ולנטיין דיי בפראג – Valentine’s Day

מידע כללי

ולנטיין דיי (Valentine’s Day) הוא חג האהבה הנוצרי, הנחוג במדינות רבות ברחבי העולם, בעיקר בעולם המערבי, ב-14 בפברואר כל שנה. החג הוא לזכר ולנטינוס הקדוש, שם שמיוחס בסיפורים הנוצריים ליותר מאדם אחד. הסיפור הידוע ביותר הוא על מעשה הקדוש ולנטינוס ברומא שנכלא בעוון סיוע לנוצרים שנרדפו על ידי הרשויות הרומיות (לפני שהנצרות הפכה לדג השולטת) ובעוון כך שחיתן חיילים שנאסר עליהם להתחתן. לפי האגדה, ולנטינוס ריפא את ביתו של הסוהר שלו, ולפי גרסא נוספת לסיפור לפני הוצאתו להורג הוא כתב לה מכתב וחתם עליו “שלך ולנטינוס”.

היום נקשר עם אהבה רומנטית לראשונה בשיא ימי הביניים, בימים בהם שגשג מנהג המאהבות. במאה ה-18 התפתח המנהג של אוהבים לבטא את אהבתם על ידי שליחת כרטיסי ברכה, הידועים כ”ולנטיינס” ועל ידי נתינת פרחים ודברי מתיקה. בשירים רבים שנכתבו על יום האהבה דובר על כך שסביבת זמן זה ציפורים נוהגות להזדווג, אם כי האגדה אינה מדויקת.

כרטיס ברכה ולנטיין
(צילום: James Kimberlin)

בימינו נשלחים כמיליון ולנטיינס ברחבי העולם ביום האהבה, כמות השניה רק לחג המולד. אין עיר מתאימה יותר מפראג הציורית ורומנטית לתת בה ולנטיין לבן/ת הזוג.

מה רואים?

אם התמזל מזלכם להיות בעיר בזמן זה, תהנו מהמראות הרומנטיים והמסעדות הטובות ביותר של פראג מגישות מנות מיוחדות ומקיימות מבצעים ייחודים לזוגות איתן תוכלו להרשים את אהוב/ת לבכם/ן.

תוכלו לצאת לשיט או לארוחה על גדת הנהר או לנוף מרגלות ההרים, במסעדה מודרנית או היסטורית. אפשרות נוספת היא ארוחה בזמן הפלגה בוולטובה, או לקחת את אהבת לבכם לאופרה או קונצרט קלאסי בכנסייה עתיקה או באחד ממועדוני המוזיקה העכשווית שכמעט כולם מקיימים הופעות מיוחדות לכבוד חג האהבה.

בניגוד לערים אחרות, העיר העתיקה של פארג אינה רועשת והומה ממכוניות, ולכן תוכלו להנות מטיול רגלי על מדרכותיה המרוצפות לגשר קארל ולכיכר העיר העתיקה.

מפה