תחנת רכבת צפון, ולנסיה | Estació del Nord

מידע כללי

תחנת רכבת צפון (Estació del Nord) היא תחנת הרכבת המרכזית של ולנסיה השוכנת על התפר בין אזור האישמפלה לאזור אקסטראמורס (למידע על-רכבות לולנסיה). התחנה נקראת על שם נתיבי רכבות הצפון, שהיתה החברה שבנתה את התחנה.

תחנת רכבת צפון בולנסיה (צילום מערכת)




מה רואים?

תחנת הרכבת הצפונית תוחמת את העיר העתיקה מדרום, וסמוכה לתחנת המטרו שטיבה (Xátiva) של קווים 3 ו-5. הרכבות מברצלונה ומדריד מגיעות אליה, אם כי אלו המהירות (ה-AVE) לא מגיעות אליה כי אם לתחנה אחרת במרחק הליכה ממנה. התחנה בעלת מבנה עתיק ומרשים והיא מושכת אליה תיירים רבים בכל שנה, התחנה בנויה בסגנון המודרניסטה ומוכרזת כמורשת תרבותית על ידי ספרד.

סרטון המציג את תחנת הרכבת הצפונית




המלצות "הכל על"

  • תחנת הרכבת צמודה ממש לבניין השוורים ולכן אם אתם שם כדאי לקפוץ לראות גם אותו. ניתן לשלב את הביקור במקום עם אתרי העיר העתיקה, שנמצאת במרחק של 20 דקות הליכה, או עם בילוי באחד מבתי הקפה/ מסעדות/ מועדונים שבשכונת רוספה– מרחק 10-15 דקות הליכה.
  • דרך ההגעה המומלצת לתחנה היא במטרו.
  • ניתן לבקר במקום עם ילדים, ראו גם ולנסיה עם ילדים.
  • הלינה מסביב לתחנת הרכבת מתאימה למי שרוצה לחסוך הסחבות עם התיקים אל מלון/אכסניה מרוחקים, למי שרוצה להיות קרוב לתחנה לאחר שהגיע אל העיר ברכבת או מתכנן לעזוב ממנה ברכבת. כמו כן מתאימה לצעירים (או צעירים ברוחם) שרוצים להיות קרובים יחסית לשכונה שוקקת חיי הלילה והבילויים רוספה בצורה המזכירה קצת את תל אביב עם מסעדות, בתי קפה ומועדונים גם של הקהילה הגאה. למידע נוסף על מלונות ליד תחנת רכבת צפון.
  • במרחק הליכה קצר ביותר מן התחנה נמצא איזור של העיר המיושב על ידי מהגרים מהמזרח ובאיזור זה תוכלו למצוא מסעדות סיניות זולות עם מנות סיניות אותנטיות אמיתיות (באמת אותנטיות, עם כל מיני סוגי בשר חזיר/פירות ים/חיות שישראלים לרוב לא מורגלים בהם, לא מתאים לשומרי מסורת). יש לצאת מהתחנה ולפנות שמאלה, ללכת על רחוב Xàtiva (שבו נמצאת התחנה) לכיוון מערב ולפנות בפניה השניה שמאלה לרחוב Carrer de Pelai או בשלישית שמאלה לרחוב Carrer de Convent de Jerusalem. יש לקחת בחשבון שהתפריטים יהיו בספרדית וסינית (ללא אנגלית)ֿ, אך ברובם יש תמונות להמחשה.
  • למתעניינים בארכיטקטורה האתר מומלץ משום שהמבנה מרשים הן מבחוץ והן מבפנים, אך אם תגיעו לשם בין כה וכה בשביל לעלות על רכבת אין צורך להגיע במיוחד- אפשר להסתפק בהתרשמות מהמבנה כאשר תגיעו לרכבת (למידע נוסף על – רכבות לולנסיה). בכל מקרה לא מדובר בזמן ביקור ארוך, מקסימום 20 דקות ולרוב פחות.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור זה עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה למשל), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי העיר. כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד תחתנת ולנסיה נורד (Valéncia Nord) , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.

מידע שימושי

שעות פתיחה

כל יום בין השעות 5:30-00:00.

כתובת

Carrer d’Alacant, 25, 46004 València, Spain

הגעה
directions_bus
אוטובוס

קווים 7, 8, 19, 40 או N7 ולרדת בתחנת Castelló – Estació Nord. למידע נוסף על אוטובוסים בולנסיה.

directions_subway
מטרו

קווים 3 (אדום), 5 (ירוק) או 9 (חום) ולרדת בתחנת Xàtiva. למידע נוסף על מטרו בולנסיה.

directions_car
רכב

Parking Saba estación Valencia Nord נמצא ממש מול התחנה. שאר החניונים הקרובים נמצאים במרחק 5 דקות הליכה: Parking Público Plaz לכיוון מערב מהתחנה ב-Carrer de Guillem de Castro 13 ו-Parking Plaza לכיוון מזרח מהתחנה ב-Carrer del General San Martín 16. אם נוהגים אל התחנה לא מתוך העיר העתיקה הנהיגה לשם סבירה. למידע נוסף על השכרת רכב בולנסיה.