מידע על סוגי רכבים להשכרה

חופשה בחו”ל עם רכב יכולה להיות מהנה ומענגת אך לפעמים קורות תקלות מצערות שהופכות את החוויה הנעימה לסבל. הזמנה נכונה של רכב בחו”ל תמנע הרבה מאוד מקרים לא נעימים!

מטרתו של דף זה היא לעזור לגולשי אתר הכלעל, ולהעניק להם את המידע עליו צריך להקפיד לפני השכרת רכב בחו”ל.

 

מידע כללי

מה זה רכב משפחתי? מה זה רכב אקונומי? מידע על קטגוריות ההשכרה העיקריות בארץ ובחו”ל, למי כל אחת מתאימה ומה כל אחת אומרת.

כאשר באים לשכור רכב לחופשה משפחתית בין אם מדובר בהשכרת רכב בארץ או בהשכרת רכב בחו”ל אחת הבחירות שיש לבחור היא מה גודל הרכב. אחרי שאלות רבות בנושא בו גולשים פנו אלינו אחרי שלא הבינו את הגדלים השונים ואת ההבדלים בין הרכבים החלטנו לכתוב עמוד זה שיסביר על הרמות השונות של כל רכב.

*עמוד זה לא עוסק בואנים גדולים או קראוונים להם דרוש עיסוק נפרד ובמקה שלהם מדובר לא פעם בחברות השכרה שונות עם כללים שונים ותנאי שוק אחרים.

השכרת רכב משפחתי

מה זה אומר?

רכבים פשוטים, אך לא זולים במיוחד. מתאימים לרוב לחמישה אנשים וכוללים ארבע דלתות לפחות.

למי זה מתאים?

משפחות או קבוצות חברים.

רכבים לדוגמה:

Volkswagen Golf Opel Meriva VW Golf

כמה נקודות לקחת בחשבון, למרות שכתוב על רכב זה משפחתי הוא לא מתאים לכל המשפחות. למשפחה אם יותר משני ילדים קטנים (אפילו למשפחה אם שני נערים / נערות) רכב זה יכול להיות קטן מידי. יש לקחת בחשבון שמעבר למקום בו יושבים הנוסעים, ישנו צורך במיקום למזוודות. יש לקחת זאת בחשבון.  אחד היתרונות הנוספים של רכבים אילו על פני רכבי המיני הם העובדה שהם חזקים יותר. לכן לנוסעים באזורים ההררים מאוד (ראה למשל השכרת רכב בספרד והשכרת רכב באיטליה) לעיתים יעדיפו לקחת רכבים ברמה זו, אפילו שמדובר בשניים או שלושה נוסעים בלבד – במיוחד שיש להם מזוודות רבות. חובה לציין שנקודה זו פחות משמעותית בכבישים בישראל בהם גם באזורים הררים אפשר להתנהל בצורה טובה גם אם רכבים חלשים יותר.




השכרת רכב אקונומי ורכבי מיני

מה זה אומר?

קבוצת הרכבים הקטנים, יכולים להיות בעלי 2/4 דלתות. לרוב רמה זו תהייה הרמה הזולה ביותר.

למי זה מתאים?

זוגות או שלישיות. מעבר לכך הנסיעה מתחילה להיות צפופה. לפעמים לא מומלץ לקחת רכבים אלו לדרכים הרריות או ארוכות (ראה למשל השכרת רכב באיסלנד, או השכרת רכב בפירנאים), אך לטיול באזורים עירניים בהם נכנסים לערים גדולות עם הרכב הם קלאסיים (ראה למשל השכרת רכב ברומא והשכרת רכב בברצלונה והשכרת רכב בפריז). במקרה של כבישי ישראל, הם מתאימים לנסיעה של זוג, או שלישיה בכל האזורים התיירותים מהחרמון ועד איילת.

רכבים לדוגמה:

VW Polo Opel Corsa Fiat Panda

 

השכרת רכב יוקרתי (פרימיום)

מה זה אומר?

קבוצת רכבים יוקרתיים, מרוווחים ומאובזרים.

למי זה מתאים?

לנוסעים לנסיעות עסקים או נסיעות עירוניות. אופציה זו פחות מתאימה לתיירים הנוסעים לחו”ל. אנו רגילים לראות יותר אנשים המחפשים אותה במקרים של אנשים החפשים להשכיר רכב בלונדון או חברות ואנשי עסקים המחפשים להשכיר רכב בישראל.

רכבים לדוגמה:

Mercedes-Benz C-Class

השכרת רכב עם גג נפתח

מה זה אומר?

רכבים יוקרתיים ואופנתיים.

למי זה מתאים?

לנסיעות באזורים מסודרים ומאורגנים ולמי שזקוק למאפיינים אלו של רכבים. שימו לב שהמחירים של הרכבים והביטוח שלהם גדול מהרבה מאשר בקטגוריות האחרות. בשאר ההיבטים הם דומים מאוד לרכבי היוקרה.

רכבים לדוגמה:

VW Polo Peugeot 308 Cabrio




השכרת מיני ואן

מה זה אומר?

רכבים גדולים המאפשרים נסיעה של קבוצות גדולות. כוללים רכבים של 6, 7, 8 ו-9 מושבים.

למי זה מתאים?

למשפחות, לקבוצות טיולים ולנסיעות ארוכות במרחבים ארוכים. אנו ממליצים לקבוצות של מעל 4 מבוגרים לחשוב על רכבים כגון אילו (לארבעה מבוגרים לעיתים רכב משפחתי יכול להיות צפוף לחופשה או לנסיעה בה מבלים זמן רב ושעות ארוכות ברכב במיוחד שיש גם את עניין המזוודות). יש לוודא לפני ההזמנה שאתם מזמינים רכב גדול המתאים לצורך שלכם -אין מבחינת מיקום ואין מבחינת “כוח” שיאפשר לו לצלוח את הנסיעה בצורה טובה יחד אם המטען האנושי והלא אנושי הקיים בקרבו (לאזורים בדרכים הרריות היבט זה קריטי לדעתנו).
יש לקחת בחשבון בהזמנה של רכבים אילו את נושא החניה – פשוט יותר קשה למצוא להם מקום פנוי. אנו ממליצים בהם גם לשקול היטב את שידרוג הביטוח כיוון שאילו רכבים המועדים יותר לתאונות קטנות (יותר קשה לשלוט בהם, במיוחד כאשר מדובר בנהגים שמורגלים לנהוג ברכבים קטנים שלא בזמן החופשה שלהם, ורק שהם יוצאים לחופשה נוהגים ברכב מסוג זה). נקודה אחרונה וחשובה. גם בקרב חברות ההשכרה בארץ וגם בקרב החברות בחו”ל רכבים אילו נמצאים בזמינות מופחתת (נושא זה כמובן משתנה – הרבה יותר למצוא רכבים כגון אילו למחפשים רכב שכור בצרפת בהשוואה למחפשים להשכיר רכב בצ’כיה למשל). לכן מומלץ למאוד להזמין רכבים אילו מבעוד מועד, במיוחד בקיץ בתקופות החגים בארץ (בארץ יש לזכור שרכבים אילו נחטפים בתקופות חול המועד סוכות וחול המועד פסח בעיקר – תקופה בה משפחות דתיות יוצאות לטייל).

רכבים לדוגמה:

Volkswagen Touran Volkswagen Caravelle