1. עמוד הבית
  2. »
  3. מדריד 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. מדריד מידע כללי
  6. »
  7. מדריד עם ילדים ונוער – המדריך המקיף בעברית

מדריד עם ילדים ונוער – המדריך המקיף בעברית

כל המידע למשפחות ומי שנוסע למדריד עם ילדים

שותף בכיר בכתיבת עמוד זה - ליאור פרג'

המדריך המקוצר למבקרים במדריד עם ילדים ונוער

יש אנשים שסבורים שמדריד פונה לקהל מבוגר יותר מאשר יעדי תיירות בולטים באירופה, אפילו באותה מדינה. אנחנו סבורים כי הקביעה הזו רחוקה מלהיות נכונה, וזאת מכיוון שבירת ספרד היא עיר “צעירה”, שמציעה דווקא מגוון רחב של אטרקציות לילדים ולכל בני המשפחה. דבר ראשון העיר מדריד עצמה על אתריה המרכזיים הפלאסה מאיור (שגם מלאה במופעי רחוב ודוכנים מותאמים לילדים), פוארטה דל סול, העיר העתיקה והארמון המלכותי (לארמון מומלץ להזמין כרטיסים מראש – לפרטים והזמנה) היא עיר שילדים ומשפחות מאוד נהנים ממנה. גם השווקים של מדריד והמסעדות שלה בעלי אופי קליל ונעים וילדים בכל הגיליים אפילו המוזיאונים החשובים של מדריד כמו מוזיאון הפראדו או ומוזיאון תיסן-בורנמיסה  הכבדים מנסים להקליל עצמם ולהתאים עצמם למבקרים עם ילדים.

ילדים בהפעלה בכיכר מאיור

ילדים בהפעלה בכיכר מאיור במדריד – מדריד עיר כיפית ונוחה ומתאימה לטיול משפחות

בנוסף מדריד מתגאה בהרבה פארקים ושטחים ירוקים שבהם משפחות יכולות להירגע וליהנות מפעילויות מגניבות ונעימות. פארק רטירו הוא בחירה פופולרית למשפחות המבקרות באגם היפהפה שלו, במגרשי המשחקים ואפילו במופעי הבובות (זהו גם אזור מומלץ ללינה למשפחות עם אפשרויות לינה כמו Apartamentos Los Jerónimos, Retiro VII, RETIRO-IBIZA ALQUILER TEMPORAL-Hospitales)  . פארקים אחרים כמו קאזה דה קמפו ומדריד ריו מציעים שפע של מקום לפיקניקים, רכיבה על אופניים והליכה.

פאר רטירו אחד הפארק האהובים על משפחות בספרד

ממש מחוץ למדריד, תמצאו פארים ואטרקציות ברמה עולמית כמו פארק האחים וורנר  (מומלץ להזמין כרטיסים מראש:  לחצו כאן להזמנת כרטיסים לפארק עם 5% הנחה – קוד קופון HAKO5 | לחצו כאן להזמנת כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם), המציע מתקנים מלהיבים ומופעים המבוססים על סרטים ודמויות פופולריות. בנוסף, פארק האטרקציות של מדריד (Parque de Atracciones de Madrid) הוא אופציה נהדרת למשפחות המחפשות יום של התרגשות ובידור ונהדר לשלב אותו עם הפארק קאסה דה קאמפו שהוזכר קודם לכן (להזמנת כרטיסים לפארק האטרקציות של מדריד: בקישור הזה עם 5% הנחה , קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם). למעוניינים לקרוא עוד בנושא ראו בהמשך עמוד זה:  פארקי שעשועים ומים

לגבי הלינה במדריד למשפחות, כאמור אנו ממליצים לבדוק קודם כל את אזור פארק רטירו אותו הזכרנו קודם, שיש סביבו הרבה מאוד אופציות נעימות ללינה. בנוסף אזור הגראן ויה הוא אזור שמאוד אהוב על מפשחות המחפשות לינה במדריד בגלל הקרה לחנויות, למרכז העיר והאופציות הנוחות למשפחות כמו Gran View Apartments, Room Mate Macarena – Gran Vía,room007 Gran Vía Hostel יש במדריד עוד אופציות רבות ללינה למשפחות אנו ממליצים לקרוא על כך בעמוד המקיף שלנ: מלונות ודירות מומלצים למשפחות במדריד.




פארקי שעשועים ומים

אימרו לילדים שלכם שיש במדריד פארק שעשועים, וראו אם הם לא מפצירים בכם במיידי לבקר בו. פארק האטרקציות של מדריד (Parque de Atracciones de Madrid) ממוקם במערב העיר, כחלק ממתחם פארק קאסה דה קאמפו (Casa de Campo), וכולל בתוכו חמישה אזורים, שמבטיחים שניתן לבקר בו יום שלם. רשימת האטרקציות בפארק השעשועים המוצלח הזה כוללת שלל רכבות הרים (כולל כזו הנופלת במהירות של 100 קמ”ש), מתקנים המשלבים מים (מגלשה בה גולשים בסירה, לדוגמא), מופע אור קולי, קולנוע ארבעה מימדים ועוד. גם עבור הקטנטנים יותר יהיו מספיק מתקנים. מחירי הכניסה נעים בין 18.90 ל-19.90 יורו בהזמנה מוקדמת באינטרנט, כאשר הזמנה בקופות תהיה יקרה יותר. ילדים שגובהם פחות ממטר אחד נכנסים חינם.

פארק האטרקציות של מדריד – רכבת ההרים Abismo, או בתרגום חופשי “תהום” (צילום: מתוך האתר הרשמי של הפארק)

במרחק של כ-30 ק”מ ממדריד ממוקם פארק מומלץ נוסף, פארק וורנר (Parque Warner Madrid). הפארק מאפשר להיחשף למגוון גיבורי על, דמויות מצוירות, אקדחונים ועוד. גם פארק זה מחולק לאזורים שונים, חמישה במספר, כשיש בו אטרקציות שיתאימו יותר לבוגרים שבמשפחה, או לילדים אמיצים במיוחד: רכבת הרים ללא רצפה, למשל. מבחינת המחיר, הוא מושפע מהגובה של הילד וכן מאופן ההזמנה של הכרטיס: המחיר הזול ביותר הוא 25.90 יורו, והיקר 39.90 יורו. כניסת ילדים שגובהם נמוך ממטר אחד היא ללא תשלום.

אם אתם מגיעים למדריד בחודשי הקיץ, ייתכן שתרצו להתרענן בפארק מים. במרחק של כ-15 ק”מ מהעיר ממוקם פארק המים Aquopolis San Fernando de Heneras. זהו פארק חביב ודי גדול, עם מתקנים שמתאימים לגילאים שונים: בריכות שחייה, בריכות גלים, מגלשות, אבובים ועוד. מביקורות הגולשים עולה שהוא ממוצע ולא בהכרח מצדיק את הנסיעה ממדריד או את מחירי הכרטיס (20.50 יורו למבוגר).

אטרקציות נוספות לילדים ומשפחות במדריד

מוזיאונים לילדים

במדריד מספר מוזיאונים “בוגרים”, הנחשבים למובילים בתחומם בספרד כולה. החדשות הטובות הן שיש גם מוזיאונים קלילים יותר, שמתאימים לכן גם למשפחות עם ילדים המגיעות לספרד. המוזיאון הלאומי למדעי הטבע (Museu Nacional de Ciencias Naturales) ממוקם בלב מדריד ונחשב לעתיק מסוגו בעולם. ההתאמה שלו לילדים נובעת מכך שאחוז ניכר מהמיצגים בו הם אינטרקטיביים, הכוללים עבורם הפעלות שונות. במוזיאון תוכלו להתרשם מאוספים קבועים של מאובנים, פריטים היסטוריים, שרידים גיאולוגיים ועוד. יש ילדים שהמוזיאון הזה יהיה עבורם עמוס (הוא כולל מיליוני פריטים), אך בהתחשב במיקום הנוח ובמחיר הזול יחסית של הכניסה אליו, אפשר בהחלט לבקר בו.

מוזיאון הרכבת (Museu del Ferrocarril) אינו עוסק בנושא שמעניין את כל הילדים – רכבות והיסטוריית הרכבות בספרד – אך ייאמר לזכותו שהוא עושה זאת בדרך ידידותית ומותאמת לילדים, עם מתקנים, נסיעה ב”רכבות”, הצגות בנושא ועוד. ילדים עד גיל 4 נכנסים חינם, ילדים מגיל 4 ועד 12 זכאים למחיר מופחת של ארבעה יורו בעוד כרטיס כניסה למבוגרים עולה שישה יורו. כלומר, זהו מוזיאון זול באופן יחסי.

אם הילדים שלכם לא ביקרו במוזיאון שעווה בחייהם, תוכלו לבקר איתם ב-Museu de Cera. לא כל המוצגים בו במצב טוב, וחלק מהדמויות לא יהיו לכם מוכרות (ובטח שלא לילדים), אך עדיין ניתן להעביר בו מספר שעות. המחיר אינו זול ונע מ-12 יורו (ילד מגיל 4 עד גיל 12) ל-17 יורו (מבוגרים), כאשר ילדים מתחת לגיל ארבע נכנסים חינם. במידה וביקרתם במוזיאונים גדולים יותר בעבר כמו מאדם טוסו בלונדון – אפשר לוותר.

שלד של דינוזאור קמרזאורוס במוזיאון הלאומי למדעי הטבע (צילום: Eduard Solàרישיון)

ספארי וגן חיות

ממשיכים עם אתר נוסף שבוודאי ימשוך אליו ילדים: גן החיות והאקווריום של מדריד (Zoo Aquarium de Madrid). זהו אחד המקומות היחידים באירופה שמשלב בתוכו לא רק גן חיות ואקווריום, אלא גם דולפינריום, פארק זוחלים, אזור ציפורים ועוד. בסך הכול, תמצאו בגן החיות ובאקווריום כ-3,000 זנים של חיות, כשמספר פעמים ביום נערכים מופעים שונים. המתחם, האהוב מאד על ילדים, נמצא גם כן בפארק קאסה דה קאמפו (Casa de Campo), אשר גם לו רצוי להקדיש מספר שעות: הפארק מציע מתקנים לילדים, אגם מלאכותי, מרכז ספורט והמון חיות. מומלץ מאד להגיע לפארק באמצעות רכבל, היוצא ממרכז העיר ומאפשר לצפות בעיר מגובה של יותר מ-600 מטר, עד ה”נחיתה” בשערי הפארק.

אופצייה מעניינת אפילו יותר היא הספארי של מדריד (Safari Madrid) – הכי קרוב לאפריקה שיש במדריד. הספארי נחשב לאחד המובילים באירופה, ומרוחק כ-40 ק”מ מהעיר. זהו פארק שבו נוסעים ברכב, תוך היחשפות לשלל בעלי חיים המסתובבים חופשי: פילים, אריות, ג’ירפות, נמרים ועוד. חוויה גדולה מאד לילדים, במחיר של 13 יורו עבורם ו-17 יורו עבור ההורה.

פארק בואן רטירו (Parque del Buen Retiro), הגדול והמרכזי שבפארקי מדריד, מצריך ביקור של כל משפחה עם ילדים. הפארק כולל מדשאות, מופעים, מתקני משחקים, אגם בו ניתן לשוט וחיות אותן אפשר להאכיל. אם אתם מגיעים לפארק, הקפידו להביא עמכם לחם באמצעותו הילדים שלכם יוכלו להאכיל את הברווזים והדגים. החוויה שלהם מובטחת.

שייט באגם פארק בואן רטירו (צילום: Shoestringרישיון)




החלקה על הקרח

יש במדריד מקום אחד שיכול לדבר לכל משפחה שמחפשת מפלט מהחום של הקיץ, כמו גם מפגש מהנה עם הקרח. ארמון הקרח (Palacio de Hielo) הוא מתחם בילוי בו תמצאו משחקיות לילדים, אולם באולינג, מרכזי קניות, קולנוע וכמובן – משטח החלקה עצום בגודלו (1800 מ”ר), בו ניתן להחליק בלי קשר למזג האוויר שבחוץ.

כדורגל במדריד

חובבי הספורט שבילדים לא יוכלו בוודאי לוותר על ביקור באחד מהיכלי הכדורגל של אירופה, הסנטיאגו ברנבאו. זהו מגרשה הביתי של ריאל מדריד, אחת הקבוצות הפופולאריות והמצליחות בעולם. וכי איזה ילד לא ירצה לראות את כוכבי ריאל בגודל טבעי?

גם היריבה העירונית, אתלטיקו מדריד, מצליחה מאד בשנים האחרונות, כשביקור בוינסטה קלדרון, האצטדיון העירוני החם שלה, מומלץ לא פחות. יש לציין שאצלנו תוכלו לרכוש כרטיסים למשחקי כדורגל והופעות הנערכים בעיר במחירים משתלמים (ראה לוח כדורגל, ספורט והופעות במדריד).

סרטון מידע על כדורגל במדריד מתוך ערוץ היוטיוב של אתר הכל על

לינה משפחתית במדריד

מדריד מציעה המון אפשרויות לינה, גם עבור משפחות. בכל חלקה טובה של העיר תמצאו בתי מלון בדרגות תיירות שונות. כדי לחסוך זמן, מאמצים וכסף בהגעה לאטרקציות התיירותיות של העיר, מה שהופך למורכב פי כמה עם ילדים, מומלץ להעדיף מלונות הנמצאים באזורים מבוקשים של העיר: לא בהכרח בלב העיר העתיקה, אזור יקר לכל הדעות, אלא באזורים סמוכים דוגמת גראן ויהכיכר אספניה או אזור הרסטרו. חשוב לבחון בכל המקרים את הקרבה של מקום הלינה למטרו, עליו מתבססים מרבית התיירים כאמצעי תחבורה. אם אתם משכירים רכב בכל או בחלק מהשהות שלכם במדריד, חשוב לברר שהמלון מציע חנייה חינמית, או לכל היותר במחיר סביר: ברוב המקרים, ובטח במרכז העיר, זה לא יקרה. כשמשכירים רכב, ניתן לעשות זאת בהסדר יומי, ופשוט להחזיר את הרכב לחברת ההשכרה בתום הנסיעה הספציפית.

אנחנו ממליצים למשפחות רבות לבחור דווקא באופציה של דירות במדריד, שמהניסיון שלנו נחשבות לנוחות יותר עבורן: השכרת דירות היא לרוב זולה יותר מאשר מלונות, כאשר הדירה עצמה מרווחת ומאובזרת באופן שממלא את כל צרכי המשפחה. דירות אלה כוללות בתוכן גם מטבח מאובזר, בו ניתן להכין אילו ארוחות שרוצים (לא כל הילדים יאהבו את האוכל של מדריד, וחלקם יעדיפו “אוכל של בית”).

השכרת רכב

כפי שראיתם, חלק ניכר מהמקומות שהזכרנו כאן נמצאים מחוץ למדריד. מכיוון שקצת מורכב להגיע לפארקים ולאתרים שמחוץ למדריד באמצעות תחבורה ציבורית (נדרש בחלק מהמקרים להחליף רכבות), בטח ובטח עם ילדים קטנים, אנחנו ממליצים לכם לשקול בחיוב השכרת רכב (ראה גם השכרת רכב בספרד והשכרת רכב במדריד). אם הזמן מאפשר לכם, אנחנו ממליצים לכם לחשוב בחיוב על עריכת טיולי יום מחוץ למדריד, עם מוקדי עניין במחוזותקסטיליה לאון (Castilla y Leon) וקסטיליה לה מנצ’ה (Castilla La Mancha), על הערים המרתקות שנמצאות במחוזות אלה (סגוביהטולדו,בורגוס ועוד).

במדריד עצמה השכרת רכב אינה נדרשת ולרוב גם אינה מומלצת: חלק מהאזורים בעיר לא מותאמים לנהיגה, יש בעיר בעיות חנייה והתחבורה הציבורית יעילה מספיק כדי שניתן יהיה להתבסס עליה בלבד. יציאה ממדריד היא כבר סיפור אחר. כמובן שחשוב שתבחרו ברכב מספיק גדול, שיאפשר חווית נסיעה נוחה לכם ולילדים. ראו מה עלות התוספות הנדרשות עבור הילדים (סלקלים, מושבי בטיחות ועוד) בכל חברת השכרה.

מכל הכתוב כאן, אפשר להגיע למסקנה חד משמעית: מדריד בהחלט מתאימה לכל משפחה, שצפויה ליהנות מכל דקה בה. בהתחשב במחירים הנוחים של טיסות למדריד ובעלות השהות הסבירה בה, ייתכן מאד שזהו היעד המוצלח ביותר לחופשה המשפחתית הבאה שלכם.

המלצות כלליות למדריד עם ילדים

  • מלבד הדברים האמורים פה, כדאי לדעת שישנם כל הזמן אירועים בעיר המותאמים לילדים. חלקם מתחלפים וזמניים וחלקם קבועים. אחת האופציות הפופלאריות בשנתיים האחרונות (שלא ברור עוד כמה זמן תרוץ) היא ללכת למחזה הזמר של מלך האריות (למידע נוסף) שבשונה ממלך האריות בלונדון פחות פופלארי במעט (לא צריך תמיד להזמין כרטיסים מראש) וכמובן מציג בספרדית – אך מי שמכיר את הסיפור נהנה ממנו גם בשפה זו.

המלצות שעלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו מדריד למטיילים – Madrid for travelers:

  • האם יש חנויות צעצועים לילדים במדריד?
    • יש בגראן ויה במקום ממש בולט. חנות בשם פולי על יד השלט הגדול של מלך האריות. מחירים לא זולים.
    • קורט אינגלס
  • נסענו עם שתי ילדות. אוטובוס התיירים – דרך נחמדה לראות את העיר. גן החיות – מאוד מוצלח ומעניין. מוזיאון השעווה – החלק הראשון מוקדש להיסטוריה ספרדית, אבל בהמשך יש פסלים של רונלדו, ביונסה, בראד פיט ועוד. הילדות נהנו מאוד. ארמון המלך – תתכוננו לתור ארוך או הזמינו כרטיסים מראש. המבוגרות נהנו וכך גם אחת הילדות, השנייה לא כל כך. פארק וורנר – הפארק רחוק יחסית מהעיר והגענו במונית שהזמינו לנו במלון. יש מוניות חזרה ביציאה מהפארק. הגענו ביום קר למדי ואולי לכן לא היו הרבה אנשים כך שלא היו תורים – לא בכניסה ולא למתקנים. הילדות עלו על המתקנים השונים כמה פעמים ונהנו מאוד. “מלך האריות” – הבנתי שהמחזמר הוא חוויה גם אם לא מבינים ספרדית וחיפשתי כרטיסים כמה שבועות מראש. לצערי, היו רק מקומות בודדים ונאלצנו לוותר. כך שאם אתם כמה אנשים ובעיקר אם אתם עם ילדים ומעוניינים לשבת ביחד – כדאי לרכוש כמה שיותר מוקדם.

מפה