מוזיאון ואן גוך, אמסטרדם | Van Gogh museum

עדכון מרץ, 2024

אנו בתפר שבין החורף לאביב באמסטרדם והעומס האטרקציות השונות הולך והופך מורגש יותר. הדבר נכון במיוחד במוזיאונים המובילים, כמו מוזיאון ואן גוך באמסטרדם, ולכן כדאי להזמין כרטיסים מראש. המלצה זו חשובה במיוחד בסופי שבוע ובמידה ואתם מגיעים בסוף החודש - אז נערך חג הפסחא וכמות התיירים בעיר תהיה גבוהה יותר. להזמנת כרטיסים מראש למוזיאון ואן גוך באמסטרדם: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

מוזיאון ואן גוך – עם הכישרון לא באה ההצלחה

מידע כללי

מוזיאון ואן גוך (Van Gogh museum) הוא ללא ספק אחד המומלצים באמסטרדם ונפתח בשנת 1973. המוזיאון נמצא בכיכר המוזיאונים (Museumplein) הממוקמת במעגל החיצוני של העיר, במרחק הליכה של כ-3 דקות ממוזיאון הרייקס (Reijksmuseum). המוזיאון מוקדש כמובן לצייר ההולנדי המפורסם וינסנט ואן גוך, שצייר אלפי ציורים ומכר רק אחד כל חייו. סיור במוזיאון אורך בדרך כלל כ-75 דקות.

החצר האחורית של מוזיאון ואן גוך




קצת על ואן גוך

וינסנט ואן גוך נולד בשנת 1853 בהולנד למשפחה דתית ואביו היה כומר. ואן גוך חי חיים די עצובים, בגיל צעיר יחסית עבר לבלגיה ועבד בתור מטיף לקהילה של כורים. התפקיד השפיע מאוד על מצבו הנפשי של הצייר שלקח ללב את מצב חייהם העגום של קהילת הכורים וחש צער רב, דבר שהוביל אותו לפרוש ולהתחיל לצייר.

בהמשך חייו עבר ואן גוך לגור עם אחיו בפריז, שם התפתח רבות – ולמד לבטא רגש בעזרת צבעים כאשר התחבר לקהילת הציירים האימפרסיוניסטים. ניתן להבחין בשינוי ביצירותיו לאורך ציר הזמן בעיקר בגווני הצבעים הכהים במצבים עצובים, וצבעים בהירים יותר בהשפעת הציירים שפגש בצרפת בשלב מאוחר יותר.

ואן גוך התחיל להרגיש פחות ופחות קשור לחיי העיר פריז והחל לחשוב על עצמו כעל נטל על אחיו והחליט לעזוב את פריז ולעבור לכפר בדרום צרפת. במהלך זמנו בדרום צרפת החמיר מצבו הנפשי של הצייר שהשלים עם כישלונו כאמן, דבר שהוביל אותו לאובדן השפיות וניסיון דקירה של חברו הצייר פול גוגן. ואן גוך הגיע למצב ייאוש עקב מעשיו וחתך לעצמו את האוזן בתער. במהלך השנים לא הצליח מצבו הנפשי להתייצב עד שהחליט לשים קץ לחייו בשדה חיטה בשנת 1890 וירה בעצמו. הקריירה של ואן גוך לא נמשכה יותר מכ-10 שנים בסך הכל ולמרות זאת הספיק לצייר מעל 900 ציורים שמתוכם מכר רק 1.

כרטיסי דילוג על התור, סיורים וכרטיסים משולבים למוזיאון ואן גוך באמסטרדם

מה רואים?

המוזיאון מציג את האוסף הגדול ביותר של יצירותיו של ואן גוך לפי תקופות שונות בחייו. בין היצירות המפורסמות המוצגות במוזיאון תוכלו למצוא את ציור החמניות המפורסם, “אוכלי תפוחי האדמה” ו”חדר שינה בארל”. מעל 200 ציורים ו-500 רישומים שונים של הצייר. סיור במוזיאון לוקח בממוצע כ-75 דקות. עוד תוכלו למצוא במתחם המוזיאון בית קפה, שירותים ורשת אלחוטית חינם למבקרי המוזיאון (יש לבקש פרטי התחברות בכניסה או במודיעין).

צפו בסיור והסבר על מוזיאון ואן גוך

תשובות לשאלות נפוצות על מוזיאון ואן גוך

אפשר לרכוש כרטיסים במוזיאון ואן גוך, אך יש לקחת בחשבון שיש להמתין בתור שעלול להיות ארוך מאוד, במיוחד כי מדובר במוזיאון פופולרי במיוחד ברמה עולמית. על כן אנו ממליצים לבדוק את האפשרות הבאה להזמנת כרטיסים מראש שמספקת אפשרות דילוג על התור. בנוסף, חשוב להכיר את אפשרויות הסיורים המודרכים בעברית במוזיאון ואן גוך, שגם אליהם מומלץ להזמין כרטיסים כמה שיותר זמן מראש. למידע נוסף תוכלו לבדוק לגבי הסיור הבא המוצע בעברית למשפחות, או מבחר סיורים מודרכים באמסטרדם בעברית.

מוזיאון ואן גוך מתאים לילדים אשר מתעניינים בנושא ושישמחו לשמוע על חייו של האומן המיוסר ולחזות ביצירות אמנות מיוחדות ומרתקות. בנוסף, קיימת במוזיאון פעילות נחמדה מאוד לילדים הכוללת משחקים כמו חפש את המטמון, סדנאות שונות וסיורים מודרכים (למידע נוסף על אמסטרדם עם ילדים).

יש מספר אפשרויות הגעה למוזיאון ואן גוך: ניתן אך לא מומלץ להגיע ברכב. אם בכל זאת הגעתם עם רכב מומלץ לחנות בחניון מתחת לכיכר המוזיאונים (Museumplein). בכתובת Van Baerlestraat 33B (חניון קיו – Q) (למידע נוסף על השכרת רכב באמסטרדם). אפשרות שניה להגעה היא לבעלי כרטיס לאוטובוס התיירים של אמסטרדם – סמוך למקום יש תחנה נגישה ונוחה מאוד לשימוש (למידע נוסף על אוטובוס התיירים של אמסטרדם). קיימות אפשרויות הגעה נוחות באמצעות תחבורה ציבורית, למשל טראם (קווים 2, 5, 3, 12 ולרדת בתחנת ואן ברלסטראאט (Van Baerlestraat) או קווים 16 ו-24 לרדת בתחנת כיכר המוזיאונים (Museumplein). קווי אוטובוס שמגיעים לתחנת כיכר המוזיאונים הם 145, 170 ו-172. אם אתם לנים באזור מרכז העיר מומלץ להגיע בעזרת אופניים - דרך ההתניידות הפופולרית ביותר בהולנד. למידע על השכרת אופניים ומסלולים באמסטרדם.

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

תגובות אלו עלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – אמסטרדם למטיילים-Amsterdam for travelers:

  • חנייה זולה וקרובה למוזיאון ואן-גוך או לתחבורה ציבורית למוזיאון?
    • החנייה באמסטרדם יקרה.. יקרה מאוד אפילו
      מרבית החניונים במרכז העיר גובים כ 5 יורו לשעה ובכלל לא מומלץ להגיע עם רכב לעיר.
      ובכל זאת במידה ואתם מגיעים עם מכונית לעיר תוכלו להחנות ב 15 יורו למשך כל היום (חנייה מעל 5 שעות).
      החניון נמצא 2 דקות הליכה מהתחנת רכבת המרכזית (שם תוכל לקחת טראם 5,2,1 לאזור המוזיאונים) ו 5 דקות הליכה מהרחובות הראשיים של אמסטרדם. ניתן לעשות בוקינג מראש לחנייה למשך כמה ימים ואפילו זה יוצא יותר זול
      שם החניון: Parking Centrum Oosterdok
      כתובת: Oosterdoksstraat 150, 1011 DK Amsterdam, הולנד
      אתר החניון: parkingcentrumoosterdok.nl

מידע שימושי על מוזיאון ואן גוך

שעות פתיחה

מדי יום בין 9:00-17:00 ובימי שישי עד 22:00.

כתובת

Paulus Potterstraat 7, אמסטרדם, הולנד.

אתר רשמי
הגעה
directions_subway

טראם
קווים 2, 5, 3, 12 לרדת בתחנת ואן ברלסטראאט (Van Baerlestraat) או קווים 16 ו-24 לרדת בתחנת כיכר המוזיאונים (Museumplein).

directions_bus
אוטובוס

קווים 145, 170, 172 לרדת בתחנת כיכר המוזיאונים (Museumplein). לעוד מידע על תחבורה ציבורית באמסטרדם.

נגישות מלאה לבאים באופניים – למידע על השכרת אופניים ומסלולים באמסטרדם.