מוזיאונים בולנסיה וסביבתה

מידע כללי

בולנסיה מעל ל-45 מוזיאונים שונים בהם תוכלו להתרשם מהאומנות, ההיסטוריה, התרבות והארכיטקטורה המקומית. בעמוד זה ריכזנו רשימה של המוזיאונים עליהם כתבנו עמודי מידע באתר.




עיר האומנות והמדעים

זהו יעד תיירותי חשוב בולנסיה- מתחם תרבות ובידור שלם שעוצב על ידי הארכיטקטים סנטיאגו קלטרווה (שעיצב אגב גם את גשר המיתרים בירושלים וטרמינל חדש לנמל התעופה בבילבאו) ופליקס קנדלה. במתחם נמצא מוזיאון מדע, אקווריום, איימקס, מוזיאון פסלים וארמון האומנות. למידע נוסף על עיר האומנות והמדעים.

מוזיאון האומנות

מוזיאון זה הוא השני בגודלו בולנסיה ונחשב לאחד מהמוזיאונים בעלי האוסף האומנותי החשוב בספרד. הגלריה כוללת בעיקר את עבודותיהם של אמנים מקומיים כגון Vicente López  Juan de Joanes, los Ribalta ,Joaquín Sorolla ו- Pinazo, אך מוצגות בה גם יצירות של אמנים חיצוניים מוכרים כמו  ואן דייק וגויה. הכניסה למוזיאון היא בחינם (למידע נוסף על – ולנסיה בחינם). למידע נוסף על המוזיאון לאומנות.

ארמון הממשל המחוזי של ולנסיה

ארמון הבנוי בסגנון גותי, נבנה ב-14211 במטרה לשמש כמקום מושבו של הממשל האוטונומי של ולנסיה. מבנה הארמון מלבני וכולל תווך מרכזי ושני מגדלים צדדיים מבוצרים שנבנו בשנים מאוחרות יותר. על אף חשיבות המבנה והעובדה שהוא שמיש כיום, ניתן לערוך בו סיור בחינם בתיאום מראש. למידע נוסף על ארמון הממשל המחוזי של ולנסיה.

ציורים המוצגים במוזיאון הפטריארך (צילום: Joanbanjoרישיון)

מוזיאון הפטריארך

חלק ממבנה הפטריארך (Patriarca) שנבנה במאה ה-16. המוזיאון מציג אוסף ציורים מרשים מהמאה ה-16 וה-17, לצד עבודות של אמנים כגון Juan de Juanes ו- El Greco. למידע נוסף על מוזיאון הפטריארך.

מוזיאון הפאייאס

אחד מהפסטיבלים המפורסמים של ולנסיה הוא פסטיבל הפאייאס. במהלך הפסטיבל שורפים את רוב הבובות שנוצרו לפסטיבל, אך הציבור מצביע לחנון חלק מהבובות שניצלות מסכנת הלהבות. במוזיאון הפאייאס תוכלו לראות את הבובות שנחננו מכל שנה, ודרכם משתקפים האירועים שעברו על העיר והתפתחותה של הטכניקה שמשמשת לייצור הבובות. כדאי לקרוא מידע על הפסטיבל לפני כן, מפני שאין במוזיאון הסברים באנגלית. לחצו כאן לאתר האינטרנט של המוזיאון.




המלצות "הכל על"

  • הכניסה למוזיאון האומנות היא בחינם, ובארמון הממשל המחוזי של ולנסיה ניתן לערוך בו סיור בחינם בתיאום מראש. למידע נוסף על – ולנסיה בחינם.
  • במוזיאון המדע ניתן בכיף לבלות לפחות חצי יום.

 

מפה