סיכום הטיול שלנו בלונדון – לירן שני

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – לונדון למטיילים – London for travelers

 

שלום לכולם. חזרתי מלונדון והיה כל כך כיף! הנה מה שהיה:

לנו במלון אימפריאל בראסל סקוור. מלון ישן ויפה. שירות אדיב ונדיב. מיטות נוחות (ישנתי נהדר) וחדר טווין ענק יחסית. יותר גדול ממה שרואים בתמונות. בחדר יש פינת קפה ותה עם קומקום. ניתן לבקש מקרר ואז ללכת לקניות לכל השבוע ולאכסן אוכל וכך לחסוך באוכל מוכן יקר. ארוחת בוקר אנגלית טיפוסית צנועה של שעועית ברוטב עגבניות מתקתק שהיתה מפתיעה וטעימה, טוסטים, נקניקים ונקניקיות, ביצים בחמש דרכים שונות, קרוקטים תפוחי אדמה, קורנפלקסים, גרנולה, פירות ויוגורט טעים מאוד והכי טעים שלל ריבות מתוקות וטעימות ודבש שצריך לבקש, כי לא מחלקים לכל אחד.

ביום הראשון סיירנו בסביבת המלון. כיכר ראסל עם גינה ועצים ומזרקה מאוד נחמד ושליו. הרבה חנויות נוחות והרבה אוכל. קנינו מצרכים בטסקו ואכלנו שנק קינמון וקרם עם צימוקים הכי טעים שאכלתי בפרט אה מנגר שיש כל 300 מטר בערך. שם גם קנינו פיצוחים לחיות שהאכלנו בפארק סיינט ג’יימס. היינו מאוד עייפות אז הלכנו לישון.

ביום השני הלכנו מוקדם לצ’יינה טאון. הגענו שעה לפני פתיחת החנויות בטעות, אבל היה נהדר פשוט להסתובב בין הרחובות בזמן שכל המכולות והחנויות מתעוררת לחיים. היינו במאפיית בייק ואכלנו גלידה בוואפל בצורת דג ודג ממולא בשוקולד ושעועית מתוקה. רק גימיק. לא ממש שווה, אבל הגלידה האמריקאית מאוד עדינה. היינו גם בחנות יפנית אוריאנטל דילייט. קניתי כמה דברים יפניים מגניבים לאכול כמו עוגות אננס, פוקי, וסוכריות עם שזיף חמוץ מיובש.
באיזושהי מאפייה שיש בה תור גדול תמיד ולא זוכרת את שמה, אכלנו לחמניה ממולאת בקרם וניל ופאי קוקוס. היה נפלא. צ’יינה טאון כיפית ויפה מאוד. לדעתי שווה איזה שעתיים שלוש. אה והיינו גם בחנות וואן גון שמוכרת כל מיני מזכרות מסין וקניתי מחזיק מפתחות חמוד של חתול ורוד עם פריחת הדובדבן. שווה.
ביקרנו באותה הזדמנות ב- M&M שהיה מאוד מאכזב בעיקר בגלל שאין להם את כל המוצרים שלהם והכל כל כך יקר. ללגו לא נכנסנו, אבל מבחוץ נראה יפה מאוד.
אחרי זה נסענו לאוקספורד והסתובבנו בפרימארק וניו לוק. טיפ למי שרוצה לקנות בשמים בזול. ליד פרימארק שקרוב לתחנת טוטנהם יש חנות שקוראים לה פרייגרנס שופ ושם אחרי סקרים וחיפושים הכי זול לקנות באוקספורד ובטח שיותר זול בהרבה מהארץ. קינחנו בארוחת בזק במארקס אנד ספנסר. סנדביצים מעולים ועוגת גזר לא מהעולם הזה! אה כמעט שכחתי, האגף של הארי פוטר בפרימארק מהמם וזול.




רחוב אוקספורד – צילום מקורי

ביום השלישי הלכנו לסיור חינם במערב לונדון. כאשר עצרנו בבקינגהם פאלאס המלכה היתה בבית, מה שהיה מגניב. ועוד יותר מדהים – בדיוק הנסיך הארי ומייגן הגיעו אז זכינו לראות תהלוכה של כרכרות וסוסים ומכוניות שחורות אטומות והיה מדהים. שערי הזהב מדהימים ביופיה. הסיור הוא של סטרוברי והיה מקצועי, מדהים, מצחיק ואינפורמטיבי למרות שהיה קשה מאוד לשמור על הקצב המהיר של המדריך. התנשפנו הרבה, חחח… לאחר מכן הלכנו לפארק סיינט ג’יימס. היה כל כך יפה וכיף. האכלתי סנאי חמוד ויונים תקפו אותי וניסו לגנוב את האוכל. היה מצחיק! אכלנו במסעדה של הפארק פשטידת עוף ומשהו ממולא וסלט תפוחי אדמה. היה טעים מאוד וזול יחסית.
לאחר מנוחה במלון בתלבשנו יפה והלכנו לתה אחר הצהריים במלון ריץ האגדי. שווה כל פני! המלון מלא זהב מפואר וורוד עתיק ופיתוחים ושנדלירים ותקרות מפוארות. יותר יפה מכל ארמון. עולה על כל דמיון. אפילו השירותים מדהימים וורודים. האוכל היה מצוין ופשוט המשיך להגיע ולהגיע. לא היינו מסוגלות לסיים הכל. השירות מדהים כמו בסרטים. סך הכל חוויה של פעם בחיים. כמו חלום.

ביום הרביעי הלכנו מוקדם לקובנט גארדן וראינו את השוק מתעורר לחיים. חוץ מהעובדה שהמקום מדהים ביופיו, יש הופעות רחוב רבות, זמרי אופרה והשוק עצמו חמוד ויפה וכיף להסתובב בו.
משם נסענו לשוק בורו שהוא שוק אוכל צפוף ומלאאאאאאא באנשים. למרות זאת הכל מסודר להפליא. כולם עומדים כמו חיילים בתור. אכלנו פיש אנד ציפס של דג הליבוט מדהים בפיש קיצן. גלידת עיזים בגרידי גואוט. לחמנית בריוש מסוכרת עם קרם וניל אלוהי. סופגניות ממולאות בכל טוב בברד אהד. סקוטש אגס. קפקאסיין או משהו כזה תפוחי אדמה וגבינה מותכת ישירות מהגלגל גבינה, משהו יוצא דופן בהגשה ובטעם. יש כל כך הרבה מה לטעום ושום דבר לא מתקרב לארץ בטעם ובאיכות. לפחות ממה שאני מכירה. היה טעיייייים. לבוא מורעבים כדי לטעום כמה שיותר.
משם מנוחה במלון והצגה בערב של אלאדין. הצגה מושקעת ביותר. תפאורה מדהימה ומגניבה. הכוכב האמיתי הוא הגיני. הוא עושה את כל ההצגה ומצחיק. השחקנית שמשחקת את יסמין גרועה וזייפה כל הזמן אבל היו הרבה דברים שכיסו על האכזבה ממנה. סך הכל הצגה שווה לרגע האחרון לכרטיסים זולים… אנחנו שילמנו 45 פאונד לכרטיסים שבמקור 90 פאונד בערך, אז ישבנו במקום מעולה למטה.

ביום החמישי הלכנו למוזיאון ההיסטוריה. שווה ללכת רק בשביל לראות את המבנה המהמם מבחוץ ובפנים, אבל חוץ מזה מתאים לילדים. לנו היה קצת משעמם ומאכזב. משם הלכנו ברגל לאיזו ספינת פירטים על יד הגשר וחצינו את גשר לונדון. לפני זה אכלנו בברינזה שהיא מסעדת טאפאס מעולה מעולה מעולה שנמצאת גם בשוק בורו. הזמנו קרוקטים, צוריסו ופונדו גבינה ופירות יבשים. בין הדבים הכי טעימים שאכלתי אי פעם.

זהו. מקווה שתפיקו את המירב ממה שסיפרתי.
תהנו!