פסטיבל סנטה יוליה – Les Festes de Santa Eulàlia

מידע כללי

פסטיבל סנטה יוליה / אולליה / אוליה (Les Festes de Santa Eulàlia / La Laia) הוא הפסטיבל הגדול ביותר בברצלונה המיועד לכל המשפחה בדגש על ילדים (ראה גם ברצלונה לילדים), המתקיים כל שנה סביב התאריך 12/2 – יום הקדושה יוליה, היום בו היא מתה. הוא נפתח עם הרמת הדגל של סנטה אוליה, שהוא שחזור של דגל ברצלונה העתיק במרפסת העירייה בכיכר סנט ג’אומה שנמצאת ממול כנסיית העיר הקרויה על שם אוליה הקדושה, ברובע הגותי של ברצלונה. תוכלו לקרוא עוד בעמוד שלנו פסטיבלים וחגים בברצלונה

הקדושה יוליה, פטרונית קתדרלת ברצלונה (ופטרונית העזר של ברצלונה), היתה לפי האגדה ילדה נוצריה בת שלוש עשרה שנצלבה על ידי הרומאים אחרי שסירבה לוותר על אמונתה בדת הנצרות, אחרי שעונתה, הופשטה בכיכר העיר וראשה וחזה נכרת (למידע נוסף על הקדושה אולליה).

למידע על אירועים נוספים בברצלונה מומלץ להכנס לעמוד שלנו על כדורגל, אירועים והופעות בברצלונה – לוח מתעדכן

מה רואים?

הפסטיבל מכיל פעילויות, קונצרטים, מצעדים דתיים ואירועים שונים- רובם לילדים ומתקיים ברחבי העיר אך במיוחד בעיר העתיקה Ciutat Vella. הפסטיבל כולל מנהגים מסורתיים קטלאנים כגון מצעד עם ענקים ודמויות פנטזיה, מגדל אנושי, ריקודי פולק- סרנדות מסורתיים, מופעי אש, מספרי סיפורים, בובות, סנדאות למשפחה וכ’ו. למוזיאונים רבים הכניסה היא בחינם ביום הקדושה אולליה ובחלקם במשך כל הפסטיבל.

המוזיקה מהווה עמוד תווך בפסטיבל, ובאירועים השונים תוכלו לראות מקהלות ותזמורות ילדים מופיעות ברחבי העיר. חוץ מהמופעים שתוארו תוכלו לראות בפסטיבל גם את מצעד ובלדת הענקים, מצעד אולליה, בניין אנושי ומופעי אש יעודיים לילדים ולמבוגרים.

המלצות "הכל על"

  • הצפייה בפסטיבל מומלצת לכל מי שמעוניין להציץ בתרבות הקטלנית הייחודית כולל מוסיקה אותנתית וריקודים מסורתיים. ישנם גם אירועים רבים בשכונות הקטנות של ברצלונה וברחבי קטלוניה כולה שיספקו חוויה אמיתית יותר ופחות תיירותית.
  • תאריכי הפסטיבל מאפשרים להשיג מחירים טובים מאוד הן בטיסות לברצלונה והן במלונות בברצלונה – ניתן להשיג אחלה של מחירים ברגע האחרון – ראו גם חבילות לברצלונה בחורף.
  • בימי הפסטיבל – כדאי לחשוב פעמיים לפני הזמנה של מלונות ברובע הגותי למי שההמולה מפריע לו – לפחות ודאו שהמלון שלכם לא נמצא ממש מול הכנסייה ו/או הוא כולל חלונות אטומים לרעש.

מידע שימושי

  • כתובת: הפסטיבל יפתח בכיכר סנט ג’אומה כתובת: Plaça St Jaume, s/n, 08002 Barcelona, ספרד
  • איך מגיעים? קו 4 לתחנת Jaume
  • ילדים: מיועד לילדים
  • שעות פתיחה: מתואר תחת מה רואים, פירוט לקראת הפסטיבל

מפה