תוכנית הטיול שלנו במדריד – אורית מזור

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – מדריד למטיילים – Madrid for travelers

 

רגע לפני שעוזבת את הקבוצה המקסימה הזו שעזרה לי המון, להלן תוכנית הטיול שלנו במדריד, לטובת נוסעים עתידיים ומחפשי המלצות/רעיונות. חזרנו אתמול. היה ח- ל- ו- ם. היינו 3.5 ימים נטו. לא עלה בדעתנו שנספיק כל כך הרבה, במיוחד לאור מזג האויר הגשום מאוד (לא קר מדי. רק גשום), אבל הספקנו הרבה יותר מהצפוי, והכל רק ברגל. ללא שום שימוש בתחבורה ציבורית.

ראשית, ישנו במלון סופר סופר מומלץ בשם Hotel Atlantico שנמצא במיקום מדהים על הגראן ויה. ממש צמוד לפרימרק ולהמוני חנויות מותגים. מראש ביקשנו קומה גבוהה וקיבלנו חדר מדהים וענק, מפואר אפילו, שקט מאוד בגלל הקומה הגבוהה ועם נוף יפהפה של כל הגראן-ויה.

יצאנו ביום ג’ בטיסה של שעה 17:10, חברת IBERIA. הטיסה היתה פשוט נוראית. צפיפות איומה, מטוס פיצי מלא עד אפס מקום. 2 תאי שירותים בלבד למחלקת תיירים. אוכל מזעזע ובכלל – פשוט טיסה גרועה, ואם נוסיף על זה את כיסי האויר הרבים שהיו – חוויה לא נעימה.
הגענו בסביבות 23:00 למלון, מתים מרעב. גילינו שכל מקומות האוכל פתוחים (ובלי עין הרע יש המון מקומות אוכל על הגראן ויה). אכלנו משהו קל והלכנו לישון.

התעוררנו ביום רביעי אחרי שנת לילה נהדרת במיטה ענקית וסופר נוחה הישר לבוקר גשום. ירדנו לארוחת בוקר במלון (לא הזמנו מראש כולל ארוחת בוקר, כדי שנוכל להחליט איפה בא לנו לאכול). עלות ארוחת בוקר היא 12יורו לאדם. הארוחה (בופה) מצויינת, העלות קצת גבוהה יחסית למוצע בה ויחסית לעובדה שאנחנו לא אוכלים הרבה בבוקר.

ביום הטיול הראשון (יום רביעי) הלכנו רגלית (למרות הגשם כאמור) לפלאזה דל סול, ביקרנו בפלאזה דה מאיור, פלאזה ד’אספניה ופסל דון קישוט, ארמון המלך והגנים, בניין העיריה הישן, קטדרלת אלמודנה. צהריים אכלנו בשוק האוכל סן מיגל (פאייה מדהימה! ודוכן יווני מעולה). בדרך חזרה למלון עברנו שאיל קורט אינגלס בגראן ויה ועלינו לקומה התשיעית לתצפית יפה ואחריה גם לגג המלון שלנו לתצפית עוד יותר יפה בהמלצת מנהל המלון. פשוט נוף עירוני מהמם. ארוחת ערב אכלנו במסעדה מעולה (הכי טובה שאכלנו בה במהלך השהות במדריד) – La Cabania Argentina. מסעדת בשרים / סטייקים משובחת במיוחד.




ביום הטיול השני (יום חמישי) החלטנו שנאכל בחוץ באיזה בית קפה. אכלנו ב-PAN. לא היה מוצלח. הלכנו לבנין מטרופיס, משם לככר סיבלס עם המזרקה היפה של אפולו. עברנו דרך השער של אלקלה ונכנסנו לפארק רטירו היפהפה. ראינו את ארמון הזכוכית, את המונומנט המרשים של המלך אלפונסו. היה כ”כ גשום ונרטבו לגמרי שעצרנו להתייבש באיזה בית קפה מפונפן שפשוט נקרה בדרכנו. יקר עד כדי הזוי. לפחות נהננו מתה חם ועוגת גבינה מעולה. המשכנו לככר קולון היפה ואז לאורך שדרת המעצבים של רחוב סרנו, לכיוון חנות טימברלנד, שם קנינו נעליים שלפחות ישמרו על כפות רגלינו יבשות במזג האויר הסוער הזה. צהריים אכלנו בהארד רוק קפה. טעים ומוצלח לאוהבי הז’אנר. סטייל דיינר אמריקאי עם מוזיקה טובה.
משם עברנו ליד המוזיאון הימי (לא נכנסנו פנימה), ביקרנו במוזיאון פרדו (מומלץ מאוד), מזרקת נפטון.

חזרנו בגשם שוטף למלון, קצת קניות בפריימרק (קצת זה עניין יחסי) ןבזארה וחזרה למלון למנוחה לרגליים ולהחלפת בגדים. ארוחת ערב אכלנו במסעדת Ten con Ten – פחות אהבנו. האוכל טוב אבל המסעדה יקרה מאוד ופלצנית מאוד. לטעמנו האישי – יקרה הרבה יותר ממה שיש לה להציע. אכלנו במדריד במסעדות לא פחות טובות ובהרבה פחות כסף.

ביום השלישי, אחרי ארוחת בוקר במלון, החלטנו באופן לא מתוכנן לנסוע לטולדו. הצטרפנו לקבוצה של המדריך שרון מחברת “Hola שלום”. הסיור היה נחמד ומעניין. העיר מאוד יפה. לטעמי היה בו הרבה יותר מדי אלמנט של מריחת זמן. אפשר היה בהחלט לעשות אותו לבד ובחצי מהזמן. הסיור נמשך משעה 9:30 (התכנסות) ועד 17:30 (פיזור). ביקרנו בגשר סן מרטין המכונה גשר היהודים, בתצוגת תכלית של פרזול חרבות, ערכנו תצפית על העיר העתיקה של טולדו, ביקרנו בעיר העתיקה, בביה”כ, במוזיאון היהודי וטעמנו מעט גבינת מנצ’גו ויין. בצהריים היו לנו שעתיים חופשיות אותן ניצלנו לטיול קצר בסמטאות ולארוחת צהריים במסעדה מקומית ובינונית לאללה. חזרנו ב-17:30 לגראן ויה משכנו לטייל בו ומשם לרחוב ה-Fuencarral. רחוב מקסים של חנויות ומעצבים. בסביבות 22:00 אכלנו ארוחת ערב מעולה ביותר במסעדה איטלקית קטנטנה ופשוט מדהימה בשם Il Pezzo di Giuseppe.

ביום הרביעי והאחרון, היו לנו רק כמה שעות עד להתארגנות ליציאה לשדה”ת אז החלטנו פשוט ללכת לטייל ו”ללכת לאיבוד” ברחובות ובסמטאות המקסימות. הגענו לאזורים לא מתויירים בכלל. היה פשוט קסום. השמש סוף סוף חייכה אלינו. טיילנו באזורים של המקומיים ובין השאר הגענו גם לשוק סן-אנטון (שוק אוכל קטן ומקסים) ולמקומות פשוט מקסימים שאפילו לא יודעת את שמותיהם. אין כמו “ללכת לאיבוד” בחו”ל. כל כך כיף. אכלנו צהריים מוקדמים בFive Guys. יופי של המבורגרים. נהננו.

בסביבות 13:30 לקחנו מונית לשדה התעופה. הטיסה (של אותה חברה) היתה נפלאה. בהחלט תיקון ראוי לטיסת ההלוך. מטוס ענק, חדיש, עם מסכים אישיים, שפע מקום לרגליים ואוכל לא רע יחסית לטיסה.