פלאזה דה סיבלס, מדריד Plaza de Cibeles

פלאזה דה סיבלס (Plaza de Cibeles) היא אחת הכיכרות המרכזיות של מדריד ואחד מסמלי העיר.

מידע כללי והיסטוריה

פלאזה דה סיבלס ממוקמת במיקום מרכזי בעיר מדריד באזור הפראדו. היא צומת המחברת בין דרך ה”קסטיליינים” (Castellna) הנמשכת משדרת פראדו ועד לפלאזה דה קולון, ובין רחוב אלקלה שחוצה את מדריד מפוארטה דל סול במערב ועד שער אלקלה במזרח.

המזרקה והכיכר נבנו בין 1777 ו-1782 ע”י האדריכל ונטורה רודריגז. הפרסום הגדול של הכיכר ניתן לה עקב העובדה שבכל פעם שקבוצת הכדורגל ריאל מדריד זוכה בגביע או באליפות הליגה הספרדית, חוגגים אוהדי הקבוצה סביב המזרקה.




סרטון מידע על כיכר סיבלס – מתוך ערוץ היוטיוב של אתר הכל על

מה רואים בכיכר?

במרכז הכיכר נמצאת המזרקה המפורסמת של מדריד, הנקראת פונטנה דה לה סיבלס. מזרקה ניאו-קלאסית זו קיבלה את שמה מסיבלה (cybelle), אלת הטבע והאדמה של הדת הפריגית (מקבילה לאלה גאיה היוונית), והיא נחשבת לאחד מסמליה החשובים של מדריד. המזרקה מתארת את האלה ישובה בכרכרה אשר נמשכת ע”י שני אריות.

מזרקת דה סיבלס - שימו לב לאריות המושכים

מזרקת דה סיבלס – שימו לב לאריות המושכים

  • פלאסיו דה קומיוניקאסיונס – בניין העירייה

המבנה הבולט בותר בפלאזה דה סיבלס הינו הפלאסיו דה קומיוניקאיונס – פירוש שמו של הבניין הוא מבנה (פלאסיו הוא מילה המתארת בניין מפואר ולא מבנה רגיל) התקשורת. שמו ניתן לו לאור העובדה ששימש בעבר כמפקדת שירות הדואר הספרדי. אחרי שהבניין המרשים היה ביתו של הדואר והמוזיאון הטלגרפי עד 2007, הוא הפך לבית העירייה הרשמי של מדריד (איונטאמיינטו דה מדריד).

  • קאסה דה אמריקה

מהמבנים המפורסמים בכיכר משמש כיום בעיקר כמוזיאון בו מוצגים אוסף של מוצגים מאמריקא הלטינית כשריד לתקופה בה מדריד הייתה המרכז הפוליטי של אותה אזור.

  • בנקו דה אספניה

מעבר לפלאסיו דה פראדו מצידו האחר של בניין העירייה נמצא הבאנקו דה אספניה, מרכז הבנק הראשי של ספרד. החלק הישן ביותר בבניין העצום, הגובל עם כיכר סיבלס, נבנה בין 1882 ו-1891. מאוחר יותר הוא הורחב בשנת 1936 ושוב ב-1975. בחלקו הפנימי, 30 מטר מתחת לפני השטח, ישנו חלל בו הבנק מאכסן זהב (שסביר שנלקח על ידי הספרדים מדרום אמריקה). ודאי תרצו לדעת על אחד מאמצעי ההגנה המעניינים שהיה במקום לפני שהותקנו אמצעי אבטחה מודרניים כמו אלה המוכרים לנו כיום – במקרה של סכנה לזהב החדר היה מוצף במים.

  • פלאסיו דה לינארס

מעברו השני של באנקו דה אספניה נמצא הפלאסיו דה לינארס. הארמון הבארוקי נבנה בשנת 1873 ע”י בנקאי עשיר, חוזה דה מורגה. מאה שנים לאחר מכן הבניין נקלע למצב שדרש תיקון דחוף וב-1992 חודש לחלוטין. כיום מאכלס המבנה את הקאסה דה אמריקה, מרכז תרבותי וגלריית אמנות המתמקדים בעיקר באמנות אמריקה הלטינית. יש הטוענים שהמבנה נרדף ע”י רוחו של הבעלים הראשון, אשר הרוויח כאן את הונו בעולם החדש.




מידע נוסף והמלצות "הכל על" למבקר בכיכר

מידע שימושי על פלאזה דה סיבלס

שעות פתיחה

שטח ציבורי, פתוח כל היום

כתובת

Plaza de Cibeles, 9, 28004, מדרידספרד




הגעה
directions_subway
מטרו

קו 2 (אדום) תחנת Banco de España