מס גודש בלונדון

בעיית זיהום האוויר בערים המרכזיות בעולם היא בעיה ידוע. ישנם מקומות רבים בהם משלמים על כל רכב שמשכירים מס זיהום אויר (למשל בגרמניה וצרפת – השכרת רכב בפריז והשכרת רכב בצרפת). בתור עיר שזיהום האוויר היה חלק מסימן ההיכר שלה לונדון נוקטת צעדים משמעותיים יותר כדי להיאבק בתופעה.

אחת השיטות הותיקות והמוכרות ביותר היא מס הגודש (London congestion charge). לונדון היא היום העיר הגדולה בעולם המטילה כיום מס על מכוניות הנכנסות למרכז העיר (כל מה שנמצא בתוך כביש הטבעת המרכזית של העיר). מס זה הנקרה גם מס הגודש עומד נכון להיום (2014) על 11.5 ליש”ט ליום. המס מוטל על כלי רכב הנכנסים למרכז העיר במהלך ימי העבודה.




מס זה שנועד לצמצם את כמות הרכבים (גם כדי לצמצם זיהום וגם כדי לצמצם פקקי תנועה) ולאסוף כסף לשיפור התחבורה הציבורית בעיר ולא נועד להכניס כסף נוסף לעירייה.לכן יש רגבים שפטורים מלשלם את המס הנ”ל (מכוניות בעלות פליטה נמוכה, אופנועים ומכוניות חשמליות).

חושבים לא לשלם? לא כדאי, הקנס על אי תשלום יכול לנוע בין 180-60 ליש”ט! התעלמות מקנס זה לא מועילה אף פעם, לא בלונדון ולא בערים אחרות (אנו נתקלים בהתעלמות הזו שגוררת קנסות גבוהים בעיקר בקרב המשכרים רכב באיטיליה ונוסעים בו בערים כמו פירנצהונציהמילאנו או רומא).

מדריכי טיולים ומלווי קבוצו – שימו לב!
יש בלונדון אזורים שלמים (למעשה כל המרכז התיירותי) בהם על אוטובוסים ורכבים גדולים מוטל קנס גבוהה יותר.

לקריאה נוספת:

מפת תחנות השכרת רכב בלונדון