ויסנטה קלדרון, מדריד | Estadio Vicente Calderón

שימו לב כי אצטדיון זה אינו פעיל יותר, פעילות מועדון הכדורגל של אתלטיקו מדריד הועברה לאצטדיון וונדה מטרופוליטנו

מידע כללי

ה”ויסנטה קלדרון” הוא אצטדיון כדורגל בעיר מדריד אשר מכיל 54,960 מושבים הצבועים בצבעי אדום לבן – צבעי קבוצת הכדורגל של אתלטיקו מדריד, לה האצטדיון משמש כאצטדיון הבית. מלבד משחקיה של אתלטיקו, האצטדיון (השני בגודלו בעיר אחרי הסנטיאגו ברנבאו) משמש גם לאירוח משחקיה של נבחרת ספרד בכדורגל ואף להופעות (ראה הופעות במדריד).

העבודות להקמת האצטדיון החלו נמשכו חמש שנים והוא נחנך ב-1966. בעת פתיחתו הוא נקרא “אצטדיון מנסנרס”, על שם הנהר שעל גדותיו הוא ממוקם. ב-1971 שונה שם האצטדיון לשמו הנוכחי, על שמו של הנשיא לשעבר של אתלטיקו מדריד.




מה רואים באצטדיון?

סיור באצטדיון: ביקור באצטדיון “ויסנטה קלדרון” מהווה חוויה לאוהדי כדורגל ספרדי (וגם לכאלה שמעדיפים ספורט מסוג אחר). הביקור כולל סיור מודרך בחדרי ההלבשה, עלייה לכר הדשא (המפואר), גישה למתחמי ה-VIP, ביקור בסוויטה הנשיאותית, סיור בחדר העיתונות וכמובן ביקור במוזיאון אתלטיקו מדריד הכולל גביעים, תמונות וחולצות של שחקני עבר של הקבוצה השלישית בחשיבותה בספרד.

שימו לב – הכניסה לסיור המודרך היא דרך שער 23 של האצטדיון.

סרטון מידע על כדורגל במדריד

אצטדיון ויסנטה קלדרון (צילום מקורי)

המלצות "הכל על" למבקר באצטדיון




  • האצטדיון פתוח גם בימים בהם מתקיימים בו משחקים, אך בשעות הבוקר בלבד.

הכניסה לאצטדיון לפני משחק – צילום מקורי

למגיעים לביקור באצטדיון לטובת צפיה במשחק כמה נקודות חשובות:

  • האצטדיון עבר שיפוץ חיצוני אך בתוכו הוא לא מהמשופצים של אירופה (ישנם דיבורים על שיפוצים נוספים בשנתיים הקרובות – אך טרם התחילו לעשות משהו בנידון).
  • הישיבה באצטדיון מאוד צפופה ופעמים רבות בזמן המשחק האוהדים נעמדים – בואו מכונים לכך.

אוהדי אתלטיקו בתמונה טיפוסית לפני תחילת משחקים בכניסה לאצטדיון – צילום מקורי​

  • האווירה באצטדיון במיוחד במשחקים חשובים מול ריאל, או ברצלונה חמים במיוחד וכל החלק הדרומי של העיר נמצא ביום חג (נדמה שביום ראשון שיש דרבי כל תושבי דרום מדריד לובשים אדום ומגיעים לאצטדיון) מצד שני האווירה מאוד משפחתית ולא מאיימת – אין שום בעיה להגיע עם ילדים.
  • כדי לבוא למשחק מוקדם – גם כדי להסתדר במציאת המקום והשער שלכם (יכול להיות קצת מבלבל) וגם כדי ליהנות מהאווירה שלפני המשחק – תסמכו על אוהדי אתלטיקו שיתחילו את המופע שלהם לפני תחילת המשחק (הזמן והעוצמות תלויים כמובן בחשיבות המשחק).

אוהדי ריאל מדריד ביציע של אוהדי הקבוצה הארוחת בויסנטה קלדרון – לא מומלץ לשבת עם סממני זיהוי של הקבוצה האורחת בתוך היציעים של אוהדי אתלטיקו (צילום מקורי)

  • הישיבה באצטדיון אלא אם כתוב במפורש אחרת, היא ישיבה עם אוהדי אתלטיקו מדריד שהם אומנם אחלה אוהדים אך לא אוהבים שיש משהו שיושב בתוך היציע שלהם ומעודד את הקבוצה היריבה – אנא התנהלו בהתאם (לא לבוא עם חולצה בצבעי היריבה, לא לעודד אותה במופגן ובוודאי לא לקלל את שחקני אתלטיקו – זה יכול לגרום לחוויות מאוד לא נעימות ואף להוצאה מהאצטדיון). נקודה זו משמעותית ביותר במשחקי דרבי מול ריאל ובמשחקים בליגת האלופות.
  • הכרטיסים למשחקים של אתלטיק ניתנים באחת משלוש הצורות הבאות:
    • כרטיס אלקטרוני הנשלח במייל.
    • כרטיס המגיע למלון בעיר האירוע.
    • כרטיס שניתן בהצגת כרטיס אשראי בו בוצעה ההזמנה.

  • ההמלצה הקבועה שלנו לכדורגל בספרד ובמדריד – לא תמיד חובה להזמין כרטיסים מראש דרך סוכנים ולשלם את העמלה הלא קטנה שכרוכה בכך – אבל שעושים זאת כדי להרוויח ראש שקט ובטחון בהשגת הכרטיסים כדאי לעשות זאת מסוכנים אמינים – בדגש על המערכת שלנו להזמנת כרטיסים.
  • מחיר: 10 יורו. להרשמה אונליין: museo@clubatleticodemadrid.com או בטלפון: +34 91 365 09 31
  • ילדים: מומלץ להגיע למשחק באצטדיון עם כל המשפחה. האווירה מדהימה, הקומות מרשימות ואפילו המזנונים ידידותיים. בנוסף, במשחקי כדורגל במדריד ילדיכם ימצאו את עצמם נהנים מחוויה בלתי נשכחת של כדורגל ברמה גבוהה. הקהל במדריד אינו אלים מיוחד אלא ביציעים של האוהדים השרופים מאחורי השער, שם עדין אין אלימות אך לדעתינו פחות נעים לבוא עם ילדים.

אוהד ביציע עם אוהדי אתלטיקו – אווירה חמה אך נעימה ובטוחה ומאוד משפחתית (צילום מקורי)

​להזמנת כרטיסים
מפת האצטדיון

מידע שימושי על ויסנטה קלדרון

שעות פתיחה

סיור באצטדיון: ימים ג’-ו’ בין השעות 13:00-17:30.
ימים ש’-א’ בין השעות 12:00, 13:00, 16:30, 17:30.
בחודשים יולי-ספטמבר כל יום בין השעות 12:00, 13:00, 16:30, 17:30

כתובת

Paseo Virgen del Puerto, 67, 28005, מדרידספרד




הגעה
directions_subway
מטרו

תחנת Pirámides, אליה מגיעים עם קו 5 (ירוק), נמצאת כעשר דקות הליכה מהמגרש.
תחנת Marques de Vadillo, אליה מגיעים עם קו 5 גם כן, נמצאת בצידו השני של הנהר וההליכה ממנה למגרש היא כרבע שעה

directions_bus
אוטובוס

קווים 36 ו-50 לתחנת Virgen del Puerto – Marmol

directions_subway

רכבת

תחנת Pirámides, אליה תגיעו עם קו C1 או C10