פסטיבל סנט מדיר – Festa de Sant Medir

מידע כללי

פסטיבל סנט מדיר (Festa de Sant Medir / Fiesta de San Emeterio) הוא פסטיבל ייחודי לברצלונה המתקיים כל שנה במרץ באיזור Vila de Gracia במחוז Gracia בעיר. הוא ידוע כפסטיבל המתוק ביותר משום שבמהלך המצעד מחולקים כ-60 טון של סוכריות.

התהלוכה המרכזית בGràcia בשנת 2011
(צילום: Pere López)

האגדה המקומית מספרת על הקדוש מדיר, איכר שחי במאה הרביעית לספירה ב-Sant Cugat – בו עומדת היום כנסיית סנט מדיר (Sant Medir chapel)- מחוץ לברצלונה בדרך לעיירה Sant Cugat del Vallès. בתקופה זו הנוצרים נרדפו על ידי הרשויות הרומיות, מה שגרם לבישוף של ברצלונה לברוח מהעיר. כאשר הוא יצא מן העיר הוא נתקל באיכר סנט מדיר כשהוא שותל שעועית בשדה. הבישוף אמר לאיכר שהוא כבר השלים עם מותו הקרב ובא, ושאם הרומאים שואלים אם הוא עבר במקום אל לאיכר לשקר אלא לספר את האמת.

כאשר הרומאים הגיעו אל האיכר ושאלו אותו על הבישוף, סנט מדיר סיפר באמת שאכן ראה אותו בדרכו בדיוק כשהוא שתל שעועית בשדה. ברגע זה השעועית שרק נשתלה זינקה וצמחה לגודל מלא, מה שגרם לרומאים לחשוב שהאיכר הונה אותם. הרומאים אסרו את האיכר ולאחר מכן תפסו את הבישוף והרגו את שניהם, וסנט מדיר הפך להיות הקדוש המגן של האיכרים.

בשנת 1830 אופה בשם ג’וזף וידאל אי גראנס, שחי ברחוב Gran de Gracia (ההמשך הצפוני של רחוב פסאג’ דה גרסיה) נעשה חולה. הוא הגיע במקור מ-Sant Cugat (המיקום בו גר סנט מדיר ובו עומדת הכנסייה) ונדר נדר שאם אלוהים ירפא אותו, הוא יקיים עלייה לרגל שנתית לכנסיית סנט מדיר. האופה החלים והודיע על עלייתו לרגל אל הכנסייה על ידי הכאה בתופים בעודו הולך ברחוב ומחלק ממתקים. לאורך השנים התקבצו איתו עוד ועוד אנשים במהלך העלייה לרגל, עד שלבסוף היא הפכה לפסטיבל גדול ומפורסם בברצלונה הכולל סוכריות צבעוניות ומתוקות.




מה רואים?

קבוצות שונות של תהלוכות צועדות ברחבי האיזור ומתאספות ברחוב Carrer de Sant Salvador, ליצירת מצעד ענק הכולל סוסים, עגלות ומשאיות הצועדות בסך את רחוב Gran de Gracia ומסיימת בגני גראסיה – בסוף רחוב פסאג’ דה גרסיה, אחרי שדרות דיאגונל ולפני תחילת רחוב Gran de Gracia. בסוף הערב מתקיימים זיקוקים הסוגרים את החגיגה הצבעונית.

פסטיבל סנט מדיר 2023 בברצלונה

למידע על אירועים נוספים בברצלונה מומלץ להכנס לעמוד שלנו על כדורגל, אירועים והופעות בברצלונה – לוח מתעדכן

המלצות "הכל על"

  • הביאו אתכם מטריה כי בזמן זה בשנה בדרך כלל יורד גשם. מקסימום, אם המטריה לא תשמש אותכם בהגנה מהגשם, תמיד תוכלו לתפוס בעזרתה סוכריות (ראו גם חופשת חורף בברצלונה).
  • המיקום המומלץ לעמוד בו כדי ליהנות מהתהלוכה הוא קצת לפי נקודת הסיום של המצעד הראשי על השדרות Gran de Gracia בין תחנת המטרו Fontana (קו ירוק מספר 3) ודרומה עד קצת לפני חיבור של השדרות עם רחוב Diagonal. אשר לחבר סיור עם המצעד: להתחיל בסיור פסאג’ דה גרסיה ושכונת האישמפלה ולסיים בסוף הרחוב בערב במצעד.
  • הטיסות לברצלונה והמלונות בעיר בתקופה זו של השנה (תחילת מרץ) הם במחירים טובים יחסית וכדאי לנצל זאת ועל דרך ליהנות מאירוע יחסית אותנטי של העיר (ראה גם טיסות לברצלונה באביב ומלונות זולים בברצלונה).

מידע שימושי

  • כתובת: ברחובות איזור Vila de Gracia, התאספות התהלוכה ברחוב Carrer de Sant Salvador וסיומה עם זיקוקים בגני גראסיה בסוף רחובפסאג’ דה גרסיה (החלק הצפוני בותר של הרחוב).
  • איך מגיעים? אל גני גראסיה בסוף רחוב פסאג’ דה גרסיה – קו 3 במטרו אל תחנת Diagonal.

מפה