1. עמוד הבית
  2. »
  3. ספרד 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. חבל הבאסקים 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  6. »
  7. סאן סבסטיאן (דונוסטיה), ספרד 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית

סאן סבסטיאן (דונוסטיה), ספרד 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית

map

המדריך המקוצר למבקרים בסאן סבסטיאן

סאן סבסטיאן (San Sebastian), או בשמה הבאסקי דונוסטיה, מתהדרת בתואר “העיר בעלת החוף הפנים-עירוני הטוב ביותר באירופה“, זו הרגשה קצת מיוחדת כשאתה יכול להתרחץ, לשחות ולהשתזף בחוף נפלא ממש סמוך למבנים היסטוריים ועירוניים מרכזיים, בתוספת של עשרות גולשי גלים מכל העולם. מרבית התיירים הישראלים שיגיעו לסאן סבסטיאן יגיעו אליה כחלק מטיול בצפון ספרד וישקיעו בה בין יום לבין שלושה או ארבע ימים כאשר ישתמשו בעיר כנקודת מוצא לטיול כוכב בחלק המערבי של הבאסקים ואז ימשיכו לתחנה הבאה שלהם בספרד. ישנם גם תיירים שיגיעו לסאן סבסטיאן כחלק מטיול יומי מאורגן (אחד הטיולים המאורגנים היוצא מבילבאו הוא לסאן סבסטיאן – לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול)

סאן סבאסטיאן

סאן סבסטיאן עיר יפיפיה עם חוף מדהים

רוב המבקרים בסאן סבסטיאן יבקרו באזורים המרכזיים של העיר: העיר העתיקה, הסנטרו ושכונת גרוס, יבקרו בחופים של העיר ויטיילו בטיילת של העיר. מי שירצה להנות מהעיר בצורה עמוקה יותר  כדי להצטרף לסיורים המודרכים והפעילויות שיש בעיר. יש בה הרבה מאוד טיולים קולינריים מומלצים (לפרטים והזמנת סיורים קולינריים בסאן סבסטיאן עם אפשרות ביטול), ולא מעט פעילויות ימיות,  וספורטיביות.

San Sebastian, Spain - August 18, 2018. The port of San Sebastian

הנמל והעיר העתיקה של סאן סבסטיאן – בעבר נמל זה הפך את העיר לכל כך עשירה, חלק מהמבנים המיוחדים שיש בה היום, הם בזכות נמל זה

מרבית התיירים הישראלים שיחפשו לינה בסאן סבסטיאן יחפשו אותה באזור הסנטרו (למשל באפשרויות לינה מומלצות כמו: NUEVO Apartamento en el centro de Donosti, Room Mate GorkaוHotel Maria Cristinaו  a Luxury Collection Hotel) או באזור העיר העתיקה (באפשרויות לינה מומלצות כמו: Hotel de Londres y de InglaterraCatalonia Donosti וSercotel Hotel Europa.) שני אזורים אילו מבוקשים מאוד, במיוחד בקיץ, ועם היצע לינה נמוך לכן רצוי להזמין את הלינה בהם זמן רב ככל הניתן (לחצו כאן למגוון אופציות מצויינות ללינה בעיר העתיקה עם אפשרות ביטול). למגיעים עם רכב אנו ממליצים ללון באזורים פריפריאליים יותר באפשרויות לינה עם חניה חינם, ונגישות נוחה לרכב פרטי כמו: Villa Birdie Boutique – Adults Only,Hotel Palacio de Aiete וPaseo Antzieta 31. 1E. למי שרוצה להרחיב בנושא הלינה בסאן סבסטיאן אנו ממליצים לקרוא את העמוד המקיף שלנו: מלונות ודירות מומלצים בסאן סבסטיאן

המרכז התיירותי של סאן סבסטיאן אינו גדול – אזור הסנטרו, גרוס והעיר העתיקה הם המרחבים המרכזיים והם גם האזורים המבוקשים ללינה (ראו גם איפה לישון בסאן סבסטיאן)

ההגעה לסאן סבסטיאן היא לרוב ברכב שכור, הכבישים הם נוחים שימו לב רק שהשלטים בחבל הבאסקים יציינו את שמה הבאסקי של העיר: דונוסטיה (Donostia)  וזה יכול להיות מבלבל. החניה בתוך מרכז העיר בעייתית ועדיף לחנות בחניונים מרכזיים בפאתי הסנטרו ולא להיכנס עם הרכב ממש לתוך מרכז העיר. הנוסעים בצפון ספרד לרוב נתקלים בביקוש גבוה לרכבים ולפעמים רכבים מבוקשים נגמרים מהר (במיוחד ג’יפים, ואנים ורכבים אוטומטיים) ולכן אנו ממליצים להשכיר רכב כמה שיותר זמן מראש, דרך אתרים בהם יש אפשרות ביטול (למשל דרך אתר זה בו ישנה אפשרות לביטול חינם). אופציה נוספת היא השכרת רכב עם הנחה ייעודית של כ10% לגולשי הכל על בלבד, דרך קישור זה. אנו ממליצים לקרוא יותר לעומק על נסיעה ברכב פרטי בצפון ספרד בעמודים הבאים: השכרת רכב בסאן סבסטיאן והשכרת רכב בספרד.

הדרך לסאן סבאסטין

כביש הכניסה לעיר, לא בכדי באים לפה רבים עם רכב שכור, מאוד נוח להגיע הכבישים מסודרים ונוחים (שימו לב שמרגע שהגעתם לבאסקים השילוט בכביש לא יהיה סאן סבאסטיאן אלה שמה הבאסקי של העיר: Donostia – לא להתבלבל)

אפשרויות נוספות להגעה לסאן סבסטיאן שיכולות להתאים לתיירים ישראלים רבים הן טיסות, אוטובוסים ורכבות. הבוחרים בטיסה יעשו את זה בטיסות פנימיות בעיקר מברצלונה או ממדריד. הטיסות הללו נוחות מאוד (כשעה וחצי טיסה), מומלץ להזמין כרטיסים מראש – לפרטים והזמנה של טיסות לסאן סבסטיאן.  הבוחרים להגיע באוטובוס לרוב יעשו את זה באוטובוסים הנוחים של ALSA, יש אפשרות לעשות זאת עם אוטובוסים מברצלונה, מדריד, בילבאו (אז אפשר גם חברות נוספות קטנות יותר) וסרגוסה כדי לקחת בחשבון שהנסיעות הללו יכולות להיות ארוכות (לדוגמא הנסיעה מברצלונה לסאן סבסטיאן ההיא קו די פופולארי אבל אורכת יותר מ8 שעות וכדאי לבוא אליה מוכנים). אחד היתרונות שיש באוטובוסים לסאן סבסטיאן שהתחנה המרכזית קרובה מאוד לאזור התיירותי, ואפשר לרדת מהאוטובוס ולהתחיל לטייל. גם לנסיעות לסאן סבסטיאן, כמו לשאר הנסיעות באוטובוסים בין הערים בספרד, אנו ממליצים להזמין כרטיסים מוקדם כדי להבטיח כרטיסים במחיר טוב וישיבה משותפת של הנוסעים (במיוחד אם אתם יותר מזוג) – לפרטים והזמנה של אוטובוסים ורכבות לסאן סבסטיאן

סרטון הדרכה על העיר סאן סבסטיאן
(מתוך ערוץ היוטיוב של אתר הכל על)

היסטוריה

ההיסטוריה של העיירה עתיקה (ראשיתה, כמו ברצלונה, כנראה בימי הרומאים בחצי האי האיברי). היא כוללת אירועים של התמודדות עם כובשים (הקסטילינאים של מדריד מדרום – יש שגידו עד היום, והצרפתים מצפון – ימי נפוליאון). העיר היא די קטנה ושקטה, מלאת מסעדות דגים מהוללות, מבחר חופים, והמוני טאפאס ברים (הנקראים בשפה המקומית “פינטקסוס” – Pintxos Bars), לצד חנויות ביגוד של מעצבים בעלי שם עולמי.

הפסל המביט על סאן סבסטיאן מלמעלה (צילום מקורי)




חלקי העיר והתמצאות

העיר מתאפיינת באוריינטציה פשוטה למדי. היא מחולקת לשלושה חלקים מרכזיים:

  • העיר העתיקה (Parte Vieja).
  • גרוס (Gros).
  • מרכז העיר(centro).

המפרץ של סאן סאבסטיאן (צילום מקורי)

חופים בסאן סבסטיאן

ישנם שני חופים עיקריים בעיר, כל אחד בצד שני של הנהר אורומאה (Urumea) החוצה את העיר. שני החופים בעלי שירותי שמשיות, אוהלים וכסאות חופים במחירים של 15 יורו ליום, שירותים, מקלחות ותאי החלפה חופשיים. החוף מוגן ומפוקח ע”י רשת מצילים.

  • לה קונצ’ה (La Concha), הממוקם בצד המערבי, הוא הגדול יותר מבין השניים, מוגן מגלים ע”י שובר גלים ומתהדר באי קטן משלו ובמזח עם סירות.
    Ondarreta הוא חוף נוסף ברצועת לה קונצ’ה, המופרד ממנו בשני שטחים הרריים ותלולים.

הפסל על קצה המפרץ של סאן סבסטיאן (צילום מקורי)

  • לה זוריולה (La Zurriola), אשר ממוקם ממזרח לעיר הישנה ולנהר, הוא חוף לגלישה בעיקר. זהו החוף העדיף והטוב יותר מבין השניים, במיוחד אם אתם בחיפוש אחר גלים וספורט ימי מכל הסוגים.
    בחוף זה ניתן להשכיר סירות גלישה וגלשנים רגילים כמו גם חליפות גלישה שונות. ניתן גם לרכוש שיעורי גלישה בחוף במחיר של 65 יורו לאדם לחמישה שיעורים באורך של שעה בקבוצה קטנה.

מסלולי הליכה וטיול רגלי בעיר סאן סבסטיאן

  • מסלול קצר –

למי שמחפש הליכה קלה בעיר, נמליץ על פסלו של ישו הצלוב הממוקם בראש ההר (אורגול) בין החופים. הליכה באורך של כשעה בהליכה לא מאולצת.
ישנו בר משקאות באמצע העלייה לפסל בהר אורוגול המציע משקאות אלכוהוליים מרעננים ודברי מאכל בזמן שאתם נהנים מהנוף המרהיב.
כדי להגיע לבר – הגיעו לספרייה (ע”פ השילוט והחוש), משם חפשו שלטי הכוונה לטירה, ועקבו אחר המדרגות לצד שיחי הירק.
הפארק העוטף את הפסל והאזור נסגר ע”פ מקורות רשמיים בשעה 21:00 בקיץ (בפועל נסגר מעט מאוחר יותר), והבר נסגר לפני השקיעה בימי הקיץ, תמיד לפני הפארק.

  • מסלול ארוך –

עלו אל הגבעה הנשקפת מחוף זוריולה דרך רחוב זמוריה (Zemoria) מסופו המזרחי של החוף. עלו כל הדרך אל עבר המדרגות הארוכות בסוף הרחוב עד לשביל ההליכה הנפרש לשמאלכם. משם יש לעקוב אחר הסימונים האדומים-לבנים עד לפאסאיה/סאן פדרו (Pasaia\San Pedro).
בהתחלה השביל מסומן באדום-לבן ופסים ירוקים, אך השביל המסומן בירוק מתפצל בערך במחצית הדרך.
אורך המסלול כולו לוקח כשעתיים וחצי מסאן סבסטיאן אל סאן פדרו, ואת הדרך חזרה תוכלו לעשות בעזרת קו אוטובוס מקומי שעולה כ-1.35 יורו.

החוף החולי והמפרץ הסלעי של סאן סאבסטיאן (צילום מקורי)

אטרקציות נוספות בעיר סאן סבסטיאן

סיורים יומיים באזור סאן סבאטיאן

ישנם מספר אופציות רב לסיורים יומיים מחוץ לעיר , חלקם ניתן לעשות באופן עצמאי בעזרת תחבורה ציבורית או רכב שכור וחלקם אפשר לעשות עם סיורים מאורגנים ממרכז העיר.

 מסאן סבסטיאן לבילבאו

בילבאו היא עיר הגדולה של חבלא הבסקים  שבה נמצא המוזיאון המפורסם גוגנהיים (למי שמעוניין להיכנס אליו מומלץ להזמין כרטיסים מראש או להצטרף לסיור מודרך במוזיאון – לפרטים והזמנה). בילבאו עיר עשירה וגדולה ויש בה הרבה מה לעשות (יש לנו מידע מורחב עליה בעמוד זה: בילבאו אהמדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית). למי  שנוסע עצמאית. הנסיעה לשם לוקחת כשעתיים בכל כיוון אפשר ברכב שכור או בתחבורה ציבורית (להזמנת כרטיסים לתחבורה ציבורית מסאן סבאסטיאן לבילבאו). למי שרוצה לבקר בבילבאו מסאן סבטיאן בלי לחץ של הגעה עצמאית יש לא מעט סיורים מודרכים מאורגנים היוצאים כל יום בין הערים חלקם רק לבילבאו חלקם (היותר פופלארים לאתרים נוספים באזור חבל הנבאסקים שבילבאו היא תחנה אחת מהם (מומלץ להזמין מוקדם ככל הניתן-  לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול חינם)

בילבאו

מי שבוחר להחליף מלון, וללון בבילבאו יש אפשרויות לינה נהדרות כמו:Hotel Meliá Bilbao, Barceló Bilbao Nerviónו Hotel Ilunion Bilbao. ראו עוד תחת מלונות ודירות מומלצים בבילבאו.

 מסאן סבסטיאן לגטריה

גטריה היא כפר דיגים קטן עם מסעדות דיג איכותיות שמושך אליו המוני מבקרים. המקום מתאים לסיור יומי קצרצר, והוא נמצא במרחק של כחצי שעה נסיעה מסאן סבסטיאן ברכב שכור  ומעט יותר באוטובוס מקומי (אין צורך להזמין מראש). הטיולים היומיים לגטריה מאוד פופלאריים  (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול חינם).

getaria גטריה

נמל הדייגים של גיטריה

למעוניינים ללון בגטריה (כדאי, לפעמים בוחרים ללון בה ולא בסאן סבסטיאן) יש כמה אופציות נהדרות כמו: Aristondo Pentsioa, או  Saiaz Getaria Hotela. יש לשים לב שההיצע מאוד קטן והביקוש גבוה ולכן מומלץ להזמין לינה מראש.

לה גוארדיה וריוחה

 

אם אתה אוהבי יין ואזורי כרמים, זהו המקום הנכון עבורכם. לה גוארדיה היא כפר קטן והמרכזי ביותר באזור היין של הבאסקים: “ריוחה”. רוב המגיעים לאזור זה יגיעו עם רכב שכור או יצטרפו לטיול מאורגן ממרכז העיר (פחות מומלץ להגיע לאזור זה עם תחבורה ציבורית). אילו שיגיעו עצמאית יבחרו בין נסיעה עצמאית בין היקבים והכרמים לבין הצטרפות לסיור טעימות באחד היקבים או במטעי הזיתים באזור. לפרטים והזמנה של סיורים מאורגנים לאזור מסאן סבסטיאן  וסיורי טעימות יין ושמן.

הכרמים של אזור La Rioja – הם שם דבר

למעוניינים ללון באזור לילה או שניים בדרך אל ומסאן סבסטיאן יש אפשרויות רבות שמתאימות למתניידים עם רכב שכור למשל: Hotel Bodega FyA, Natura Resorts ו Hotel Ciudad de Logroño.

מסאן סבסטיאן לפמפלונה

פמפלונה: ידועה בשל “ריצת השוורים”, פמפלונה היא עיר היסטורית עם הרבה לראות ולעשות והיא עיר מרתקת הנמצאת בין הבאסקים לחבר נאוורה . יש לנו מידע מקיף עליה בעמוד זה: המדריך המקיף לפמפלונה. אפשר להגיע אליה ברכב שכור, או בתחבורה ציבורית נוחה (יש גם רכבת וגם אוטובוס – לפרטים והזמנה). למעוניינים יש בעיר הרבה מאוד אטרקציות וסיורים מודרכים (בעיקר בעקבות נושא מלחמת השוורים והנושא הקלינרי – לפרטים והזמנה).

 העיר פמפלונה ישן וחדש

רבים בוחרים ללון בפפמפלונה לפני או אחרי הביקור בסאן סבסטיאן יש לא מעט מקומות לינה מומלצים באזור כמו: Hotel Tres Reyes,  Hotel MaisonnaveוHotel Albretמומלץ לקרוא בנושא עוד תחת העמוד מלונות ודירות מומלצים בפמפלונה.

מסאן סבאסטיאן לביאריץ

ביאריץ היא עיר סופר תיירותית בדרום צרפת שנמצאת במרחק של כשעתיים מסאן סבסטיאן. היא מציעה חופים, קניות ותרבות צרפתית ובאסקית כאחד – יש אליה הרבה מאוד סיורים מאורנגים נוחים (לפרטים והזמנה) ובנוסף נוח מאוד להגיע אליה בתחבורה ציבורית (לפרטים והזמנה) או עם רכב שכור – לא תשימו לב שאתם עוברים גבול.

ביאריץ

העיר ביאריץ – פנינת תיירות בחבל הבאסקים הצרפתי, מרחק שעתיים מסאן סבאסטיאן

סיורים קולינריים ומסעדות בעיר

סבסטיאן היא אחת מהערים הגסטרונומיות המרכזיות בעולם, מזמינה את מבקריה לחוויה קולינרית מגוונת ומרשימה. מסעדותיה של סאן סבסטיאן מצטיינות באיכות ומגוון המנות שהן מציעות, עם 8 מסעדות מוכתרות בכוכבי מישלן. אתם מחפשים חוויה קולינרית ייחודית, מומלץ להשתתף בסיורים קולינריים או בסדנאות בישול שם תגלו את המאכלים המקומיים כמו ההפינטקסוס (הטאפס הבסקי),”פיפראדה” (טאפס עם פלפלים), “טשולטה” (סטייק בסקי) ואת חוויית הסיידר המקומית, שבה נהוג לשתות את הסיידר ישירות מהחביות.

פירות ים בסאן סבאסטיאן האוכל פה הוא חלק מהחוויה

(לפרטים והזמנת סיורים קולינריים בסאן סבסטיאן עם אפשרות ביטול) פירות ים בסאן סבאסטיאן האוכל פה הוא חלק מהחוויה

  • רכבת תיירים – יוצאת מה Calle Zubieta מול חוף ה la Concha.

   

האקווריום של סאן סבסטיאן וסמטאות העיר העתיקה שמציצים אל מימי האוקינוס (צילומים מקוריים)

  • האקווריום של סאן סבסטיאן – ממוקם צמוד ל-Paseo de Kaiko בחלקו הימני הקיצוני של חוף לה קונצ’ה. אקווריום ומוזיאון ימי זה מתחרה על תואר האקווריום הטוב ביותר בספרד עם זה שבברצלונה (ראה האקווריום בברצלונה).
  • קייאקים – ניתן להשכיר קייאקים בחוף Ondaretta במחיר של כ-7 יורו לשעה.
  • סקי חופים – נמצא גם הוא בחוף לה קונצ’ה.
  • פארק שעשועים – פארק שעשועים עתיק עם מתקנים ישנים וביזאריים ניתן למצוא בפסגתו של Mount Igeldo בקצהו המערבי של מפרץ לה קונצ’ה. רכבל ייקח אתכם לפסגת ההר וחזרה למטה במחיר של כ-1.40 יורו לכל כיוון. הרכבל פועל מ-10:00 בבוקר ועד 21:00 בלילה.
    אם תבחרו לנוע בכוחות עצמכם (רכב, ברגל) תצטרכו להיפרד מ-2.2 יורו לאדם כמס מעבר בפיסגת ההר, אך למעלה תוכלו ליהנות מנוף מרהיב ביופיו, במיוחד מהמתקנים.
  • כפרים נוספים בסביבה – Ondarroa, Loyola, Pasai Donibane

בני נוער וילדים

בסאן סבסטיאן יש אופציות רבות לבילוי עם בני נוער וילדים. פארק השעשועים מונטה איגואלדו – פארק השעשועים הוינטג’י על ראש ההר מציע אטרקציות קלאסיות – לא לצפות לפורט אוונטרה, אבל אחלה פארק.  לסן סבסטיאן יש שלושה חופים – לה קונצ’ה, אונדרטה וזורריולה – כל אחד מציע חוויות שונות לה קונצ’ה (La Concha) הוא הגדול והפופלארי, אונדרטה (Ondarreta) פופולרי בקרב משפחות בשל המים השקטים ומגרש המשחקים שלה. לגדולים יותר זורריולוה Zurriola אקסטרמית יותר.משפחות עם ילדים ובני נוער פוקדים לרוב את האי​ סנטה קלרה נעים לטייל בלי להשתגע. לקטנים יותר יש את מוזיאון המדע הנחמד ומגרשי משחקים רבים המפוזרים בעיר.

חוף הים של סאן סבסטיאן משפחתי מאוד.

מי שרוצה לנסוע מחוץ לעיר יכול השקיע בביקור מגניב יכול לקחת את המשפחה למפעל ים אלבאולה. המפעל ממוקם 20 דקות מחוץ לעיר, מוזיאון זה עוקב אחר המורשת הימית הבאסקית עם תערוכות אינטראקטיביות ואטרקציות תרבותיות המיועדות לילדים. כמובן שהעיר הגדול בילבאו היא אופציה מצויינת. במרחק שעה נסיעה ברכב, בילבאו מציעה מגוון אטרקציות, כולל מוזיאון גוגנהיים.

לינה למשפחות בסאן סבאסטיאן:

משפחות רבות מעדיפות ללון בקרבה מרכז העיר או בשכונות הקרובות לחוף הים, כמו גרוס או אנטיגאו בעוד משפחות אחרות יבקשו להתרחק מעט על מנת להרוויח מחירים טובים יותר וחדרים מרווחים יותר. ככלל בסאן סבסטיאן יש מלונות ודירות ידידותיים למשפחות ורבים מהם מצוידים בחדרים מרווחים, מתקני מטבח ומתקנים כמו בריכות שחייה או מגרשי משחקים. בין אפשרויות הלינה המומלצות שלנו למשפחות המבקרות בעיר ניתן למנות את:abba Apartments Playa de Gros San Sebastián, Numad Studios, ו BIG 4 ROOMS in a Centric Home Parking Included  שימו לב, במיוחד למשפחות מומלץ להזמין מקום לינה מראש, במיוחד בעונות שיא התיירות – הביקוש פה גבוהה מאוד במיוחד לחדרים משפחתיים (לחצו כאן למגוון אופציות מצויינות ללינה בסאן סבאטיאן עם אפשרות ביטול).

לינה בסאן סבסטיאן

אחד האזורים האהובים ללינה בקרב תיירים המגיעים לסאן סבסטיאן הוא מרכז העיר זאת בשל הקרבה לאטרקציות והמסעדות. אנו ממליצים על Hotel Maria Cristina, a Luxury Collection Hotel, San Sebastian למעוניינים במלון יוקרתי ביחס לאזור. או את מלון Hotel Bed4U Zurriola San Sebastian הנותן תמורה טובה למחיר. במידה ואתם מעדיפים דירה על פני מלון אנו ממליצים על Irenaz Resort Apartamentos. כדאי לקחת בחשבון שמכיוון שזהו אזור פופולרי ללינה המלונות עמוסים במיוחד בקיץ ולכן מומלץ להזמין מקום מראש במידה ואתם נוסעים בחודשים אלו. למתלבטים, ניתן למצוא בקישור הזה מקומות לינה עם אפשרות ביטול.




המלצות "הכל על" למבקרים בסאן סבסטיאן

  • בסאן סבסטיאן ישנן כמה אטרקציות אפשריות, אחת המומלצות בהן היא נסיעה ברכב על קו החוף.
  • אזור המתויר בסן סבסטיאן קטן, יחסית, וממוקד. מספיק כיום או יום וחצי להקיף את כל אתרי החובה של העיר.
  • בין השעות 12:00 ל-15:00 תוכלו למצוא בעיר העתיקה המון מסעדות קטנות המציעות ארוחות עסקיות של צהריים במחירים סבירים ביותר.

שאלות ותשובות על סאן סבסטיאן

התקופה האידיאלית לביקור בסאן סבסטיאן היא בחודשים מאי עד יולי, אז מזג האוויר חמים ונעים ומתאים לבילוי בחוף.

אחת האטרקציות המרכזיות בסאן סבסטיאן היא שני חופי הרחצה המרכזיים שבעיר: לה קונצ’ה (La Concha) המערבי ולה זוריולה (La Zurriola) המזרחי. אתר מרכזי נוסף הוא הר איגלדו (Monte Igueldo) שניצב בשולי העיר ומספק נוף יפה ופנורמי על הסביבה. העיר העתיקה של סאן סבסטיאן היא אחד החלקים היפים ביותר בעיר ויש הרבה מה לראות באזור. אטרקציה מרכזית נוספת היא האי סנטה קלרה (Isla de Santa Clara)- אי קטן שנמצא במי מפרץ סבסטיאן. מעבר לכך כדאי לטייל בטיילת החדשה והמושקעת שמקיפה את ההר אורגול (Urgull) ומגיעה אל נהר אורומאה (Urumea).

ההגעה לסאן סבסטיאן היא לרוב ברכב שכור, הכבישים הם נוחים שימו לב רק שהשלטים בחבל הבאסקים יציינו את שמה הבאסקי של העירדונוסטיה (Donostia)  וזה יכול להיות מבלבל. החניה בתוך מרכז העיר בעייתית ועדיף לחנות בחניונים מרכזיים בפאתי הסנטרו ולא להיכנס עם הרכב ממש לתוך מרכז העיר. הנוסעים בצפון ספרד לרוב נתקלים בביקוש גבוה לרכבים ולפעמים רכבים מבוקשים נגמרים מהר (במיוחד ג’יפים, ואנים ורכבים אוטומטיים) ולכן אנו ממליצים להשכיר רכב כמה שיותר זמן מראש, דרך אתרים בהם יש אפשרות ביטול (למשל דרך אתר זה בו ישנה אפשרות לביטול חינם). אופציה נוספת היא השכרת רכב עם הנחה ייעודית של כ10% לגולשי הכל על בלבד, דרך קישור זה. אנו ממליצים לקרוא יותר לעומק על נסיעה ברכב פרטי בצפון ספרד בעמודים הבאים: השכרת רכב בסאן סבסטיאן והשכרת רכב בספרד.

אפשרויות נוספות להגעה לסאן סבסטיאן שיכולות להתאים לתיירים ישראלים רבים הן טיסות, אוטובוסים ורכבותהבוחרים בטיסה יעשו את זה בטיסות פנימיות בעיקר מברצלונה או ממדריד. הטיסות הללו נוחות מאוד (כשעה וחצי טיסה), מומלץ להזמין כרטיסים מראש – לפרטים והזמנה של טיסות לסאן סבסטיאן.  הבוחרים להגיע באוטובוס לרוב יעשו את זה באוטובוסים הנוחים של ALSA, יש אפשרות לעשות זאת עם אוטובוסים מברצלונה, מדריד, בילבאו (אז אפשר גם חברות נוספות קטנות יותר) וסרגוסה כדי לקחת בחשבון שהנסיעות הללו יכולות להיות ארוכות (לדוגמא הנסיעה מברצלונה לסאן סבסטיאן ההיא קו די פופולארי אבל אורכת יותר מ8 שעות וכדאי לבוא אליה מוכנים). אחד היתרונות שיש באוטובוסים לסאן סבסטיאן שהתחנה המרכזית קרובה מאוד לאזור התיירותי, ואפשר לרדת מהאוטובוס ולהתחיל לטייל. גם לנסיעות לסאן סבסטיאן, כמו לשאר הנסיעות באוטובוסים בין הערים בספרד, אנו ממליצים להזמין כרטיסים מוקדם כדי להבטיח כרטיסים במחיר טוב וישיבה משותפת של הנוסעים (במיוחד אם אתם יותר מזוג) – לפרטים והזמנה של אוטובוסים ורכבות לסאן סבסטיאן

בסאן סבסטיאן יש סיורים מודרכים רבים. ניתן למצוא סיורים שמתמקדים בקולינריה המקומית וכוללים טעימות בברי טאפאס ושתייה בקישור הזה. סוגי סיורים מודרכים נוספים הם באופניים, ברגל או בשייט סירה,לדוגמה בקישור הזה או בקישור הזה. אפשרות נוספת היא סיורי יום שיוצאים מסאן סבסטיאן ולוקחים ליעדים אחרים באזור כמו חבל לה ריוחה (La Rioja), הונדאריבייה (Hondarribia), סאן פדרו (San Pedro) (תוכלו למצוא מידע על טיול רגלי לסאן פדרו כאן), חבל הבאסקים הצרפתי ועוד. כדאי לדעת שישנם סיורי יום שמגיעים לסאן סבסטיאן ממקומות אחרים כמו בילבאו (Bilbao) לדוגמה בקישור הזה, בקישור הזה או בקישור הזה. פרטים על כלל האופציות לסיורים מודרכים בקישור הבא.

בין המלונות המומלצים באזור סאן סבסטיאן ניתן למנות את מלון Villa Soro , מלון Hotel Astoria7 ומלון Mercure San Sebastian. למלונות נוספים באזור סאן סבסטיאן לחצו כאן.

למרות שסאן סבסטיאן היא עיר מעניינת מאוד, היא עיר קטנה יחסית ולכן לא יקח הרבה זמן לחקור את כולה. לכן, מומלץ להקדיש לסאן סבסטיאן בין יום לשלושה ימים לכל היותר.

כן, אך יש לשים לב שהרבה מהעסקים יהיו סגורים בימי ראשון, כך שכדאי לבדוק את שעות הפתיחה של מקומות בהם תרצו לבקר מראש

בין המסעדות המומלצות יש את Asador Portuetxe שהיא מסעדת בשרים ואת המסעדה היפנית Gojan by Punta Sal restaurante.

לא אין טיסות ישירות. רוב הישראלים מגיעים לעיר בטיסת המשך מברצלונה או מדריד (לפרטים והזמנה של טיסות לסאן סבאסטיאן), או באמצעות נסיעה באוטובוס או ברכבת (לפרטים והזמנה של רכבות ואוטובוסים לסאן סבאסטיאן).

דרכי הגעה לסאן סבסיטאן

  • רכב פרטי: מומלץ מאוד למבקרים בסאן סבסטיאן להגיע עם רכב פרטי. ההגעה אל סאן סבסטיאן עצמה נוחה מאוד, אך בעת ההגעה לסאן סבסטיאן מומלץ להשאיר את הרכב בחניון או במלון עם חניה (במלונות כמו Villa Soro או Hotel Leku Eder שמספקים חניה בחינם) ולהתנייד בתוך העיר באמצעות תחבורה ציבורית. למגיעים עם רכב מומלץ לנסוע על דרך קו החוף של סאן סבסטיאן, הנחשבת לאחת הדרכים היפות בספרד. הנסיעה בה היא חוויה שאי אפשר לפספס! לקריאה נוספת על השכרת רכב בסאן סבסטיאן לחצו כאן.
  • רכבת: ניתן להגיע ברכבת לתחנת דנוסיטה-סאן סבסטיאן (ADIF’s Donostia-San Sebastián), שהיא תחנת הרכבת המרכזית של סאן סבסטיאן, המחברת אותה לשאר ספרד. לקריאה נוספת ראו רכבות בספרד.
  • טיסה: חברת התעופה איבריה מפעילה מספר טיסות יומיות מהבירה מדריד אל סאן סבסטיאן שאורכן כשעה. ניתן להגיע בטיסה לסאן סבסטיאן מהעיר ברצלונה, אך הטיסות היומיות אותן מפעילה איבריה יקרות מאוד. לכן, ההגעה מהעיר ברצלונה עדיפה ברכבת (ראה רכבות בספרד) או דרך בילבאו. לקבלת הצעת מחיר על טיסות לסאן סבסטיאן לחצו כאן.