חמישה ימים עם ילדים במדריד – קארין מיכאלי

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – מדריד למטיילים – Madrid for travelers

 

אחרי שנעזרתי רבות בפוסטים בקבוצה – כמה המלצות מהשהות שלנו במדריד (2 מבוגרות ו-2 ילדות, 5 ימים נטו):

טיסה

טסנו באייר אירופה. הטיסה הייתה נוחה מאוד, אבל חשוב לבדוק האם המזוודות כלולות במחיר הכרטיס (התקשרתי למספר 03-7952177 ובדקו בשבילי). לא מחלקים אוכל, אז חשוב להצטייד מראש, ויש תשלום על בחירת מקומות בצ’ק אין מוקדם.




תחבורה משדה התעופה

כפי שכבר כתבו פעמים רבות בקבוצה, יש מוניות משדה התעופה במחיר קבוע של 30 יורו כך שאין הכרח להזמין הסעה. בדרך חזרה הזמינו לנו מונית במלון באותו מחיר.

מלון

לקחנו דירת שני חדרים במלון הדירות Aspasios Calle Mayor. זה לא מלון מפנק, אבל החדרים גדולים ונקיים והמיקום מצוין – מעבר לכביש מפלאסה מאיור, שתי דקות משוק סן מיגל, כמה דקות מפוארטה דל סול ופחות מרבע שעה הליכה מגראן ויה. החיסרון הגדול הוא שבלילות בסופ”ש מעט רועש, בגלל המיקום המרכזי, אבל מומלץ למי שנוסע עם ילדים ולמי שמחפש מיקום טוב במחיר נוח. כדי להצטייד חפשו את סניפי רשתות הסופרמרקט Carrefour ו-Dia.

תחבורה

הורדתי את אפליקציית Cabify (כמו אובר) והשתמשתי בה פעמיים, אבל בהמשך לא הצלחתי להזמין נסיעות. המטרו מאוד נוח והתרשמתי שיש לא מעט עובדים בתחנות שמסייעים בהטענת הכרטיסים והכוונה. לא הייתה לנו בעיה לתפוס מוניות ברחוב והמחירים היו סבירים לפי דעתי.

מחזה זמר

“מלך האריות” – הבנתי שהמחזמר הוא חוויה גם אם לא מבינים ספרדית וחיפשתי כרטיסים כמה שבועות מראש. לצערי, היו רק מקומות בודדים ונאלצנו לוותר. כך שאם אתם כמה אנשים ובעיקר אם אתם עם ילדים ומעוניינים לשבת ביחד – כדאי לרכוש כמה שיותר מוקדם.

בית הקפה Cereal Hunters

אטרקציה נחמדה לחובבי דגני הבוקר, אבל עמוס מאוד.

אטרקציות

אוטובוס התיירים – דרך נחמדה לראות את העיר.
גן החיות – מאוד מוצלח ומעניין.
מוזיאון השעווה – החלק הראשון מוקדש להיסטוריה ספרדית אבל בהמשך יש פסלים של רונלדו, ביונסה, בראד פיט ועוד. הילדות נהנו מאוד.
ארמון המלך – תתכוננו לתור ארוך או הזמינו כרטיסים מראש. המבוגרות נהנו וכך גם אחת הילדות, השנייה לא כל כך.
פארק וורנר – הפארק רחוק יחסית מהעיר והגענו במונית שהזמינו לנו במלון. יש מוניות חזרה ביציאה מהפארק. הגענו ביום קר למדי ואולי לכן לא היו הרבה אנשים כך שלא היו תורים – לא בכניסה ולא למתקנים. הילדות עלו על המתקנים השונים כמה פעמים ונהנו מאוד.

טולדו

היה נחמד לצאת ממדריד וטולדו יפהפייה. הנסיעה ברכבת נמשכת כחצי שעה וחשוב להזמין מקום מראש, הלוך וחזור (אין צורך להדפיס. אפשר להציג את הכרטיסים בטלפון). תחנת הרכבת בעיר יפהפייה וביציאה ממנה יש אוטובוס תיירים עם הדרכה מוקלטת בעברית. לחובבי המרציפן העיר היא גן עדן.

לסיכום,

מהניסיון שלנו, במקומות רבים לא דיברו אנגלית, אבל תמיד היו נחמדים וניסו לעזור כך שכל הבעיות נפתרו. נהנינו מאוד מהביקור בעיר ומאחלת לכולם טיול מוצלח. אשמח לענות על שאלות!