פארקים בולנסיה וסביבתה

מידע כללי

ולנסיה היא עיר בעלת מספר פארקים ואזורים ירוקים המשובצים בתוך הנוף העירוני. להלן ריכזנו רשימה של פארקים בתוך ומחוץ לולנסיה, עליהם כתבנו עמודי מידע באתר.




פארקים בתוך ולנסיה

פארק טוריה

פארק טוריה (בתמונה בראש העמוד) הוא אחד הפארקים העירוניים המושקעים ביותר, וזהו מקום נפלא להעביר בו את הזמן לגמרי בחינם. לאורך הפארק הירוק השוכן בצמוד לאזור האישמפלה והעיר העתיקה מספר אגמים מלאכותיים, שבילי הליכה, מזרקות, מגרשי כדורגל, בתי קפה, גן זן ועוד. בימי ראשון הפארק מתמלא מבקרים, משפחות ולנסיאניות עם ילדים, אנשים המתרגלים יוגה, מגיעים לריצה, או יושבים להנות מפיקניק. למידע נוסף על פארק טוריה.

גני רויאל

גני רויאל הם פארק ציבורי, המכונה גם גני ויורוס (Viveros Gardens), אשר שורשיו נעוצים עוד בתקופה המוסלמית של ולנסיה. גני רויאל נחשבים כיום לגני הדגל של העיר ולנסיה בשל הערך ההיסטורי, התרבותי, האקולוגי והבוטני שלהם. הגנים שופעים בצמחיה ירוקה, מזרקות מים, פסלים ופינות ישיבה נחמדות, כך שמומלץ להקדיש זמן לטיול בהם. למידע נוסף על גני רויאל.

גן הפסלים בעיר האומנות והמדעים (צילום: Andreas Wieserרישיון)

גן הפסלים שבעיר האומנות והמדעים

עיר האומנות והמדעים היא מתחם תרבות ובידור שלם שעוצב על ידי הארכיטקטים סנטיאגו קלטרווה (שעיצב אגב גם את גשר המיתרים בירושלים וטרמינל חדש לנמל התעופה בבילבאו) ופליקס קנדלה. במתחם ישנו גם גן פסלים- שדרה ארוכה ובה צמחים מקומיים המאפיינים את ולנסיה ובתוכה פסלים של אמנים בני ימינו (לדוגמא, יש שם פסלים של יוקו אונו). קל לפספס את הגן ורבים מהמגיעים למתחם לא יודעים כלל שהוא קיים, אם כי הוא לגמרי בחינם. למידע נוסף על עיר האומנות והמדעים.

גן החיות של ולנסיה – הביופארק

הגן נפתח לקהל בשנת 2008 ומתפרש על שטח ענק של 100 דונם בעיר ולנסיה. הוא כולל בתוכו שטח מפארק קאבסרה (Parque de Cabecera) בו זרם בעבר אפיק של נהר הטוריה. בין החיות השוכנות בגן תוכלו לפגוש בעיקר בעלי חיים שמקורם מאפריקה כמו נמרים, למורים, צבועים, אריות, ג’ירפות, גורילות, קרנפים, היפופוטמים, דורבנים, יענים, פילים, לוטרות ועוד. למידע נוסף על גן החיות של ולנסיה.

שמורות טבע בסביבת ולנסיה

מערות סנט ג׳וזף

המערות ממוקמות בשמורת הטבע Sierra de Espadán ליד העיר Vall d’Uixo, במרחק של כ-49 ק”מ צפונית לולנסיה. באתר זה תוכלו לחזות בתופעה טבעית מדהימה – נהר תת-קרקעי הזורם דרך מערות המכילות סלעים ייחודיים, שרידים של אתרים פליאוליתיים וציורי קיר עתיקים. למידע נוסף על מערות סנט ג’וזף.

אגם אלבופרה

פארק הטבע אלבופרה הוא פארק מוגן המכיל את האגם הגדול ביותר בספרד, ונמצא במרחק של כ-25 ק”מ דרומית לולנסיה. זהו מקום בעל חשיבות אקולוגית בשל מינים נדירים של ציפורי מים ומגוון עשיר של חיות בר הנמצאים בו. האטרקציה המפורסמת של המקום היא שיט על האגם בסירה, והשעה המומלצת לכך היא בזמן השקיעה. למידע נוסף על פארק הטבע אלבופרה.

אזור מנוחה במסלול טיולים באלטו טוריה (צילום: Valdeserrillasרישיון)

אלטו טוריה

שמורת טבע שמתפרשת על שטח גדול מאוד ונמצאת במרחק של כ-66 ק”מ מערבה לולנסיה. משמעות השם אלטו טוריה היא “טוריה העליונה”- כלומר, מקורותיו של נהר הטוריה. כאמור, בשמורת הטבע זורם נהר הטוריה אשר לאחר מכן ממשיך לזרום לולנסיה  (זהו אותו נהר שבחלק מולנסיה נתיבו הוסט בכדי למנוע הצפות והוסב להיות פארק טוריה). למידע נוסף על אלטו טוריה.




המלצות "הכל על"

  • הכניסה למוזיאון האומנות היא בחינם, ובארמון הממשל המחוזי של ולנסיה ניתן לערוך בו סיור בחינם בתיאום מראש. למידע נוסף על – ולנסיה בחינם.
  • במוזיאון המדע ניתן בכיף לבלות לפחות חצי יום.

 

מפה