1. עמוד הבית
  6. »
  7. סיכום טיול של משפחה שומרת כשרות – פניני לורבר פרידמן

סיכום טיול של משפחה שומרת כשרות – פניני לורבר פרידמן

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – לונדון למטיילים – London for travelers

רוצה קודם כל להודות לקבוצה הזאת שבזכותה היה לנו טיול מדהים בלונדון ועל הדרך גם לעזור למשפחות נוספות לקראת הטיול שלהן.
אז מה היה לנו?

היינו בלונדון 5 ימים מראשון בבוקר עד חמישי בלילה. נסעתי עם אמא שלי, בתי בת ה- 12, אחיינית בת 12 ותינוק בן שנה.

טסנו באלעל ללוטון משם לקח אותנו מוטי שהיה מקסים ועזר לנו ממש. הוא חיכה לנו בשדה עם שלט ועזר לסחוב את כל המזוודות, וכמובן הביא כיסא בטיחות לתינוק. הוא גם קנה לנו סים מקומי שהיה מאוד יעיל. הוא הסביר לנו קצת על לונדון ואחרי שהנחנו את המזוודות בשמירה במלון, הוא לקח אותנו לתחנת פדינגטון כדי להוציא טראוולכארד 34 פאונד למבוגר, 17 לבנות, התינוק בחינם). חשוב לי להוסיף שמוטי הוא כבד שמיעה, לכן רק מתכתב בוואטסאפ. הטראוולכארד לא חסך לנו הרבה כסף על אטרקציות בגלל שהיינו רק בשתי אטרקציות מהמבצע, אבל היה נוח מאוד שהיה לנו כרטיס נסיעות לכל התקופה. לנו במלון דירות grand plaza serviced apartments שנמצא ב Bayswater, ממש ליד הייד פארק.

התכנית שלנו

ביום הראשון לא ידענו עד כמה נהיה עייפות, אז היו לנו כמה אופציות והחלטנו לזרום. הגענו בהתחלה להייד פארק, נחנו קצת ואכלנו סנדוויצ’ים שהבאנו מהבית. משם נסענו ל covent garden היה נחמד, היו הרבה הופעות רחוב, הבנות ממש נהנו, אני ואמא שלי פחות. משם חזרנו למלון הכנו לנו ארוחת ערב (אחרי שעברנו בסופר בדרך) והלכנו לישון.

ביום השני נסענו לראות את חילופי המשמר בארמון המלכה, בדרך עצרנו בסנט ג’יימס פארק, לאחר חילופי המשמר, הלכנו לאורוות המלכה, שהיו מהממים! ומשם נסענו לאטרקציה העיקרית בטיול – הסטודיו של הארי פוטר! כמי שקראה את כל הספרים לפני שנים, ממש כשהספרים יצאו לאור, היה מדהים! מדהים! מדהים! רכשנו כרטיסים כמה חודשים מראש, דרך האתר של הארי פוטר והגענו ממש בקלות עם טיוב ורכבת לתחנה שליד האולפנים, ומשם יש הסעה ישירה לאולפנים. חזרנו לדירה עייפים, אך מרוצים.

ביום השלישי היה קצת מעונן, אבל בכל זאת החלטנו להמשיך בתכנית המקורית. נסענו למצודת לונדון, נכנסנו בעיקר לתערוכת תכשיטי המלכה ולא הספקנו להסתובב כמה שרצינו, בגלל שהיו לנו הזמנות לסקיי גארדן ל- 13:00. בדיעבד, היה צריך להשאיר יותר זמן למצודת לונדון. הלכנו לסקיי גארדן, היה נוף משגע וגם מאוד נעים לשבת שם, קנינו קפה וקולה לבנות ואכלנו סנדוויצ’ים שהבאנו איתנו (שומרי כשרות). משם הלכנו לגשר לונדון, היה תור ארוך לעלות לגשר והחלטנו שמספיק לנו לחצות אותו בדרך הרגילה להולכי רגל. משם לקחנו את האוטובוס מים (שייט של התחבורה הציבורית שהיה ממש זול עם הטראוולכארד). שטנו עד הביג בן. הביג בן כמובן בשיפוצים, אבל הסתובבנו באזור. נכנסנו לפרלמנט הבריטי (זה היה חלום של אמא שלי) נתנו לנו ממש להכנס לראות את בית הנבחרים שלהם, הם בדיוק הכריזו על תוצאות של הצבעה שהייתה קודם (לגבי הברייקסיט). משם הלכנו לכנסיית ווסטמינסטר, מבחוץ. היה מאוד יפה. תכננו לנסוע לאוקספורד לקצת קניות, אבל מסתבר שהרכבת הייתה ממש רחוקה, וכבר היה מאוחר כשהגענו, אז החלטנו לשנות תוכניות ונסענו לגולדרס גרין, השכונה היהודית, ואכלנו ארוחת ערב במסעדת נובלינו הכשרה, היה טעים ממש! וקינחנו בגלידה ביתית וכשרה באותו הרחוב.

ביום רביעי תיכננו לנוח בצהריים, בגלל שאמא שלי לקחה את הבנות להצגה בערב. נסענו על הבוקר לרחוב אוקספורד והספקנו להיכנס רק לשתי חנויות- לפרימארק ומרקס אנד ספנסר, אבל קנינו הרבה והוצאנו שם מספיק כסף. בקניון סלפרידג’, אגב, יש מקרר של אוכל כשר באזור המזון.

בערב, אמא שלי, כאמור הלכה עם הבנות להצגה של אלאדין הן חזרו מהופנטות! ממש מומלץ! הן ישבו ב dress circle בשורה 2 וראו משם מעולה.

יום חמישי היה היום האחרון לטיול. בגלל שלפי התחזית היה אמור לרדת גשם באותו יום, החלטנו להשאיר את המוזיאונים ליום הזה. הלכנו למאדאם טוסו שהיה מדהים! אבל, חשוב מאוד לדעת שאי אפשר להיכנס עם עגלת תינוק, וזה קצת הרס לי את החוויה, כי הייתי צריכה לסחוב תינוק בן שנה + תיק עגלה כבד מאוד. לאחר מכן הלכנו קצת לנוח ולאכול בריג’נטס פארק, ושם סוף כל סוף, ראינו גם סנאי אחד! משם נסענו למוזיאון ההיסטוריה של הטבע, היינו רק בחלק קטן מהתערוכות, אפשר לטייל שם יום שלם. התמקדנו בעיקר באגף של הדינוזאורים שממוקם בבניין יפיפה. נסענו לכיכר פיקדילי ורצינו ללכת גם לכיכר טרפלגר, אבל התעייפנו והחלטנו לעצור שוב בפארק סנט ג’יימס, הפעם ראינו גם שם מס’ סנאים. וזהו, נגמרה ההרפתקה שחיכינו ותכננו כ”כ הרבה זמן, היינו צריכות לשוב למלון לקחת את המזוודות לקראת הטיסה. הזמנו שוב את מוטי, הוא שלח הפעם נהג שלו, שגם היה נחמד מאוד ואדיב (תיכננו להזמין אוטובוס של easybus, אבל התברר שאנחנו חייבים להביא איתנו כיסא לתינוק, וכמובן שלא היה לנו).

אוכל כשר

היה המון אוכל כשר בסופר. הורדתי את האפליקציה של Klbd שזו הכשרות של בריטניה יש להם גם אפליקציה של is it kosher, שם את יכולה להכניס את השם של הפריט וזה אומר לך אם זה כשר או לא וגם מה כן כשר של אותה חברה (למשל בארטיקים יש טעמים כשרים וטעמים שלא כשרים). כשהגענו קנינו ירקות, פירות, ביצים, חלב (אנחנו אוכלים חלב נוכרי) גבינת פילדלפיה, חבילה של דגני בוקר וכיכר לחם שאפילו היה עליה סימן הכשרות Klbd. הבאנו מהארץ שניצלים, קציצות, גבינה צהובה ולחמניות ללא גלוטן. הקפאנו הכל ושמנו במזוודה בתוך צידנית רכה. זה היה ממש נוח בגלל שזה חסך לנו זמן של התעסקות עם האוכל. לקחנו איתנו בכל בוקר סנדוויצ’ים, פירות, ירקות ועוגיות (הבאנו מהארץ, אבל אפשר גם למצוא כשרות בסופר). בערב, כשהגענו למלון הכנו מרק, פירה או אורז, סלט ואכלנו שניצלים או קציצות.

זהו, לונדון הייתה טובה אלינו ממש! היה מזג אוויר מעולה, הלונדונים מאוד אדיבים ושמחים לענות על כל שאלה ולעזור. אפילו ביקשנו להצטלם ליד השוטרים ואחת מהשוטרות נתנה לבת שלי לחבוש את הכובע שלה, למרות שחייבת לציין שכמעט ולא רואים בריטים בלונדון.