טיול בנות במדריד – גפנה פינטו

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – מדריד למטיילים – Madrid for travelers

 

עבר בערך חודש מאז הטיול בדריד ורק עכשיו יצא לי קצת לנשום אוויר. חייבת לציין שנהנתי בטירוף והרבה בזכות ההמלצות של הקבוצה!
מעלה לכם הכל, תתכוננו לחפירה!

טיסות

טיסה של אל על הלוך חזור שסגרנו דרך איסתא. שעות מעולות 6:00 הלוך ו- 23:15 חזור.




מלון

שהינו חמישה ימים במדריד במלון Petite palace alcala. זאת רשת של מלונות במדריד, אנחנו סגרנו את המלון עם המיקום הכי מרכזי שאפשר, ברחוב שמחבר בין הגראן ויה לפוארטה דל סול. ממש ממול המלון ממוקם סניף של סטארבקס ששירת אותנו היטב כל בוקר. השירות במלון מעולה וארוחת הבוקר גם כן. החדרים די קטנים, אבל היינו רק שתי בנות אז הסתדרנו. שווה את זה לגמרי!

מסעדות

לנו היה קצת קשה עם האוכל משום שאנחנו לא אוכלות חזיר, פירות ים וכיוצא בזה, ודווקא אלו דברים נפוצים מאוד במדריד, אבל בעיקרון על הגראן ויה יש המון מסעדות לבחירתכם. אם אתם בקטע של בשר, יש רשת של המבורגרים מעולה שנקראת סטייקבורגר.
בקטגוריית האיטלקי יש את המסעדה oven ואת vins ששתיהן מעולות ונהננו בהן מאוד!
למי שמעוניין גם באיטלקי שלא מחייב ישיבה ואפשר לקחת על הדרך, על הרחוב שבו ממוקם הפרייאמרק יש פיצרייה מדהימה שנקראת papiza, שם תוכלו למצוא פיצות מיוחדות מכל הסוגים!
בקטגורית המתוקים – בכיכר פוארטה דל סול יש קונדיטוריה ממש בפינה של הכיכר פשוט מדהימה עם כיתוב בורוד, והמחירים בה מגוחכים! אני לא זוכרת את שמה, אבל אי אפשר לפספס אותה בדר”כ בגלל התור המטורף שיש אליה. מומלצת בחום!

אטרקציות

שוק סאן מיגל – שוק אוכל שבו תוכלו למצוא המון טאפסים, מיצים, פירות, מאכלים וקינוחים שווים ביותר. מזכיר קצת את שרונה מרקט.
פארק בואן אל רטירו – פארק בוטני מדהים מלא באומני רחוב והיופי שלו פשוט מרהיב! נהננו מאוד מהאווירה ואפילו לקחנו איתנו הביתה דיוקן של צייר שצייר אותנו מדהים עבור 15 יורו. למי שאוהבת את הסגנון, יש שם בסטות של צוענים שמכינים תכשיטים בעבודת יד, אני פשוט נדהמתי! המוכר הכין לי 2 טבעות מזהב במקום לפי המידה שלי ולקחתי עוד המון תכשיטים כי המחיר משתלם לגמרי!
מוזיאון השעווה – מוזיאון שבו בובות שעווה של מפורסמים ואנשים מוכרים. אטרקציה די מרשימה, היה נחמד מאוד.
פארק האחים וורנר – מי שאוהב אקסטרים ואדרנלין, זה המקום בשבילכם! זה פארק ענק שמתאים לילדים ומבוגרים כאחד. הוא די רחוק וצריך לקחת אליו רכבת, לכן כדאי לוודא דרל המלון שהוא פתוח לפני שאתם הולכים, כי בימים של גשם הוא בדר”כ סגור.
מופע פלמנקו – משהו שבאמת אסור לפספס! חלק מהתרבות המדהימה של מדריד. אנחנו היינו במופע במקום שנקרא הטברנה של מיסטר פינקלטון. נהננו מקוקטיילים מעולים, נשנושים בצד ומופע פלמנקו מיוחד במינו בעלות של 30 יורו לאדם.

קניות

מאוד תלוי בעונה. בדר”כ עד סוף פברואר יש סיילים על כל הבגדים ומעבר לבגדי קיץ, ואז המחירים ממש משתלמים. אנחני הגענו אחרי הסיילים, ככה שברשתות לא כל כך השתלם לנו לקנות כי המחירים פחות או יותר דומים לארץ..
רשת הפרה – יש רשת גדולה במדריד ששסימן ההיכר שלה הוא הפרה בפתח הכניסה לחנות. שם תוכלו למצוא הכול ממוצרים לאוטו ולפלאפון ועד לתיקים ואקססוריז מגניבים ובמחירים מוזלים ממש.
סאפורה – רשת שיש בכל אירופה של איפור. יש סניף גדול בפוארטה דל סול של שתי קומות. שם יש איפור ובשמים ברמה גבוהה ובמחירים נוחים.
וכמובן הדובדבן שבקצפת – פראימרק! רשת בגדים ענקית במחירי רצפה. הפראימרק במדריד בן 5 קומות ולכן אני כבר אומרת שאין סיכוי שתספיקו ביום אחד..תפצלו ליומיים כדי שתספיקו לסרוק את כל הקומות כי זה באמת שווה את זה!

טיפים והארות

  • מעבר לאטרקציות המתכוננות כדאי פשוט ללכת ברגל לכל מקום ולהיאבד ברחובות, כי מדריד מדהימה. ככל שהולכים יותר מגלים יותר! רק כדאי להביא נעליים נוחות כי אני לא יכולתי להחזיר אותן לרגליים בטיסה מרוב שהן התנפחו חחח
  • סים מקומי – מומלץ ביותר! אנחנו קנינו סים ב- 15 יורו שמספיק לחודש ללא שום הגבלה בחנות של אורנג’ בפוארטה דל סול. עזר לנו מאוד.
  • אפליקציה של גוגל טרנסלייט – אני אומנם דוברת ספרדית שוטף, אבל יש מילים פה ושם שנעזרתי באפליקצייה והיא שימושית מאוד. כדאי ללמוד קצת מילות מפתח בספרדית כי העם הספרדי לא דובר אנגלית וזאת בעיה להסתדר שם מהבחינה הזו.
  • גוגל מפות – נעזרנו לאורך כל הטיול באפליקצייה הזו. היא גם מכוונת לכל מקום (כמו וויז) וגם מציעה מסלולים אלטרנטיבים לאוטו/תחבורה ציבורית/ ברגל. בנוסף היא מאתרת כל מקום שתרצו (נגיד אם בא לכם מסעדה בשרית אתם רושמים והיא מוצאת את כל המסעדות באיזור. ניתן גם להזמין מקום דרכה)
  • אזהרת כייסים (!!!) – במדריד כמו בכל אירופה יש מלא כייסים, לכן מומלץ לשמור היטב על הדברים שלכם. אנחנו הלכנו עם תיק קטן ורצועה ששמנו באלכסון לגוף. את הכסף חילקנו בכיסים ולא שמנו בתיק ליתר ביטחון.
  • פסלי רחוב – מלכודת תיירים! המון תיירים נלהבים מצלמים שם את פסלי הרחוב או בובות ענק וברגע שהם קלטו שצילמתם אותם הם ידרשו מכם כסף במקום! היזהרו!
  • כדאי מאוד לשאול איפה יש סופר מקומי קרוב לאיזורכם ופשוט לקנות שם בקבוקי שתייה גדולים וקטנים. אנחנו הלכנו המון ולכן גם שתינו בהתאם.

בקיצור, מדריד מדהימה ושווה כל רגע! מומלץ להביא הרבה כסף לבזבוזים, כי יש על מה לבזבז. אני הבאתי 3,000 והיום במחשבה שניה הייתי מביאה אפילו יותר.