לאילו מטבעות מתחלק הפאונד וכיצד להיערך למזג האויר בלונדון בספטמבר?

שאלה עליה ענינו בקבוצת הפייסבוק הכל על – כל מה שצריך לטיול מושלם

 

שאלה:

ברכות לנמצאים ולעוזרים.
טסה ללונדון בתחילת ספטמבר. מה לובשים? מהו מזג האוויר?




תשובה:

בלונדון גם בקיץ את עלולה להיתקל בימים גשומים, לכן מעיל גשם הוא חובה בכל עונות השנה (וגם נעליים חסינות למים- מגפיים לדוגמא). אני הייתי שם בתחילת נובמבר והיה קר, אני מניחה שלספטמבר תצטרכי פליז כלשהו, אבל לא בטוחה לגבי כמה חם צריך להיות המעיל. לא הייתי מוותרת על מספר פריטים עם שרוולים ארוכים ועל לפחות מכנס אחד ארוך. בטח מישהו שהיה בספטמבר יכול לענות לך בדיוק רב יותר. לעמוד על מזג האוויר בלונדון באתר שלנו- https://bit.ly/2xv03K4.

רעיה

תשובה נוספת:

כל מה שרעיה ענתה נכון לדעתי. רק אוסיף שבתקופה הזו לונדון מאוד הפכפכה בכל האמור למזג האוויר (היא תמיד כזו אבל בעונות מעבר עוד יותר).
לכן גם שמתכננים טיול ליום שלם בחוץ – כדאי להיות לבושים כמו שמתכנים יום של מוזיאונים בחורף. בשיטת ה”בצל” או השכבות.
כדאי להיות מוכנים לעבור בקלות ובנוחות מבגדים דקים ונושמים לבגדים יותר חמים בערב, ולבגדים שמתאמים לגשם שיכול להופיע כך סתם באמצע היום.

אוהד

שאלה:

תודה.
האם משתמשים במטבעות, אם כן איך מתחלק הפאונד?

תשובה:

בתחום זה נראה שהאנגלים מנסים בכוונה להקשות על התייר… יש מטבעות רבים ובמספרים מוזרים, שריד לכך שהחלוקה הראשונית לא היתה דצימלית. אין להסתמך על קוטר המטבעות מפני שהוא לא משקף את ערכם (יש כאלה שקטנים יותר אבל ערכים הכספי גבוה יותר ולהפך, וזה לא אחיד), וכדי להקשות עוד יותר המספר של המטבע (כלומר כמה פנס הוא שווה) לא מוטבע בגדול ולפעמים כתוב בקטן במילים. אני אישית אף פעם לא ממש מסתדרת איתם ופשוט מוציאה את כל הכסף הקטן שלי ונותנת למוכר/ת לעזור אחרת יקח לי הרבה זמן להתחיל למצוא מה זה מה. ובכלל אני מעדיפה להשתמש בכרטיס אשראי כשאפשר וככה לא מסתבכת עם כל הכסף הקטן.

פאונד אחד (מסומן על ידי £) מחולק ל-100 פני (penny, ברבים פנס pence)- מסומן על ידי האות p (קטנה), אפשר לחשוב על זה כמו המקבילה של אגורות. לפיכך 0.5 פאונד יהיה 50 פנס.
יש מטבעות של 1, 2, 5, 10, 20, 50 פנס.
לפאונד יש מטבעות של 1, ו-2.

מטבעות של 25 פנס ו-5, 20, 50, 100 פאונד קבילים אם כי נדירים ומיוצרים רק לאירועים מיוחדים.

נ.ב- כדי לסבך עוד יותר, למטבעות מסוימים יש שמות (שחלקם נשארו בשפה למרות שהמטבע עצמו כבר לא קיים):
10 פנס נקרא דיים (Dime)
25 פנס שהוא די נדיר נקרא קראון (crown), שם שהוא חולק גם עם מטבע של 5 פאונד

בין השמות הישנים מהתקופה בה החלוקה היתה לא דצימלית (פאונד היה מחולק ל-20 שילינג, ושילינג היה מחולק ל-12 פנס), אפשר למצוא את השילינג (שנקרא גם בוב בפי העם במקומות מסוימים), פלורין ועוד.

בהצלחה!

רעיה

תגובה:

חזרנו מלונדון.
תודה על הטיפים. מזג האויר היה מקסים. גשם קל מידי פעם לא היווה בעיה. התחבורה הציבורית כל-כך נוחה וקלה להתמצאות, נהנינו מכל רגע. השתמשנו באויסטר והיה מוצלח מאד. הטיול הבא הוא קרוז לפיורדים הנורבגים.