1. עמוד הבית
  7. כמה עצות לאחר שישה ימים מדהימים בפריז – צחי קי

כמה עצות לאחר שישה ימים מדהימים בפריז – צחי קי

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – פריז למטיילים – Paris for travelers

אין לי מילים כיצד להודות למנהלי הקבוצה ולכל חברי הקבוצה היקרים על כל העזרה שקיבלתי מכם לבניית הטיול הקסום לפריז. חזרתי משישה ימים מדהימים בפריס ורציתי לתת כמה עצות קטנות שכבר בטח העלו כאן, אבל בכל זאת.

לפני הכל, ״עובדיה הסעות״ וכל מילה מיותרת שרות ללא דופי. הזמנתי דרך האתר הסעה משדה התעופה למלון וחזרה. דייקן, מנומס, רכבים נקיים.

תכנון הטיול – אני בניתי את הטיול כאשר כל בוקר נכנסים לאתר עיקרי שמצריך קניית כרטיס (לובר, ורסאי וכו’…) ושאר היום היה פתוח לדברים אחרים. בדרך זו הגענו מוקדם בין הראשונים, ראינו בנחת ובכיף הכל.

1. קנו (ואל תחשבו פעמיים) מהארץ את כל כרטיסי הכניסה לאתרים. זה חסך לי המון אבל המון זמן המתנה בכניסות (לובר, ורסאי וכו’).
2. אייפל – כמו שהרבה המליצו לי להגיע בשעות אחרי הצהריים המאוחרות, אני הגעתי בשעה 18:30 והיה זמן המתנה של 20 דקות כולל קניית כרטיס (האתר היחיד שלא הצלחתי לקנות כרטיס מהארץ) לא להפסיד לראות בשעות הערב כאשר כל המגדל מואר.
האתר של האייפל פותח חודש עד חודשיים לפני את מכירת הכרטיסים בכמות קטנה וצריך להיות עם היד על הדופק להספיק לקנות.

3. מונטפרנס המגדל הגבוה – כרטיס יותר זול מהאייפל קומה אחרונה יש בית קפה חמוד, קנינו קפה והסתכלנו על השקיעה. ממליץ לעלות לפני השקיעה השמש שוקעת ממש בגב של האייפל תמונות מרהיבות ישנה אפשרות לעלות לגג הפתוח.
4. נביגו – חופשי שבועי למטרו ול- RER (תביאו תמונת פספורט) זה חוסך זמן קניה ויוצא הרבה יותר זול, כי לפחות אני נסעתי המון במטרו. נביגו עולה 27.5 יורו לאדם לשבוע, ילדים מתחת לגיל 13 משלמים פחות, צריך לתת תמונה לקופאי בכל תחנה והוא מכין את הכרטיס במקום (במידה ואין תמונה ניתן להצטלם ליד הקופאי עולה עוד 5 יורו. הנביגו מתחיל מיום שני ומסתיים ביום ראשון בלילה, אני הגעתי ביום חמישי והשתמשתי בנביגו עד יום ראשון בלילה שביום שני ושלישי לא נסעתי הרבה אז יצא לנו מאוד משתלם (כל אחד והתכנון שלו)
5. ארמון ורסאי והגנים גדולים – קניתי כרטיסים דרך האתר של הארמון גם לגנים כולל המזרקות המרקדות. התפנקתי ברכב החשמלי עולה 34 יורו אבל ראינו את כל הגן ובזכות הרכב הגענו לכל המזרקות המרקדות ולראות את כולם בתצוגה של 11:00 וכמובן הארמון עצמו לפחות שעה עד שעה וחצי בפנים.
6. מי שאוהב לאכול כמוני, כדאי לקחת סיור. אני לא לקחתי, אבל הכנתי הכל מראש לאן ללכת בכל יום לפי האזור בו הייתי.
7. יורו דיסני – במידה ואתם לוקחים מלון של יורודיסני אתם יכולים להכנס מהשעה 08:30, אבל יש הרבה מתקנים שנפתחים רק בשעה 10:00. אנו הגענו עם הרכבת בשעה 08:45 והיינו ראשונים בתור הרגיל. השערים נפתחים בשעה 09:30. תורידו את האפליקציה של דיסנילנד פריז היא מראה לכם את המיקום שלכם בגן וזמני ההמתנה לכל מתקן זה מאוד עזר לנו.
פאסט פאס – יש תחנות בודדות עם פאסט פאס בכניסה לכל תחנה יש עמדה לסריקת קוד הכרטיס כניסה, תקבלו כרטיס קטן שמראה לכם מתי לחזור יש לכם פרק זמן של חצי שעה לחזור בו, אחרת תעמדו בתור. אנו הספקנו לעשות 3 מתקנים וכאשר חזרנו המתנו אולי 8-10 דקות.
לא להגיע בסופי שבוע. ממליץ על יום שני הרבה יותר רגוע והספקנו לעשות הכל גם בדיסני סטודיו.

לאטרקציה זו, ולשלל אטרקציות נוספות ישנם 5% הנחה לגולשי הכל על באתר זה.

כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור ההזמנה, ואז במעמד ההזמנה להזין את קוד הקופון HAKO5.

8. נעלי הליכה טובות ולכו ברובעים המקסימים של פריז.
9. לא לקחתי מפות של פריז. בגוגל מפה תסמנו את כל המקומות שאתם רוצים לראות מראש. לפני כל יציאה הפעלתי ג’י פי אס והגוגל אמר לי לאן ללכת ואיזה רכבת לקחת פשוט נהדר ומדיוק.
10. נוטרדאם – מתי שתגיעו יש תור ענק, אבל 10-15 דקות ואתם בפנים. לעלות לגג מצריך כרטיס, הכנסיה מאוד יפה ומיוחדת, בשעות הערב לאחר השקיעה מוארת מאוד יפה.
11. שייט – יש הרבה חברות לאורך הנהר, אתם יכולים לבחור. אני השתמשתי בחברה הזו. יש הסבר לאורך המסלול וניתן לשבת על גג הסירה כרטיס קניתי מהארץ מתי שתבואו תכנסו עד מס חודשים מרגע קניית הכרטיס.
12 הבזיליקה הקדושה – כניסה חינם לא לפספס את כיכר “טארטרה” (האמנים) וטיול ברחובות מסביב. יש הרבה בתי קפה לשבת ולהסתכל על פריז מלמעלה. מאחורי תחנת הירידה של המטרו “Abbesses” יש גן קטן ובתוכו קיר שכתוב בכל השפות “אני אוהב אותך”.
13. בית האופרה – קנינו כרטיסים מראש, זמן ביקור כשעה עד שעה וחצי, מקום יפיפה ואפילו נכנסנו לאחד התאים וזכינו לראות חלק מחזרה להופעה. מרחק הליכה של 10-15 דקות מהלובר.
14. שער הניצחון – קנו כרטיס מראש. התור מאוד ארוך ותכינו הרבה כח לעלות את כל המדרגות! מהגג יש נוף מהמם של כל פריס וכל הרחובות שמתנקזים לכיכר.
גני לוקסמבורג – קנינו לנו גבינות לחמם ושתיה והתיישבנו באחד מפינותיו של הגן היפיפה הזה לאכול. במרכזו של הגן בריכה גדולה וילדים משיטים סירות מפרש קטנות, ישנם מתקנים לילדים ואפילו סוסי פוני שניתן לרכוב אליהם.
יש עוד הרבה אתרים שלא התייחסתי אליהם כאן, כי לא היה צריך כרטיס ומתי שמגיעים נכנסים מיד.