פארק טוריה, ולנסיה | Jardín del Turia

מידע כללי

בתוך תחומי ולנסיה זרם בעבר נהר הטוריה. הנהר היה ידוע לשמצה בשל הצפות ובשנת 1957 התרחשה הצפה גדולה שגרמה למותם של 81 אנשים ולנזק גדול. בעקבות כך הוסט הנהר ועל אפיקו הישן נבנה פארק שקוע הנקרא פארק טוריה (Jardín del Turia).

הפארק הירוק השוכן בצמוד לאזור האישמפלה והעיר העתיקה, מאפשר להולכי רגל ורוכבי אופניים לחצות חלק ניכר מהעיר ללא מעבר ברחובות וכבישים הומים. לאורך הפארק מספר אגמים מלאכותיים, שבילי הליכה, מזרקות, מגרשי כדורגל, בתי קפה, גן זן ועוד.

פארק טוריה במבט ממגדלי סרנוס (צילום מערכת)




מה רואים?

הפארק הינו ארוך ביותר ומשתרע לאורך כ-7.5 ק״מ. האפשרות הפשוטה ביותר היא להגיע לחלק של הפארק הקרוב ביותר אליכם, כל החלקים בפארק ירוקים ביותר ומאפשרים בריחה קטנה מן המולת העיר. כמו שצוין למעלה, לאורך הפארק מזרקות, מגרשי כדורגל, אגם מלאכותי קטן, פסלים ועוד, ואפשר לשוטט בו ולגלות את ההפתעות. מקום מומלץ למשפחות עם ילדים הוא פארק גוליבר שנמצא בתוך גני טוריה.

פארק גוליבר (Parc Gulliver) – הוא גן שעשועים אשר שוכן בחלקו הדרומי-מזרחי של פארק טוריה באזור קאמינס אל גראו, בקרבה לעיר האומנות והמדע. בפארק ישנו פסל הדומה למפלצת שבקרית היובל בירושלים, מעין מודל ענק של גוליבר עשוי פיברגלס, עליו ניתן לטפס בחבלים ולהתגלש במגלשות המעוצבות בו. מקום זה מתאים במיוחד לילדים.

סרטון שצילמנו בפארק טוריה- קבוצת תופים מקומית מופיעה בפארק ביום ראשון

סרטון המציג את פארק גוליבר




המלצות "הכל על"

מידע שימושי

  • כתובת: Avenida Manuel de Falla, s/n, 46018 Valencia, Spain
  • איך מגיעים? 
    • באוטובוס– עולים על אחד מקווי האוטובוס העירוני שמספרם: 1, 95, 31, 32, 71, 81, N2, 6, 9, 11, 16, 26, 28, 70, N10, 4, או 10, ויורדים באחת מהתחנות הבאות: Pl. Amèrica – Navarro Reverter, Albereda – General Gil Dolz, Albereda – Armando Palacio Valdés או Albereda – Passarel.la de l’Exposició. למידע נוסף על אוטובוסים בולנסיה.
    • במטרו– עולים על קו המטרו שמספרו 3, 5, 7 או 9 ויורדים בתחנת Alameda. למידע נוסף על מטרו בולנסיה.
    • ברכב– ישנו חניון שממוקם במרחק של 750 מטרים מהפארק ברחוב Carrer del Pintor Sorolla אז טכנית ניתן להגיע למקום עם רכב, אך עדיף להגיע בתחבורה ציבורית שהיא אופציה קלה ונוחה יותר. למידע נוסף על השכרת רכב בולנסיה.
  • אתר רשמי: https://jardinesvalencia.es/tramos-1-2-3/?lang=en
  • נגישות למוגבלי תנועה: רוב הירידות אל הפארק מהרחוב כוללות לא רק מדרגות אלא גם ירידה משופעת ולכן הפארק נגיש לבעלי מוגבלות. כמו כן תחנת המטרו (שנגיש לבעלי מוגבלות) Alameda שבפארק נגישה לבעלי מוגבלות. יש לשים לב שתחנת Túria שבפארק לא נגישה למוגבלי תנועה נכון לשנת 2016.