הטיול הזוגי שלנו במדריד – נועם מרגוליס

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – מדריד למטיילים – Madrid for travelers

אחרי שעזרו לנו פה הרבה הגיע הזמן שלנו להחזיר בחזרה. הטיול שלנו במדריד:

חברת תעופה

טסנו למדריד (שדה התעופה Barajas) דרך חברת לופטהנזה. קונקשן של שעה בהלוך בפרנקפורט, קונקשן של שעה בחזור במינכן. סה”כ היה סבבה, עומדים בזמנים. נהלי המשקלים בחברת לופטהנזה:
מזוודה – מזוודה אחת עד 23 ק”ג
תיק יד – תיק יד אחד עד 8 ק”ג

נסיעה מהשדה למלון

הזמנו נסיעה מראש עם איוון ב- 20 יורו לכיוון ל- 2 אנשים. איוון – Iván – +34 675 80 93 86. הנסיעה לוקחת כ- 25 דקות עד לאיזור הגראן ויה.

בית מלון

ישנו במלון Petit palace plaza España. מלון 4 כוכבים, לא יקר מדי ובמיקום מעולה (20 שניות ברגל מהגראן ויה). את הלילות במלון הזמנו ישירות מהמלון כי היו לנו בעיות עם האתר של booking. יצא לנו ל- 4 לילות לזוג 1,500₪. אחלה מלון, אחלה שירות, אחלה חדרים – מומלץ! יש אפשרות לרכוש במלון Mi-fi עולה 5 יורו ליום, לא עשינו כי העדפנו סים מקומי עם אינטרנט. לא לקחנו ארוחת בוקר אז אין לנו חוות דעת עליה, העדפנו קפה ומאפה בסטארבקס בבוקר, יש סניף שלהם דקה הליכה מהמלון. המלון נמצא על רחוב SANTO DOMINGO.

שופינג

• חנויות בגראן ויה: פרימארק, מנגו, זארה , pull&bear , H&M , Mac , Lacost , Tous , NYX , Oysho , Stradivarius , Kiko
  • החנות נעליים המפורסמת עם המותגים בחצי מחיר מהארץ – DECIMAS. כתובת – calle de fuencarral 37.
  • חנות האיפור Sephora נמצאת בכיכר סול

התצפית מקומה 9 של El Corte Ingles בסניף בגראן ויה

אינטרנט אלחוטי

כרטיס סים עם אינטרנט קנינו בחנות ORANGE על הגראן ויה, עלה 20 יורו ל- 6GB. ממליצה לא לעשות חבילה מהארץ ופשוט לקנות פה, זה לוקח דקה והרבה יותר משתלם.

מסעדות

• מסעדת בשרים – MU! מומלץ בחום, טעים ולא יקר. כתובת – calle de Chinchilla 3
  • פיצרייה – papizza טעימה מאוד , אנחנו קנינו בגראן ויה.
  • מסעדת בשרים – La cabana Argentina. גם כן מומלץ בחום, טעים ולא יקר, המסעדה ממוקמת במרחק הליכה של 15-20 דקות מהמלון שלנו, אל תהיו עצלנים! תלכו ברגל תראו את העיר המדהימה הזו בערב. כתובת – calle ventura de la vega 10
  • VIPS – מסעדה עם ארוחות בוקר וגם ארוחות צהריים / ערב. יש סניף שלהם על הגראן ויה. אנחנו אכלנו שם ארוחת בוקר. אחלה מקום, אחלה אוכל.

אטרקציות וטיולים

• סיור באיצטדיון ברנבאו. שעות פעילות – 10:00-18:30 בחלק מהימים עד 19:00 (ניתן לבדוק באתר שלהם). כניסה – 25 יורו לאדם. משך זמן הסיור – שעה וחצי פלוס מינוס. אין שעות לסיור, הסיור הוא עצמאי. אנחנו הגענו בשעה 17:00 ולא היה תור. הגעה – לקחנו מונית שעולה בין 10-12 יורו לכיוון.
  • התצפית על מדריד מקומה 9 נמצאת בסניף el corte ingles שבגראן ויה (במבנה הזה יש חנות של נספרסו עם קפסולות למכונה, מי שמעוניין לקנות).

סיור באיצטדיון ברנבאו

איזור 1:

• פוארטה דל סול (שער השמש) – PUERTA DEL SOL
  • צ’ורוסיה CHOCOLATERIA SAN GINÉS לא התלהבנו , אכלנו צ’ורוס טוב יותר במקומות אחרים אפילו בארץ.
  • קורט אינגלז – EL CORTE INGLES מבנה עם מלא מותגים (תיקים, בשמים, איפור, נעליים, בגדים ועוד) שימו לב יש 2 מבנים של קורט אינגלז
  • ספורה

איזור 2:

איזור 3:

• הארמון המלכותי – PALACIO REAL DE MADRID
  • כיכר אספנייה – PLAZA DE ESPAÑA
  • מקדש דבוד – TEMPLO DE DEBOD (לא היינו)
  • קתדרלת אלמודנה – CATEDRAL DE NUESTRA SEÑORA DE LA ALMUDENA (לא היינו).

ארמון המלך

איזור 4:

אפליקציות מומלצות

• אפליקציית מפות MAPS ME – נוחה להתניידות ברחובות במרכז ולהגיע ממקום למקום. מורידים מראש מפה של מדריד בארץ או כשאתם פה עם Wi-Fi ואז אפשר להשתמש בה גם בלי אינטרנט.
  • אפליקציית תרגום GOOGLE TRANSLATE – מורידים מראש עם Wi-Fi את השפות עברית, אנגלית וספרדית במצב לא מקוון ואז אפשר לתרגם בכל רגע גם כשאין אינטרנט, כי גם ככה המקומיים לא 100% עם אנגלית.
  • אפליקצייה למטרו METRO DE MADRID – למי שמתכנן להשתמש במטרו, אנחנו לא השתמשנו אבל הבנו שהיא אחלה.

החזרי מס

נהלים בחנויות:
החזרי מס יש רק מעל 90.16 יורו ולכן אם לא עברתם את ה- 90.16 יורו או שעברתם ותגיעו שוב לאותה החנות, חכו ליום האחרון תלכו עם כל הקבלות של אותה הרשת והם יאחדו לכם, לא משנה כמה קבלות יהיו העיקר שיעבור את ה- 90.16 יורו.
נהלים בשדה התעופה:
טרמינל 1:
החתמת קבלות הtax free + בדיקת מזוודות (מבקשים לראות חלק מהפריטים, מאיתנו לא ביקשו)
מעבר מטרמינל 1 לשאר הטרמינלים באמצעות אוטובוס חינם שלוקח גג 5 דקות.
טרמינל 2:
זה הטרמינל שממנו הטיסה שלנו יצאה.
הלכנו ל- D66 שם הצגנו את הטפסים שלנו שחתמו לנו בטרמינל 1 וקיבלנו החזר מס במקום, נתנו לנו אופציה לקבל החזר בשקלים או בדולרים.