מגדל הטלוויזיה של שנגחאי | Oriental Pearl TV Tower

מגדל הטלוויזיה של שנגחאי – 东方明珠塔

מידע על מגדל הטלוויזיה המרהיב של שנגחאי

מידע כללי על מגדל הטלוויזיה של שנגחאי

מגדל הטלוויזיה, הידוע גם בכינוי “מגדל פנינת המזרח”, הפך להיות סמלה של העיר שנגחאי. הבניין הצבעוני והמעניין הזה הוא אחד מגורדי השחקים הבולטים בשכונת פודונג, שעוברת בשנים האחרונות פיתוח מואץ כמרכז פיננסי – ובה גורדים וכבישים מודרניים המרחפים מעל בניינים.

המגדל נמצא בפארק פודונג בקצה אזור Lujiazui לצד נהר הואנג פו (דבר שהופך אותו לנקודת ציון מרכזית בעיר) לא רחוק ממגדל ג’ין מאו. הבניין, הנראה מכל פינה בעיר, מוקף בגשרים שמגיעים אליו מכיוון צפון ודרום. עיצובו של הבניין משלב אלמנטים עתיקים וטכנולוגיה מתקדמת. בבניין 3 נקודות תצפית מרהיבות על שנגחאי, כשבאחת מהם גם ממוקמת מסעדה.




הידעת?
המגדל, שמתנשא לגובה של 468 מטרים, זכה בתואר “המגדל הגבוה בסין” בין השנים 1994-2007.

תמונה של מגדל פנינת המזרח - מגדל הטלוויזיה בשנגחאי  (צילום: Bernt Rostad)תמונה של מגדל פנינת המזרח – מגדל הטלוויזיה בשנגחאי (צילום: Bernt Rostad, רישיון)

מה רואים ואתרים מרכזיים במגדל הטלוויזיה של שנגחאי

בניית מגדל הטלוויזיה החלה בשנת 1991 והושלמה בשנת 1994, וסגנון הבנייה הייחודי שלו מושך אליו אלפי תיירים כל שנה.

בסיס המגדל נתמך על ידי שלושה עמודים אלכסוניים באורך 7 מטרים. כמו כן, לאורכו של המגדל נבנו שלושה מבנים גדולים דמויי כדור שמזכירים בצורתם פנינים (ומעניקים לו את כינוי- פנינת המזרח), וכשהם מוארים בתאורת לד בשעת לילה, הם מעניקים למבנה מראה “חללי” מרשים.

בבסיס המגדל ממוקם מוזיאון להיסטוריה של שנגחאי, ומלון קטן המציע כ- 25 חדרים אלגנטיים. במבנה הכדורי התחתון תוכלו להשתתף בסיור מודרך, ולצפות על העיר מנקודת תצפית מרהיבה. בנוסף, במבנה הכדורי העליון שבקצה המגדל תוכלו להסתובב בין שלל חנויות ומסעדות, וכמו כן ליהנות מחוויה ייחודית בנקודת התצפית הגבוהה שבחלקה נבנתה רצפה שקופה.

בסמוך למגדל נמצא פארק Mingzhu בו תוכלו להסתובב ולהשקיף על האגם הגדול על רקע הנוף האורבני.

סרטון המציג את מגדל הטלוויזיה המופלא בשנגחאי




מידע שימושי למבקר במגדל הטלוויזיה של שנגחאי

  • כתובת: 1 Century Ave, Pudong, Shanghai, China.
  • אתר אינטרנט: http://www.orientalpearltower.com/en/gallery.html

הגעה למגדל הטלוויזיה של שנגחאי:

  • באוטובוס – סעו באחד מקווי האוטובוס הבאים: 81, 313, 583, 791, 799, 939, 961, 985, 993
    ורדו בתחנת Lujiazui Ring Road Mingshang Road. לאחר מכן לכו לכיוון המגדל. אופציה נוספת היא לנסוע באחד מקווי האוטובוס הבאים: 85, 774, 779, 798, 799, 870, 971, 9927 ולרדת בתחנת שעוצרת ליד תחנת הרכבת התחתית של Lujiazui.
  • ברכבת תחתית (Subway) – סעו בקו 2 של הרכבת התחתית ורדו בתחנת Lujiazui. לאחר מכן צאו מהתחנה בצד של Pudong, ולכו לכיוון המגדל.

 

[wpgmza id="21" cat="5" marker="3483" zoom="11"]