מזג האוויר באמסטרדם

מידע על מזג האוויר באמסטרדם

מידע כללי

מזג האוויר באמסטרדם הוא לרוב ממותן, נדיר מאוד שבחורף הטמפרטורה יורדת מתחת לאפס מעלות צלזיוס. הקיץ לא מאוד חם, הטמפרטורה הממוצעת בחודשי הקיץ עומדת על 21.8 באוגוסט, החודש החם ביותר בשנה. מירב המשקעים יורדים בין החודשים אוקטובר עד מרץ, כאשר נובמבר הוא החודש הרטוב ביותר (בממוצע). חשוב לציין כי רוב המשקעים הם קלים, לעיתים ניתן להיתקל בסערה של ממש עם רוחות סוערות אך אלו יהיו קצרות יחסית.




נתון נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא אורך הימים. החל מתחילת חודש אפריל ועד סוף חודש אוגוסט השמש זורחת בשעה 7:00 ושוקעת בשעה 20:00, כאשר השיא מגיע בחודשים יוני-יולי, אז היא זורחת בשעה 5:00 ושוקעת בשעה 22:00. בחורף לעומת זאת, השמש זורחת בשעה 8:30-:9:00, צריך להתכונן לזה שכשתקומו כנראה שהשמש עדיין לא תזרח. גם השקיעה היא מוקדמת מאוד, באזור 17:00. כדאי לבנות את הטיול בהתאם- ללכת למקומות סגורים כמו מוזיאונים או חנויות אחרי שקיעת השמש (כמובן תכנון בהתאם לשעות הפתיחה), ואת הטיול בחוץ לשמור לשעות השמש.

תחזית מזג האוויר לשבוע הקרוב

אמסטרדם תחזית מזג האוויר

המלצות "הכל על"

  • יש לבדוק לפני הנסיעה מה התחזית ובהתאם לתכנן את ימי הטיול ולהצטייד בהתאם. בכל עונה יכול להתמזל מזלכם בימים יפים, אך עליכם להערך לאפשרות שלא.
  • לנוסעים בחורף – הטיול כולל בדרך כלל הליכות רבות ברגל ובחוץ, ולא רק במקומות סגורים. כדי להצליח ליהנות למרות הקור אנו ממליצים לארוז מספר שכבות של בגדים חמים, צעיף, מגפיים חמים ונוחים, גרביים עבים, כובע וכפפות. פתרון יעיל לצמצום השכבות המרובות הוא חולצה תרמית שתחסוך לכם 2 שכבות עבות. כאשר אתם מתכננים את הטיול, תשדלו לבנות אותו כך שיהיה איזון בין מקומות סגורים לטיולים בחוץ.
  • לנוסעים בקיץ – בין יוני לאוגוסט מגיעים מרבית התיירים לעיר והיא עמוסה וצפופה- התורים למוזיאונים יהיו ארוכים מתמיד, הרחובות יהיו הומים בתיירים והרבה מהמקומיים נמצאים בחופשת הקיץ ונמלטים מהעיר, כך שהרבה מהחנויות באזורים הפחות מתוירים סגורות. חשוב לקחת בחשבון שלא כל המלונות ממוזגים וחשוב לוודא שהחדר שלכם כולל מזגן. ייתכן שתאלצו להוסיף כסף על הדרישה הזו, אך למי שסובל מחום לא כדאי לוותר על מזגן.
  • לנוסעים בסתיו/אביב- מזג האוויר נשמר סביב טמפרטורות נוחות אך כדאי לדעת שימי גשם יכולים להפתיע אז כדאי להצטייד בכל מקרה במטריה