ולנסיה בחינם

מידע כללי

ולנסיה היא עיר שלא קשה להעביר בה את הזמן די בחינם- ישנם אתרי תיירות רבים, כמו מבנים וכמובן חוף הים, שלא עולה כסף לראותם. כמו כן, ניתן גם להתרשם מבחוץ גם מאתרים שהכניסה אליהם היא בתשלום, כמו לדוגמא עיר האומנות והמדעים (מידע לגביה בהמשך).

למשפחות עם ילדים כדאי לדעת שתחבורה ציבורית בולנסיה היא חינם לילדים עד גיל 5 (כולל), למידע נוסף על תחבורה ציבורית בולנסיה. כמו כן בחלק מן המקומות הכניסה לילדים היא חינם עד גיל מסוים, כדאי לבדוק זאת לפני ששוללים מקום בשל סיבות תקציב. הכניסה לגן החיות של ולנסיה- הביופארק לדוגמא היא חינם לתינוקות עד גיל 4. למידע נוסף על- ולנסיה עם ילדים.




פארקים ואזורי בילוי בחינם בולנסיה

פארק טוריה

פארק טוריה הוא אחד הפארקים העירוניים המושקעים ביותר, וזהו מקום נפלא להעביר בו את הזמן לגמרי בחינם. לאורך הפארק הירוק השוכן בצמוד לאזור האישמפלה והעיר העתיקה מספר אגמים מלאכותיים, שבילי הליכה, מזרקות, מגרשי כדורגל, בתי קפה, גן זן ועוד. בימי ראשון הפארק מתמלא מבקרים, משפחות ולנסיאניות עם ילדים, אנשים המתרגלים יוגה, מגיעים לריצה, או יושבים להנות מפיקניק. למידע נוסף על פארק טוריה.

גני רויאל

גני רויאל הם פארק ציבורי, המכונה גם גני ויורוס (Viveros Gardens), אשר שורשיו נעוצים עוד בתקופה המוסלמית של ולנסיה. גני רויאל נחשבים כיום לגני הדגל של העיר ולנסיה בשל הערך ההיסטורי, התרבותי, האקולוגי והבוטני שלהם. הגנים שופעים בצמחיה ירוקה, מזרקות מים, פסלים ופינות ישיבה נחמדות, כך שמומלץ להקדיש זמן לטיול בהם. למידע נוסף על גני רויאל.

חוף מלוורוסה (צילום: Juanedcרישיון)

חוף מלוורוסה

אפשרות נוספת לבילוי בחינם היא כמובן חוף הים, לא סתם ולנסיה היא עיר חוף… תוכלו להביא איתכם אוכל ולהנות מפיקניק בים. כמו כן לאורך החוף טיילת נעימה ולאורכה שדרת דקלים ונחמד להנות מהליכה על הטיילת. למידע נוסף על חוף מלוורוסה.

גן הפסלים שבעיר האומנות והמדעים

עיר האומנות והמדעים היא מתחם תרבות ובידור שלם שעוצב על ידי הארכיטקטים סנטיאגו קלטרווה (שעיצב אגב גם את גשר המיתרים בירושלים וטרמינל חדש לנמל התעופה בבילבאו) ופליקס קנדלה. אמנם האקווריום, מוזיאון המדע והאיימקס גובים דמי כניסה, אך המבנים במתחם הם משהו מעניין בפני עצמו- הם עגולים ולבנים, עם חלונות זכוכית גדולות ובריכות מים נמוכות בין המבנים, שהבניינים משתקפים בתוכן. שווה להגיע למתחם להתרשם מהארכיטקטורה ולראות את המבנים המרשימים שחלקם נראים כאילו נלקחו מסטאר וורס- גם אם אתם לא נכנסים אליהם.

כמו כן במתחם ישנו גם גן פסלים- שדרה ארוכה ובה צמחים מקומיים המאפיינים את ולנסיה ובתוכה פסלים של אמנים בני ימינו (לדוגמא, יש שם פסלים של יוקו אונו). קל לפספס את הגן ורבים מהמגיעים למתחם לא יודעים כלל שהוא קיים, אם כי הוא לגמרי בחינם. למידע נוסף על עיר האומנות והמדעים.

סיורים ואטרקציות בחינם

תוכלו לסייר עצמאית ולהנות מרחובותיה האותנטיים הספרדיים של שכונת קארמן שבעיר העתיקה. בעיר העתיקה תוכלו להתרשם מבחוץ מבלי להכנס לקתדרלת ולנסיהמגדלי סרנוסמגדלי קווארט, וכמובן כיכר הבתולה וכיכר המלכה (Plaza de la Reina).
דרומית לעיר העתיקה תוכלו להתרשם מבניין השוורים ולהכנס לתחנת רכבת צפון הבנויה בסגנון המודרניסטה.

ישנם הוסטלים שאם מתארחים בהם ניתן להצטרף לסיור רגלי בחינם דרך האכסניה (כמו לדוגמא בדה ריבר הוסטל– נכון לסוף שנת 2016), לכן שווה לבדוק במקום בו אתם מתארחים לגבי האפשרות.

אפשרות נוספת לסיורים רגליים בחינם בולנסיה, היא להרשם או להגיע לסיור חינם המוצע דרך אתרי אינטרנט שונים, לדוגמא:

גן הפסלים בעיר האומנות והמדעים (צילום: Diego Delso רישיון)

מוזיאונים בחינם

מוזיאון האומנות

מוזיאון זה הוא השני בגודלו בולנסיה ונחשב לאחד מהמוזיאונים בעלי האוסף האומנותי החשוב בספרד. הגלריה כוללת בעיקר את עבודותיהם של אמנים מקומיים כגון Vicente López Juan de Joanes, los Ribalta ,Joaquín Sorolla ו- Pinazo, אך מוצגות בה גם יצירות של אמנים חיצוניים מוכרים כמו ואן דייק וגויה. הכניסה למוזיאון היא בחינם. למידע נוסף על המוזיאון לאומנות.

ארמון הממשל המחוזי של ולנסיה

ארמון הבנוי בסגנון גותי, נבנה ב-14211 במטרה לשמש כמקום מושבו של הממשל האוטונומי של ולנסיה. מבנה הארמון מלבני וכולל תווך מרכזי ושני מגדלים צדדיים מבוצרים שנבנו בשנים מאוחרות יותר. על אף חשיבות המבנה והעובדה שהוא שמיש כיום, ניתן לערוך בו סיור בחינם בתיאום מראש. למידע נוסף על ארמון הממשל המחוזי של ולנסיה.

גן הפסלים שבעיר האומנות והמדעים

כפי שתואר למעלה, במתחם עיר האומנות והמדעים ישנו גן פסלים- שדרה ארוכה ובה צמחים מקומיים המאפיינים את ולנסיה ובתוכה פסלים של אמנים בני ימינו (לדוגמא, יש שם פסלים של יוקו אונו). למידע נוסף על עיר האומנות והמדעים.




השוק המרכזי

השוק המרכזי הוא אחד השווקים הגדולים ביותר באירופה, הוא נמצא במבנה בסגנון מודרניסטי. השוק פופולרי לא רק בקרב תיירים אלא גם בקרב  האוכלוסיה המקומית, וניתן לטייל בו ולהנות מהמראות של שפע המזון (פירות, ירקות, לחמים, גבינות, נקניקים, בשר, דגים ופירות ים). למידע נוסף על השוק המרכזי (Mercado Central).

מפה