1. עמוד הבית
  2. »
  3. מדריד 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. סיכומי טיולים במדריד
  6. »
  7. טיפים והמלצות שיעזרו לכם לתכנן את הטיול המושלם – עידו נוימן

טיפים והמלצות שיעזרו לכם לתכנן את הטיול המושלם – עידו נוימן

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – מדריד למטיילים – Madrid for travelers

 

מדריד – יולי 2017. שלל של אטרקציות, תרבות ייחודית, חיי לילה עשירים והרבה מה לעשות, לקנות, לטעום, ולראות! מדריד, עיר הבירה של ספרד, היא יעד מושלם לחופשה מגוונת בת כמה ימים ולכל הגילאים. אוסף מעורר התפעלות של מוזיאונים, פארקים וגנים מרהיבים, האוכל הכי טעים, וכל האטרקציות שלא תרצו לפספס. קבלו טיפים והמלצות שיעזרו לכם לתכנן את הטיול המושלם לאחת מהערים היפות והמעניינות באירופה.

טיסה ומלון

טסנו באל על, ללא עיכובים, והגענו בבוקר לשדה התעופה בראחס שבמדריד. שהינו סך הכל 6 לילות במלון Preciados שבמרכז העיר. מלון בוטיק 4 כוכבים, קרוב להכל, ובמחיר סביר. לקחנו שני חדרים עם דלת מקשרת וסך הכל הם היו נעימים, שקטים, ממוזגים, והשירות היה נהדר.




הסעות

מונית מהשדה למרכז העיר עולה 30 אירו. בגלל שהיינו עם מזוודות גדולות הלכנו על בטוח ומראש הזמנו הסעה מסודרת מחברת ׳הולה שלום׳ שעלתה לנו 45 יורו.

מזג אוויר

בתקופת הקיץ של יולי-אוגוסט חם כאן מאוד, רק בלי לחות, והמעלות נעות בין 30 ל- 40. מחשיך רק בעשר בלילה, והחום מגיע לשיא לקראת השעה חמש. השעות המוקדמות של הבוקר נעימות מאוד להסתובבות בחוץ ומומלץ לנצל אותן.

שפה

האנגלית של רוב הספרדים על הפנים. למרות שזה מקשה מאוד על התקשורת איתם, הם מאוד נחמדים ברובם. אחד מאיתנו יודע לדבר קצת ספרדית ואין ספק שזה עזר. שווה להכיר כמה מילים בסיסיות.

התניידות

בגלל שהאתרים במרכז קרובים אחד לשני, עשינו את רוב הטיול ברגל. תכננו את זה ככה שבכל יום יש מקבץ של אתרים קרובים במרחק הליכה ואפשר להגיד שעמדנו ביעדים. במטרו השתמשנו למקומות הרחוקים יותר וקנינו כרטיסייה של 10 נסיעות. במונית נסענו רק פעם אחת.

קניות

ברחובות השונים במרכז או בקניונים גדולים מחוץ לעיר תוכלו למצוא חנויות רבות במחירים שפויים לכל כיס, החל מהפרימרק הזול והמפורסם שנמצא ברחוב הקניות המפורסם והמרכזי, הגראן ויה, ועד למותגים יוקרתיים ברובע סלמנקה ועוד. המילה rebajas בחלונות הראווה תנתב את דרככם להנחות השוות.

מסעדות וברים

מדריד מלאה במסעדות מכל הסוגים ובכל פינה. ביניהן האוכל המקומי וברי הטפאסים שמתעוררים לחיים לקראת הלילה. לצד המאכלים המסורתיים תוכלו למצוא מסעדות איטלקיות וארגנטינאיות מעולות.

הדוב ועץ התות – כיכר סול

יום 1 - יום שישי: הגעה והיכרות עם מדריד

נחתנו בבוקר בסביבות 11 בבוקר והתמקמנו במלון. יצאנו לסיבוב בכיכר סול וקינחנו בשוק סאן מיגל. השוק חביב ועמוס, אוכל ספרדי אותנטי, בירות, שוקולדים, והרבה פירות ים. אחר הצהריים הלכנו לחדר בריחה ״הבונקר״ של חברת fox in a box. לא עמדנו במשימה, אבל זו הייתה שעה נהדרת של התנתקות מהחום. לקראת הערב עשינו סיבוב בגראן ויה, שהוא רחוב הקניות הגדול והמפורסם, וקנינו חטיפים ושטויות להמשך השבוע.

יום 2 - יום שבת: מדריד ההיסטורית

את היום התחלנו עם הצ׳ורוס הכי מפורסם בעיר San Gines שפתוח 24 שעות. מנה אחת של 6 צ׳ורוס קלאסי עם שוקולד חם בהחלט מספיקה לזוג, אנחנו סתם קנינו המון. משם הלכנו לכיכר מאיור ולפלאסה דה לה ויה המקסימה. בהמשך הרחוב הגענו לקתדרלת אלמודנה וארמון המלוכה שנמצאים בסמוך. אלו שני מבנים מרשימים ששווים כניסה. הקתדרלה בחינם ולארמון מומלץ להזמין מראש באתר, כדי לחסוך את התור המייגע. אחר כך המשכנו לפלאסה דה אוריינטה וגני סבסטיאן שליד הארמון. חלפנו על פניהם והמשכנו ללכת אל מקדש דבוד שנמצא בקרבת כיכר אספניה. תכננו גם ללכת לרכבל שמאוד קרוב למקדש, אבל החלטנו לוותר בעקבות דיס המלצות. בצהריים אכלנו במסעדת Vips על הגראן ויה, רשת נחמדה ומומלצת עבור תיירים. היה נחמד לדבר עם המלצר בפנטומימה. אחרי מנוחה קטנה במלון יצאנו לסיבוב קניות בגראן ויה – פרימרק וכו׳. בערב, בהמלצת המלון, הלכנו לאכול במסעדת ouh babbo האיטלקית, שהייתה טעימה במיוחד. סיימנו את היום בסיבוב לילי בכיכר סול, שמתמלאת לקראת הערב בהמוני אנשים ואמנים. מומלץ לבקר באזור גם ביום וגם בלילה ולחוות קצת מתרבות הרחוב של העיר.

יום 3 - יום ראשון: מוזאונים ופארק בואן רטירו

לקחנו מטרו אל תחנת רטירו והלכנו אל שער אלקאלה שבכיכר העצמאות. נכנסנו לפארק בואן רטירו ושהינו בו כשלוש שעות. פארק גדול, נקי ונעים, מהיפים באירופה ובכלל. הוא מכיל המון אטרקציות ומוזאונים שונים. עשינו שיט בסירת משוטים באגם המלאכותי, והמשכנו להסתובב בחיפוש אחר האטרקציות המרכזיות שבפארק – ארמון הקריסטל, פסל השטן, העץ העתיק, פסלי השיש ועוד.
באמצע שבוע הפארק רגוע ושקט, ובסוף השבוע (שבת-ראשון) הפארק מתמלא באנשים. מומלץ לבקר בו בבוקר כשעוד מזג האוויר נעים ולא חם מידי. לקראת הצהריים הלכנו למוזאון הפראדו המפורסם וביקרנו בו כשעתיים. הגודל העצום של המוזאון ואלפי החדרים והיצירות שבו הצליחו לבלבל אותנו ופחות התחברנו, בעיקר בגלל העומס ביצירות וגם כי אמנות פחות מדבר אלינו. ועדיין, מדובר במוזאון חשוב ששווה ביקור. מומלץ להתמקד ביצירות שמעניינות אתכם.
אחרי ארוחת צהריים המשכנו רגלית לכיכר סיבלס ולמוזאון השעווה. הייתי בכמה מוזאוני שעווה בעולם והוא ללא ספק הטוב ביותר. המון דמויות מוכרות שמפוזרות לפי איזורים, תפאורה מדהימה, ואטרקציות נלוות כמו סימולטור חלל ורכבת שדים. נהננו בו מאוד ובילינו בו כשלוש שעות. חזרנו במטרו למלון ואחרי מנוחה קצרה ירדנו לאכול במסעדת taste gallery המקומית אודות להמלצות כאן בקבוצה.

יום 4 - יום שני: אצטדיון הכדורגל וקניות

לקחנו מטרו אל תחנת סנטיאגו ברנבאו והגענו לאצטדיון המרשים של ריאל. בילינו בו כשעתיים והתרשמנו מהמוזאון, ואיך לא, מהתמונות במגרש. מומלץ לא רק לחובבי כדורגל מושבעים. ביציאה לקחנו מונית אל קניון Xanadu שמרוחק מהמרכז, בערך חצי שעה נסיעה. הקניון עצום ומכיל מאות חנויות ועוד אטרקציות נוספות כמו איזור סקי מקורה, מיני גולף, קזינו, ועוד. בילינו בקניון עד שנמאס, וחזרנו למלון לקראת הערב. בהמלצת המלון הלכנו לאכול במסעדת de maria parrilla הארגנטינאית והטעימה בסמוך למלון.

כיכר דה לה ויה

יום 5 - יום שלישי: סיור לטולדו וביקור בסלמנקה

לקחנו סיור יומי של חברת ׳הולה שלום׳ לטולדו היפה שמרוחקת כשעה ממדריד. יש שמכנים אותה כירושלים של ספרד, ובביקור שלכם במדריד לא כדאי לפסוח על יום בטולדו. 55€ לאדם. היינו 30 איש, עדי המדריך שלנו היה פשוט תותח. הטיול היה מדהים, עם הסברים מעניינים ומקומות מרתקים. אם היינו מגיעים לטולדו עצמאית בקושי היינו מספיקים חצי מהדברים. ממליץ בחום לקחת את הסיור, לא תצטערו, אלא אם תגיעו למדריד ותחליטו לוותר עליה. חזרנו לכיכר אספניה לקראת שש אחר הצהריים ובערב אכלנו במסעדת Topolino, אכול כפי יכולתך ב- 10€, שהייתה נפילה קטנה. תוותרו.

יום 6 - יום רביעי: פארק קאסה דה קאמפו

את היום חילקנו לשניים – גן חיות בבוקר ופארק שעשועים בהמשך היום. הגענו במטרו אל תחנת קאסה דה קאמפו והלכנו רגלית לגן החיות Zoo Aquarium Madrid. הגענו ממש בפתיחה והאמת שדי התאכזבנו. הרבה אזורים ׳ריקים׳ או כאלה שמלאים רק בחיות בודדות, חצי מהן ישנות, או לא קיימות בכלל. הספארי ברמת גן יותר מרשים. החלק של האקווריום היה נחמד יותר, הרבה פחות יפה מזה שבברצלונה. אחרי ביקור של כשלוש שעות בגן חיות הלכנו רגלית לפארק השעשועים Parque de atracciones. פארק כיפי שמתאים לכל המשפחה ומכיל גם מתקני אקסטרים ומתקנים מרטיבים. מומלץ להגיע עם בגד ים או עם בגדים להחלפה. בילינו בו כמה שעות טובות וחזרו במטרו מתחנת batan למלון. בערב אכלנו במסעדת !Mu הארגנטינאית והיה נהדר לסגור בה את הערב האחרון במדריד. מסעדה אותנטית, קטנה, וטעימה במיוחד! המתנו חצי שעה וזה היה שווה את זה לגמרי. מו-מלץ.

יום 7 - יום חמישי: קניות וחזרה לארץ

יום קליל של הסתובבות במרכז, קניית מזכרות ושוקולדים. לקראת הצהריים הלכנו לחדר בריחה “הבנק” של חברת fox in a box. ניסינו להחזיר את ההשקעה, אבל ללא הצלחה. אכלנו ארוחת ערב במסעדה איטלקית וחזרנו למלון לקראת הערב להתארגן לטיסה חזרה.

זה הזמן להודות לקבוצה הנפלאה הזאת על כל הטיפים וההמלצות. מוזמנים להתייעץ ולשאול מה שתרצו ואשתדל לעזור.