האם פריז בטוחה לתייר הישראלי?

שאלה שנשאלנו במייל

שאלה:

שלום, רציתי לשאול האם בימים אילו לאור החדשות האחרונות – כמה בטוח לנו כתיירים ישראלים לטייל בפריז? אנו משפחה דתית ונוסעים עם ילדים קטנים. מה אתם חושבים?

תשובה:

שלום דנה,
זו שאלה שקשה לי לענות עליה, מסוכן להיות ישראלי ויהודי בהרבה מקומות – בראשם בישראל (זו המדינה שמספרית הורגים בה הכי הרבה יהודים רק בגלל שהם יהודים בכל העולם).




באופן כללי באזורי התיירות את לא אמורה להרגיש תחושה של איום מיוחד – יש שם כל כך הרבה תיירים (אומנם עכשיו שאתם נוסעים במהלך החורף פחות – (ראי חופשת חורף בפריז) אבל לדעתי אין שום בעיה ללכת במקומות האלה, לדבר בניכם עברית או לקרוא ממדריך טיולים בעברית.
האיום המשמעותי נמצא בשכונות והרחובות הפחות נעימים (בחלקים הצפוניים של פריז כמו חלקים מרובעים 18,19) – למשל לא הייתי מסתובב בלילה עם ילדים באזור Marx Dormoy ו וPorte de la Chapelle – למען האמת לא הייתי מסתובב שם גם אם לא הייתי יהודי ול-99% מהתיירים אין מה לחפש ברחובות של אזורים אלו גם ביום. אני מפריד את האמור בדברים מאזור המונמרטר וסקראר שהם אזורי תיירות שבעייני נעימים ובטוחים (למרות שמוניצפלית הם שייכים לרובע 18 של פריז).

ילדים בפריז – העיר פריז למרות כל קורתיה היא עדין עיר בטוחה, גם לתייר הישראלי.

  • כרטיסים להזמנה מראש למגוון אתרים ואטרקציות בפריז באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים מלון בפריז? שווה לקרוא את הסקירות שלנו על המלונות המומלצים בעיר. אפשר גם להתייעץ » למידע נוסף

מצד שני, להתכחש לאנטישמיות שיש בפריז היום במיוחד מהאוכלוסייה המוסלמית זה יהיה טמינת ראש בחול. לכן לא הייתי הולך עם סממני ביטוי בולטים אם אתם שומרי מסורת – במקום כיפה הייתי הולך כובע, ונמנע מתיקים או חולצות עם כיתוב בעברית. למרות שתראו באזור המארה רחובות יהודים מובהקים כמו Rue des Rosiers יהודים לבושים עם כיפה ואף בלבוש בולט יותר – הם מקומיים שיודעים היטב איפה בטוח ואיפה לא – כתייר הייתי ממליץ לצמצם סמני זיהוי אילו.
בכל מקרה לא הייתי חושש לטייל בעיר ואני בטוח שתיהנו…

 
מתנצל על שגיאות הכתיב,
לכל שאלה, התייעצות ובקשה אפשר לפנות אליי במייל זה

Ohad Shaked  אוהד שקד
https://www.hakolal.co.il
עמוד הפייסבוק של הכל עלקבוצת הפייסבוק של הכל על

מפה