כרטיסים לכדורגל במנצ’סטר, חובה לקרוא לפני שמזמינים!

על חווית הכדורגל במנצ'סטר. למה היא כל כך יקרה, אבל כדאית

מסורת הכדורגל של העיר מנצ’סטר זה משהו שכל אוהד כדורגל מכיר. הקבוצה הגדולה של מנצ’סטר יונייטד של לפני כשני עשורים הייתה שם דבר בכדורגל העולמי, אך עם זאת, בעשור האחרון, זוהי דווקא מנצ’סטר סיטי שהשתלטה על האי הבריטי והליגה האנגלית (ואפשר לומר גם על ליגת האלופות), עם מגוון רחב של תארים וכדורגל יפה לעין . הביקוש לראות משחקי כדורגל במנצ’סטר הוא גבוה. קשה להשיג כרטיסים באופן יחסי והמחירים גבוהים, אפילו גבוהים מאוד, מצד שני למי שאוהב כדורגל טוב ההשקעה של הזמן במציאת כרטיסים והכסף בקנייתם שווה ולכן מאוד מומלץ להזמין את הכרטיסים מראש למי (לפרטים והזמנת כרטיסים לכדורגל במנצ’סטר עם שירות לקוחות בעברית). אז מה צריך לעשות לפני שמזמינים כרטיסים לכדורגל במנצ’סטר? – המשיכו לקרוא ואנו נשתדל לענות על הכל.

מנצ’סטר אינה לונדון מחד ואינה אוקספורד או באת’ מאידך, היא אינה עיר תיירותית פרופר, אך היא עיר שמושכת אליה הרבה מאוד תיירים חובבי כדורגל שרוצים ליהנות מהטופ של הטופ בכדורגל העולמי, בין אם זה באצטדיון אולד טראפורד המפואר של מנצ’סטר יונייטד, המכונה גם תיאטרון החלומות, ובין אם מדובר באצטדיון האיתיחאד (אצטדיון סיטי אוף מנצ’סטר) החדיש של מנצ’סטר סיטי.

אוהדים צועדים לעבר אצטדיון האולד טראפורד (צילום:Widdy99, רישיון)

אומנם רבים רוצים להגיע למשחקים של שתי המנצ’סטריות המפורסמות – אבל הביקוש הגבוה יחד עם העובדה שהאצטדיונים אומנם גדולים אך לא מתקרבים לאצטדיוני הענק של ספרד כמו הברנבאו במדריד או הקאמפ נואו בברצלונה מביאים לתופעה שתיארנו קודם: יש מיעוט בכרטיסים, המחירים גבוהים, קשה להשיג כרטיסים טובים ועוד יותר קשה להשיג כרטיסים טובים במחירים שפויים שאפשר לשבת בהם בקבוצות של שלושה אנשים. אבל יש פתרונות שננסה לפרט עליהם בהמשך עמוד זה.




האצטדיונים של מנצ'סטר

אולד טראפורד (Old Trafford)

מרבית התיירים אשר מגיעים למנצ’סטר באים לראות את הקבוצה היותר פופולארית, אך הפחות מצליחה בשנים האחרונות, מנצ’סטר יונייטד. האצטדיון של הקבוצה, אחד הוותיקים והמרשימים בעולם, הוא האולד טראפורד, או בכינויו תיאטרון החלומות. האצטדיון נמצא רק כ-3 ק”מ דרומית מערבית ממרכז העיר מנצ’סטר, וכ-4 ק”מ מתחנת פיקדילי המפורסמת בעיר. בדרך הקצרה תוכלו לעבור ולהתרשם גם מרחוב מאט באזבי, שהוא אגדת כדורגל בעיר, וייקח לכם פחות מרבע שעה הליכה כדי להגיע לאצטדיון. האצטדיון כולל מעל ל-70,000 מקומות, אבל כאמור הביקוש גבוה מאוד ולכן המחירים עבור המשחקים בו גבוהים יותר.
באצטדיון יש גם חווית ביקור במוזיאון של הקבוצה שאוהדי מנצסטר יונייטד לא יפספסו. ישנם סיורים מודרכים באצטדיון כמעט בכל יום, ונדרש להזמין כרטיסים מראש למשל בקישור זה

אצטדיון האולד טראפורד. מבט מבחוץ( צילום:Garry Smales ,רישיון)

אצטדיון סיטי אוף מנצ’סטר | איתיחאד (City of Manchester Stadium)

אצטדיון האיתיחאד גם הוא נגיש להליכה ממרכז העיר ולאור העובדה שהוא יותר מתקדם, הוא גם יותר נגיש ונוח. אפשר להגיע אליו יותר בקלות עם רכב, יש בו יותר חנייה ותחנות האוטובוס הן יותר קרובות לאצטדיון. האצטדיון קטן יותר מאולד טראפורד, ויש בו קצת יותר מ55,000 מקומות. רמת הכדורגל באיתיחאד בעשר השנים האחרונות גבוהה יותר, עם כוכבים גדולים יותר מאילו שמשחקים באולד טראפורד, אבל בגלל שברוב המשחקים, הביקוש פחות גבוה (מנצ’סטר יונייטד היא עדין מותג בינ”ל חזק יותר, עם הרבה מאוד אוהדים בכל העולם) המחירים ברוב משחקי הליגה יהיו זולים יותר מהכרטיסים לאולד טראפורד.
באצטדיון יש גם חווית ביקור במוזיאון של הקבוצה שאוהדי מנצסטר סיטי לא ירצו לפספס, ישנם סיורים מודרכים באצטדיון כמעט בכל יום ונדרש להזמין כרטיסים מראש למשל בקישור זה  או זה


הכניסה הראשית לאצטדיון סיטי אוף מנצ’סטר או בשמו הידוע- האיתיחאד (צילום: mikey,רישיון)

למה קשה להשיג כרטיסים למשחקי כדורגל של מנצ'סטר יונייטד ומנצ'סטר סיטי?

משחקי הכדורגל של שתי הקבוצות הגדולות של מנצ’סטר הם מהמבוקשים ביותר בעולם. מנצ’סטר יונייטד היא קבוצה עם בסיס אוהדים עצום בכל העולם, ולמרות אי ההצלחות בעשור האחרון, האצטדיון שלה, שכולל כ-74 אלף מקומות, מלא מפה לפה בכל משחק. כל המנויים של הקבוצה מכורים והקופות לא נפתחות בימים של משחק. כל משחקי הליגה של הקבוצה מכורים, וכך גם קשה מאוד להשיג כרטיסים למשחקים באירופה, למשחקי גביע ואפילו למשחקים בגביע הליגה, שבמקרים של הקבוצות הלונדוניות הגדולות למשל יותר פשוטים להשגה (ראה כדורגל בלונדון).
מנצ’סטר סיטי צוברת תאוצה אמנם בשנים האחרונות, וגם פה, מצב הכרטיסים הוא מורכב, לבטח במשחקים הגדולים. ייתכן שבמשחקים הפחות חשובים באמצע העונה, תוכלו למצוא כרטיס לאחד היציעים הגבוהים במחיר סביר, אבל ברגע שהמשחק יהיה מול הקבוצות הגדולות של אנגליה (דרבי עם יונייטד כמובן, צ’לסי, טוטנהם, ארסנל, ליברפול וכדומה) או במשחקי ההכרעה של ליגת האלופות (שמינית גמר ומעלה) המחירים יהיו יקרים מאוד.

איך נקבעים מחירי הכרטיסים?

מחיר הכרטיס למשחקים של מנצ’סטר יונייטד ומנצ’סטר סיטי נקבעים לפי מספר פרמטרים:  אטרקטיביות היריבה, מועד המשחק, מיקום הישיבה, סוג הכרטיס ורמת ה”אירוח”. הפרמטר החשוב ביותר הוא לרוב על פי אטרקטיביות היריבה. צריך לזכור שבאנגליה יש את ה”טופ 6″, שהן הקבוצות הגדולות באי הבריטי, וכוללות את שתי הקבוצות של מנצ’סטר, ליברפול, ארסנל, צ’לסי וטוטנהאם. הכרטיסים למשחקים הללו יהיו יקרים יותר ויכולים להגיע ל-300 פאונד לכרטיס ביציע בסיסי, ואפילו צפונה מכך במקרים בהם תרצו לשבת במקומות שהם באמת טובים. הפרמטר המשמעותי השני הוא מועד המשחק. בנוסף, המשחקים המכריעים בסוף העונה (לרוב בחודשים אפריל ומאי) או בתקופת הכריסמס (דצמבר/ינואר), הם יקרים יותר ממשחקים בתקופות אחרות. מרבית המשחקים האחרים, באמצע העונה, ומול קבוצות לא אטרקטיביות, נעים סביב 80 עד 100 פאונד בלבד, שזה מחיר סביר לחווית המשחק באנגליה, ובמנצ’סטר בפרט.

הדרבי של מנצ’סטר. אחד המשחקים האטרקטיביים ביותר באנגליה. (צילום:Ardfern. רישיון)

פרמטר חשוב שלישי הוא מיקום הישיבה: ככלל ככל שתשבו יותר קרוב לקו האמצע ויותר קרוב למגרש המחירים של הכרטיסים יהיו יקרים יותר. לפעמים זה יכול להשתנות במיוחד במקרה של כרטיסים למנצ’סטר יונייטד אז נכנס פרמטר רביעי הכולל את השאלה האם מדובר בכרטיס מנוי ביד או כרטיס דיגיטלי שהינו חלק מחווית אירוח רשמית.  כרטיס מנוי ביד הינו כרטיס עם השם של המנוי האמיתי וכרטיס דיגיטלי הינו כרטיס ללא שם. העדיפות למי שרוצה ראש שקט היא לקבל כרטיס דיגיטלי, ללא שם וללא סיכוי שתיעצרו על ידי הרשויות. כרטיס פלסטיק,  הוא זול יותר (לפעמים בהרבה) ומאפשר לא פעם מקומות טובים יותר, אבל הוא כרוך סיכון רב יותר לביקורת או בדיקות של הסדרנים, וגם הפרוצדורה היא פחות נעימה, שכן תיאלצו גם לקבל את הכרטיס וגם להחזיר אותו לשולח בדרך כזו או אחרת דרך הדואר או גורם שלישי. לכן אנשים שנוסעים עם ילדים למשל יעדיפו פחות ללכת על האופציה של כרטיס מנוי שכאמור יכולה להיות זולה בהרבה – רק בשביל הראש השקט וההימנעות מאי נעימות.

אצטדיון אולד טראפורד. עלות הכרטיסים משתנה על פי המיקום המבוקש (צילום:Stacey MacNaught, רישיון)

פרמטר אחרון הוא שאלת ה”אירוח”. יש באצטדיונים במנצ’סטר לא מעט אופציות לאירוח של אוהדים שאינם מנויים. מNE Quadrant וVictoria Warehouse באולד טראפורד הכוללים כסאות מרופדים, כניסה לאקדמיה של מנצ’סטר ובופה לאורך המשחק ועד טרקלין 93:20 או בר Kits Sports שהם חבילות האירוח המפנקות של מנצ’סטר סיטי. הרבה בוחרים באפשרויות היקרות הללו מכוון שלרוב מדובר בכרטיסים היוצאים מהקבוצה ואינם מכירת יד שניה כל שהיא, לכן זה תמיד פחות בעייתי בהשוואה לכרטיסים המבוססים על מנויים המוכרים את הכרטיסים שלהם – וזה בלי להזכיר את החוויה של צפיה בכדורגל עם אלכוהול, אוכל ושתיה חופשית עם כסאות נוחים – כמובן שהמחיר בהתאם.   

איצטדיון האיתיחאד, מציע חבילות אירוח מפנקות לצופים (צילום: Ank kumar, רישיון)

איך קונים כרטיסים למשחקים של מנצ'סטר יונייטד ומנצ'סטר סיטי?

כדי לקנות כרטיסים למשחק של מנצ’סטר יונייטד תצטרכו להיות מאוד יצירתיים, ותוכלו להשתמש באחת מתוך שלוש אופציות, לאור העובדה שלא אפשר פשוט להגיע לאצטדיון ולקנות כרטיסים, וכי כל המנויים כבר מכורים מראש.

האופציה הראשונה היא להיות חבר המועדון של מנצ’סטר יונייטד בארץ או באנגליה. החברות כוללות תשלום שנתי המעניק מגוון רחב של הטבות, כולל כרטיסים למשחקים נבחרים. המועדון אכן שומר כרטיסים לחברי המועדון שלו, אך לא מדובר בתענוג זול. בנוסף, יהיה לכם קשה מאוד, גם עם החברות מועדון, לקנות כרטיסים למשחקים הגדולים, אך כן תיהנו מהטבות דוגמת תוכן ייעודי, הטבות, מתנות ועוד.

מנצ’סטר יונייטד. מוכרים את כל המנויים מראש בכל שנה( צילום: dunkרישיון)

האופציה השנייה שעומדת בפניכם היא לקנות כרטיסים דרך ספקים מקומיים או מנויים עצמם שמספסרים במנויים שלהם. האופציה הזו היא רלוונטית מאוד, אך יש בה הרבה מינוסים. ראשית, צריך לבטוח באנשים שיכולים בקלות להיעלם לכם ברגע התשלום, או לשלוח לכם כרטיסים מזויפים. בנוסף, המנויים הם עם שמות, ואתם יכולים להסתכן בכך שהאבטחה באצטדיון תבדוק את הכרטיס שלכם ותעלה על הספסור, דבר המהווה עבירה.

מנצ’סטר סיטי. ניתן למצוא כרטיסים פנויים למשחקים פחות אטרקטיביים, אך לא היינו ממליצים לקחת את הסיכון (צילום:Dunkרישיון)

האופציה היותר בטוחה היא קנייה דרך אחד הספקים הגדולים והמוכרים, המוכרים כרטיסים למשחק. בתמורה לעמלה חד פעמית, תקבלו כרטיס ביד, וסיוע בכל מה שקשור בהתנהלות בתוך ומחוץ לאצטדיון.

חשוב לציין שכל הדרכים הללו רלוונטיות גם למשחקים של מנצ’סטר סיטי, אם כי דווקא במשחקים הפחות אטרקטיביים של סיטי, ולבטח אם הקבוצה נמצאת בתקופה לא טובה, תוכלו למצוא כרטיסים בקופות המשחק. עם זאת, גם כאן, העדיפות היא לא להמר בטיסה ונסיעה ברכבת עד למגרש, ולהתכונן מראש לכל דבר שלא יקרה.

לנוחיותכם ביצענו השוואה בין מספר ספקים גדולים הפועלים בארץ ויעזרו לכם להשיג כרטיסים למשחקים במנצ’סטר.

טיקטינגו
(להזמנה)

טיקטיק
(להזמנה)

טיקטגם
(להזמנה)

מחיר

גבוה יחסית

גבוה יחסית

גבוה

רמת השירות

גבוהה מאוד

גבוהה מאוד

גבוהה

התחייבות ל150% החזר אם הכרטיס לא ניתן

קיימת

לא קיימת

לא קיימת

מומחיות בבניית חבילות למשחקים

גבוהה

גבוהה מאוד

אין חבילות

 

מנוי ביד או כרטיס דיגיטלי?

רכישת הכרטיס תביא אליכם אחת משתי אופציות – כרטיס או מנוי (שהוא אינו שלכם) פיזי עם השם של המנוי האמיתי, או כרטיס דיגיטלי שיגיע אליכם למייל או כתמונה, ללא שם. העדיפות היא כמובן לקבל כרטיס דיגיטלי, שמביא איתו יתרונות נוספים מלבד העובדה שאין עליו שם. ראשית, קל יותר לאבד כרטיס פיזי, ולכרטיס דיגיטלי יש מספר גיבויים. בנוסף, כל עוד אין שם על הכרטיס הדיגיטלי, לא תוכלו להיעצר לבדיקה על ידי כוחות האבטחה. לבסוף, את המנויים הפיזיים תצטרכו לקבל פיזית. כלומר, ללכת לנקודת דואר מסוימת בעיר כדי לאסוף אותם, ולהחזיר אותם בדואר בסוף המשחק בצורה מסודרת לשולח. כך שהנושא הבירוקרטי גם הוא פקטור חשוב פה.

אצטדיון האיתיחאד בסוף משחק של הסיטי (צילום:Christopher Czermak, רישיון)

איך חוויית הצפייה בכדורגל במנצ'סטר?

חווית הצפייה באצטדיון אולד טראפורד היא טובה מאוד, הקהל הוא חם ואפשר לראות היטב מכל נקודה באצטדיון. יציע האוהדים השרופים הוא הסטרטפורד אנד, ואליו יהיה לכם קשה מאוד להשיג כרטיסים. החיסרון הגדול באולד טראפורד הוא האזור האפור בו נמצא האצטדיון, וחוסר היכולת ליהנות לפני או אחרי המשחק, מלבד איזה פאב אחד או שניים לרפואה. באיתיחאד המצב הוא מעט יותר טוב, והאזור הוא נקי וחדיש יותר, עם מגוון פאבים מעניינים ומסעדות טובות, לבטח בקומפלקס של האצטדיון.

אצטדיון אולד טראפורד מלא. אווירה מחשמלת (צילום:Christopher Czermakרישיון)




מה עוד צריך לדעת לפני שהולכים למשחק?

  • כפי שמפורט בעמוד זה – יש המון שיטות להזמנת כרטיסים. כולן טובות והבחירה בניהן צריכה להיות תוך שיקלול המשחק, סוג הכרטיס, זמן ההזמנה וסוג הלקוח. אנו ממליצים להתייעץ עימנו לפני הזמנה
  • חשוב לדעת: ההזמנה מראש של כרטיסים קריטית לדעתנו ברוב המשחקים. בנוסף אם אתם בונים על רכבת מלונדון למנצ’סטר מומלץ להזמין כרטיסים מראש מכיון שבגלל ביקוש המחירים מאוד עולים לפני המשחקים הגדולים
  • לא משנה ממי אתם מזמינים, אנו ממליצים לא להתפתות בכל מקרה לספסרים שאינם מוכרים – זו השיטה הגרועה ביותר שיכולה להביא להרבה עוגמות נפש. לפעמים זול הוא יקר. אם יש לכם משהו שאתם מכירים ובוטחים בו – מצויין.
  • תוכלו לראות בעמוד לוח משחקי כדורגל במנצ’סטר את רשימת המשחקים הקרובים בעיר – גם של מנצ’סטר יונייטד וגם של מנצ’סטר סיטי.
  • באנגליה יש חוקים נוקשים מאוד לגבי מה מותר ומה אסור להכניס לאצטדיון. מלבד צעיפים ופריטים אישיים בסיסיים, לא תוכלו להכניס שום דבר, לרבות בקבוקי שתייה, ציוד עידוד מאסיבי ואפילו חטיפים. 
  • הנושא של לבוש מתאים הוא חשוב מאוד. ראשית, אל תגיעו עם שום פריט של הקבוצה האורחת, והעדיפות היא להגיע עם צבעי הקבוצה המארחת או חולצות שלה. 
  • חשוב להתלבש בהתאם לעונה, וזכרו – ככל שתשבו יותר גבוה באצטדיון הללו, כך יהיה לכם יותר קר. ציוד לחורף הוא קריטי להנאה מהמשחק. 
  • שימו לב: בגלל ריבוי המשחקים באנגליה, ישנם רוטציות בין השחקנים, כך שהכוכבים לא משחקים במשחקים הפחות חשובים. אם אתם מטרגטים שחקן אחד, כדאי לכוון למשחק בליגה או בליגת האלופות ולא בגביעים השונים.