (בדרך כלל אחת לשלוש-חמש דקות) ופועלות בדרך כלל בין השעות 5 בבוקר עד 12 בלילה. בסופי שבוע הרכבות ממשיכות עד שעה מאוחרת יותר.

חשוב לשים לב- יש להיזהר מכייסים המנצלים את הרכבת העמוסה. שמרו על התיקים צמודים אליכם ותהיו ערניים לסביבה. כמו כן, למרות שאין צורך להעביר את הכרטיסים במכונה ביציאה מהמטרו, שמרו עליהם עד לתום הנסיעה בשביל ביקורת. לחצו כאן להזמנת כרטיסים לרכבת והבטחת מקומכם

מצורפת מפת קווי המטרו והטראם ומפת קווי המטרו עם רחובותיה של פריז.

לידע כללי- קוי המטרו בנויים בעיר בצורת שמש כך שבמרכז העיר יש כמות גדולה מאוד של קווים שהולכים ומצטמצמים ככל שמתרחקים מהמרכז. כדי לחבר גם בקצוות העיר בין “קרני השמש” יש רכבת קלה, הטראם. בה ככל הנראה גם פחות תעשו שימוש.

ה-RER

בעוד רכבות המטרו נשארות עובדות רק בתוך תחומי פריז העיר, ה-RER מגיעה למטרופוליטן כולו, לפריז ולפרבריה. ישנם 4 קווי RER הפועלים באזור והם מסומנים באותיות A, B, C, ו-D. נסיעות פנים-עירוניות ברכבת ניתן לעשות בכרטיס t+ רגיל לאזורים 1-2, ולנסיעות אל מחוץ לעיר יש צורך לקנות כרטיס מיוחד. רכשו במכונת הכרטיסים בתחנות המטרו כרטיס Origin-Destination ומחירו ייקבע לפי תחנת המוצא והיעד. לרוב תיירים יעשו שימוש בקו B)3) המגיע לשדה התעופה שארל דה-גול בקצה הצפוני ולשדה התעופה אורלי בקצה הדרומי ובקו C)5) המגיע לורסאי ובקו A המגיע ליורודיסני. (ראו: הגעה משדה התעופה לפריז). מצורפת מפה של קווי ה-RER.

אוטובוסים בפריז

פריז מרושתת היטב גם באוטובוסים, שאמנם איטיים יותר מהמטרו אך מאפשרים תצפית לרחובותיה היפים של העיר. רוב הקווים פועלים גם אחרי 22:00, תוכלו למצוא את הפרטים הללו בטבלה בתחתית המפה (apres 22:00) . בנוסף, העיר מפעילה אוטובוסים בקווי לילה מיוחדים המסומנים באות N ובציור של ינשוף ופועלים בין השעות 00:30-5:30. במידה וחגגתם עד מאוחר ונגמרו שירותי המטרו, ניתן להשתמש בקווי הלילה בכרטיס t+ רגיל. למפת קווי הלילה.

לחצו כאן להשוואה בין דרכי ההגעה השונות ורכישת כרטיסים

אופניים בפריז

אפשרות אלטרנטיבית להתניידות היא אופניים להשכרה, וזו אופציה מומלצת מאוד לימים נעימים בעיר. בדומה לתל-אופן התל-אביבי, בפריז פועל ה-Velib- אופניים עירוניות להשכרה. בעיר פרושות 1,800 תחנות השכרת אופניים עם יותר מ-20 אלף אופניים בכל העיר הפנויים 24/7 לשימוש הציבור. ניתן לשכור בנקודה אחת ולהחזיר את האופניים בנקודה אחרת. בחלק מרחובות יש נתיבי אופניים מיוחדים, אך ברובם אתם תחלקו את כביש האופניים עם כביש התחבורה הציבורית המיועד לאוטובוסים ומוניות. מומלץ לרכב לאורך נהר הסן ולהגיע לאזורים קצת פחות מוכרים, או להשכיר בתוך פארקים כמו יער בולון או יער ונסן. רוב השטח מישורי ונוח לרכיבה קלה. השימוש פשוט- תשלום באשראי בכל תחנות הוליב בעיר, בחירת אופניים והחזרתם לתחנה אחרת. .

מוניות בפריז

אפשרות ההתניידות היקרה ולא בהכרח היעילה ביותר בעיר. הנסיעות אמנם לא יקרות מדי, ולרוב עומדות סביב עשר יורו לנסיעה של כעשרים דקות בעיר, אך בשעות העומס עדיף להימנע מהפקקים ופשוט לנסוע במטרו. אין חברה אחת למוניות בעיר, כאשר אתם עוצרים מוניות תסמנו לאלו שנורה ירוקה דלוקה על גג הרכב, אלו שמאורים באדום תפוסים. להזמין מראש מפה עם 5% הנחה (קוד HAKO5) או את אחת האפשרויות כאן המאפשרות ביטול.

השכרת רכב בפריז

כאשר אפשרויות התחבורה האלטרנטיביות כל כך נוחות ומשתלמות ומגיעות לכל האתרים בהם תרצו לבקר, כמעט ואין חניה במחירים נורמליים, יש שעות עומס רבות ביום ותמיד ניתן להיעזר במונית, מומלץ שלא לשכור כלל רכב בפריז. במידה ואתם מעוניינים לצאת לטיול מחוץ לפריז, לז’יברני, לאזור הלואר או לנורמנדי ניתן להשכיר רכב רק לחלק זה של הטיול. תחסכו לכם הרבה כאב ראש והסתבכויות ללא רכב בעיר. לאלו שבכל זאת מעדיפים עצמאות מוחלטת, תוכלו לקרוא על כך בעמוד שלנו השכרת רכב בצרפת ובעמוד השכרת רכב בפריז.

המלצות "הכל על"

  • מי שמכנן להוציא את כרטיס navigo יש לזכור להביא עימו תמונת פספורט (יכול שתצטרכו לגזור אותה כיוון שהתמונה בצרפת היא קטנה יותר מזו בישראל) כמו כן אפשר להוציא את הכרטיס או בתחנת הרכבת של שדה התעופה (כך אפשר לכלול בו את הנסיעה לעיר) או בתחנת המטרו בעיר (תור קצר יותר).
  • בטיול בפריז לרוב אמצעי ההתניידות המרכזי הוא הליכה ברגל בשדרות, ברחובות, בגשרים ובסמטאות היפות של העיר, מה שמעניק פן יותר רומנטי לטיול. למרחקים הארוכים יותר אמצעי התחבורה המומלץ ביותר הוא המטרו, ואחרי שעות הפעילות של המטרו ניתן להיעזר באוטובוסים או מוניות. אופניים פחות יתאימו לטיול באזורים כמו הרובע הלטיני או השאנז אליזה שם תרצו לעצור מול חלונות הראווה ולהיכנס לחנויות לעתים תכופות, אלא יותר לטיול באחד מהפארקים הגדולים בעיר, או לנסיעה לאורך נהר הסן.
  • לדעתנו חבילת הכרטיסים המשתלמת ביותר בדרך כלל בביקור של מספר ימים היא ה”קרנה”, חבילה של עשרה כרטיסים במחיר תשעה שתחסוך לכם זמן וכסף – עדיף להזמינם מהמכונה ולא מהמוכר (כדאי לשמור על הכרטיסים – חבל שעדיין לא עברו לכרטיס אחד שיש לו עשר נסיעות ודורשים מאנשים לשמור על עשר כרטיסים קטנים שלא פעם הולכים לאיבוד).
  • שימו לב שתחנות מטרו רבות בעיר עדין לא כוללות מדרגות נעות – ישנם תחנות שהעליה בהם לא קלה בכלל – כמו בזו שבסקרה קר.
  • במידה ואתם מתקשים בתהליך הרכישה במכונות, פנו לדוכני המידע שבתחנות המטרו שם ניתן לקנות כרטיסים באשראי.
  • שמרו היטב על החפצים שלכם במטרו, כדאי לקבור את הארנקים וחפצי הערך עמוק בתוך התיק כך שלא יהיו קלים לשליפה ולהשגיח עליהם.
  • קחו בחשבון את שעות העומס בעיר, בבוקר בין השעות 8:30-10:00 ואחרי הצהריים בין השעות 17:00-19:30. בשעות אלו, תדירות הרכבות עולה לשיא של כמעט אחת לדקה, אך הרכבות עמוסות וצפופות ביותר בפריזאים אלגנטיים בדרכם לעבודה.
  • למשפחות עם ילדים מומלץ להתנייד באמצעות המטרו, שכן ילדים עד גיל 4 עולים ללא עלות ועד גיל 11 במחיר מוזל (ראה גם- פריז עם ילדים).
  • למטיילים שמעוניינים לבקר באתרים רבים ולהתנייד בעיקר באמצעות מטרו, מומלץ להזמין כרטיס פריז פאס המקנה כניסה חופשית למטרו באזורים 1-3 (המתוירים ביותר) וכניסה חינם ליותר מ-60 ארטקציות מוכרות בעיר כגון מוזיאון הלובר, הפנתיאון ועוד.
  • למגיעים מהשדה, ישנן מספר אופציות מומלצות להגעה לעיר באמצעות התחבורה הציבורית. פרטנו על כך בעמוד נפרד ראה – הגעה לפריז משדה התעופה.

תגובות והמלצות של גולשים על תחבורה בפריז:

  • קנינו כרטיסים למטרו “קרנה” 10 במחיר של 9, אבל בסוף השתמשנו רק בשש. אז תחשבו כמה אתם באמת צריכים ולא לקנות סתם.

תגובות והמלצות שעלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – פריז למטיילים – Paris For Travelers:

  • שלום. נוחת ביום ראשון בפריז. קצת שאלות על תחבורה. האם כרטיס של מטרו תקף גם לrer? והאם ה carnet הוא כרטיסייה או 10 כרטיסים בודדים. האם ניתן לרכוש אותו בשדה התעופה כי בטח אין מוכרי כרטיסים בתחנות. תודה לעונין.
    • עדיף לקנות 14 כרטיסים יעלה לך בערך 80 שקל וזה לכל מקום שתרצה.
    • כרטיסים של המטרו תקפים רק לזון פריז. כאשר אתה קונה כרטיס מהשדה לעיר, הכרטיס תקף גם למטרו. Carnet זה עשר כרטיסים בודדים. אפשר גם לקנות כרטיס יומי או שבועי
    • היי כרטיסים של מטרו הרגילים לא כולל RER לשדה
      • השאלה אם אני קונה אתrer משדה התעופה לעיר ואני צריך לקחת rer נוסף בתוך פאריז. האם צריך לקנות כרטיס נוסף את שהכרטיס של ה rer משדה התעופה תקף וניתן להמשיך איתן
        • תקף כל עוד אתה לא יוצא מהמטרו.
  • היי, אשמח למידע על תחבורה ציבורית בעיר. מחיר מוניות ספיישל משוער. מחיר אוטובוס תיירים. כרטיס נסיעות במטרו. כל מה שיוכל לעזור לאדם מבוגר שנוסע לחו”ל בפעם הראשונה. תודה מראש.
    • התחבורה בפריז מאוד נוחה. כרטיס מטרו/אוטובוס עולה 1.95 יורו ואפשר לקנות קרנה שזה כרטיסיה של 10 נסיעות ב 14.90. מוניות מהשדה למרכז פריז זה בערך 35 עד 45 יורו.
      • לכמה אנשים מתאימה מונית? והאם המחיר משתנה בהתאם לכמות האנשים?
        • תעשה דרך מחשב חיפוש פה בקבוצה, המליצו על המון נהגים. ואז דרך ווטסאפ אתה שואל כל מה שאתה רוצה. אנחנו סגרנו עם משה אללוף.
          • כאחת שהכינה היטב שיעורי בית על פריז, יש לך מושג מה מצב המוניות בתוך העיר? האם קל לתפוס? כעקרון אני אסע כמובן רק במטרו ומתכנן להיות כל ערב במלון לפני החשיכה, אבל יום אחד אנחנו מתוכננים לחזור מאיזור אייפל אל הרובע התשיעי בסביבות 22:00 ואני ממש לא רוצה לנסוע במטרו עם ילדות קטנות בשעה הזו, מה גם שהמלון שלנו ממוקם 7 דקות הליכה מהתחנה הכי קרובה.
            • לא בטוחה לגבי זה, אבל אפשר להוריד את אפליקציית אובר. אני יודעת מהקבוצה שזה חזק בפריז. אולי אלו הגרים בעיר ידעו לענות טוב ממני.
  • בחלק מהמקרים היינו במטרו, כרטיס ליום עולה 6 יורו לאדם. לקח קצת זמן לקלוט איך זה עובד, אבל בסוף היום הראשון כבר היה ממש ברור.
  • כדאי לנוע בפריז לדעתי דווקא באוטובוסים. זה מאוד מוצלח. הזמינות גבוהה ואפשר לראות משם את ההתרחשות. שווה בעיניי את העוד קצת זמן נסיעה.
  • רכשנו את כרטיס הנביגו (כמו רב-קו) שאיתו אפשר לנסוע חופשי ברכבות ואוטובוסים. זה היה כל כך נוח שלא צריך להתעסק בכל פעם בתשלום על הנסיעות וכמובן שגם היה משתלם. נסענו איתו גם לדיסני. הנביגו עלה לנו 28.5 אירו ועליכם להביא תמונת פספורט (או לחילופין לשלם על תמונה שם).
  • תחבורה – אפשר לכתוב רבות, אבל כשמגיעים לפחות משבוע עדיף לרכוש 10 כרטיסי קרנה בהנחה. נביגו עדיף כשמגיעים לשבוע שלם.
  • לא להתפתות ל’עזרה’ שמציעים אנשים ברכישת כרטיסי מטרו. הם מנסים למכור לתיירים תמימים כרטיסים משומשים, שסימן ההחתמה עליהם קלוש ביותר או כלל לא מופיע.
  • המטרו הוא דרך מאוד נוחה להגיע לנקודת ההתחלה של המסלול. אנחנו בדרך כלל הגענו לנקודת התחלה וכאמור הלכנו המון ברגל. יצא לנו גם לנסוע בשעות ערב (אחרי 21:00) ולא הרגשנו לא בטוחים או שיש יותר מדי אי נעימויות. סה”כ הרגשה טובה (כמובן שזה באזורים הספציפיים שנסענו בהם).
  • כדי להתמצא במטרו – הכי חשוב להצטייד במפת מטרו באחת התחנות. גוגל מפס, תמיד יכולה לעזור לכם באיתור מסלול הליכה וקו מטרו מתאים, אבל זה צורך הרבה בטריה וגלישה. אין כמו להתמצא בעצמכם. בנוסף, חשוב תמיד לקחת מקדם בטיחות של זמן – חצי שעה תוספת על פני מה שגוגל כותבת. כי יש בכל זאת עניינים לפעמים של התמצאות, או עיכובים פה ושם.
  • בעיניי הפלא הכי גדול בעיר זה מערכת התחבורה המופלאה. אנחנו היינו בפריז משני עד ראשון כך שהתאים לנו בדיוק ה- Navigo שזה חופשי לשבוע שלם (משני עד ראשון ) כולל נסיעה לדיסני (והבנתי שגם לשדה התעופה וגם לוורסאי, אבל שווה לבדוק שוב). נוח מאוד, כל הטיול לא התקשקשנו עם רכישת כרטיסי נסיעה. עולה 28 יורו (שזה כולל בתוכו 5 יורו חד פעמי עלות הכרטיס עצמו, בדומה לרב קו) ועוד 23 יורו העלות לשבוע נסיעה חופשי.
  • כרטיס נסיעות – Navigo חופשי שבועי ניתן להשתמש בו בכל (כמעט) התחבורה הציבורית בפריז, עלה לכל אחד 28 יורו (תביאו איתכם תמונת פספורט) משתלם ממש למי שנוסע לדיסנילנד, ונוסע בתחבצ לשדות תעופה השונים. אני ממליץ. התחבורה ציבורית מעולה (מטרו, רר, אוטובוסים) תשתמשו בגוגל מאפס, תכינו מפה מראש ותסמנו עליה את כל הדברים שאתם רוצים להגיע אליהם ויש גם אופציה להוריד את המפה ואז גם שלא יהיה להם אינטרנט תוכלו עדין לדעת איפה אתם, לגבי דרכים תמיד הכל מעודכן באפליקציה ויתן לכם כמה אופציות, קחו מלון באחד מהרובעים במעגל הראשון כי בסופו של דבר כל האתרים מפוזרים ולא מרוכזים במקום אחד אז לא משנה איפה תיהיו משהו אחד יהיה קרוב והשני במרחק של רבע שעה עשרים דקות. לנוחתים בשדה התעופה אורלי – שימו לב שהמשרד של האורליבאס (אוטובוס שיוצא מהשדה לכיוון תחנת מטרו קרובה בפריז) נסגר ב- 17:30-18:30 ואי אפשר לקנות שם את ה Navigo אלא רק כרטיס רגיל לאוטובוס מהמכונות ואם אתם זוג או יותר והמשרד סגור עדיף לכם לנסוע במונית מאשר באורליבאס (אורלי באס 8-9 יורו לאדם, מונית מחיר קבוע של 30 -35 יורו).
  • נביגו – חופשי שבועי למטרו ול- RER (תביאו תמונת פספורט) זה חוסך זמן קניה ויוצא הרבה יותר זול, כי לפחות אני נסעתי המון במטרו. נביגו עולה 27.5 יורו לאדם לשבוע, ילדים מתחת לגיל 13 משלמים פחות, צריך לתת תמונה לקופאי בכל תחנה והוא מכין את הכרטיס במקום (במידה ואין תמונה ניתן להצטלם ליד הקופאי עולה עוד 5 יורו. הנביגו מתחיל מיום שני ומסתיים ביום ראשון בלילה, אני הגעתי ביום חמישי והשתמשתי בנביגו עד יום ראשון בלילה שביום שני ושלישי לא נסעתי הרבה אז יצא לנו מאוד משתלם (כל אחד והתכנון שלו).

מפה