פארק הטבע מונטגו – ‪Montgo Natural Park‬

שמורת טבע יפייפיה בהר מונטגו

מידע כללי

פארק הטבע מונטגו (Montgo Natural Park‬) שוכן בשטחו של הר מונטגו (Montgó Massif) אשר מתנשא לגובה של 753 מטרים מעל פני הים ודומה בצורתו לראש של פיל, ונמצא על רצועת החוף של קוסטה בלנקה.

הפארק ממוקם בין העיר דניה לעיר חוואה (Javea) במחוז אליקנטה שבספרד. הוא נמצא במרחק של כ-110 ק”מ מהעיר ולנסיה וכולל רצועת חוף שאורכה למעלה משלושה קילומטרים.

בשל השפע יוצא הדופן של המערכות האקולוגיות, הצומח והחי בפארק, הוא הוכרז בשנת 1987 כשמורת טבע מוגנת. הפארק משמש כיום כבית למינים נדירים רבים של בעלי חיים וצמחים, ואם יתמזל מזלכם תוכלו לפגוש בו בעלי חיים כמו נשרים, בזים, ינשופים, קרפדות, לטאות, נחשים, שועלים ושפנים.

מערות בפארק הטבע מונטגו (צילום: Melibokusרישיון)




מה רואים?

בפארק ישנם ממצאים ארכיאולוגיים מעניינים כגון מערות עם ציורי קיר ושרידי מבנים מהתיישבויות עתיקות (למידע נוסף על ספרד האיברית). אחת המערות המעניינות בפארק היא מערת המים (Cueva del Agua) שלכאורה שימשה במקור את הצבא הרומאי שסיפק בעזרתה מים לחייליו (למידע נוסף על ספרד הרומאית). בנוסף, הפארק צופה על נופם המרהיב של ההרים המקומיים והים התיכון ואף ניתן לראות את האי איביזה ביום בהיר.

פארק זה פופולארי בקרב רוכבי אופניים ומטיילים ומתקיימים בו גם טיולים מודרכים בקבוצות. בפארק שלושה מסלולי הליכה מרכזיים- הקל ביותר הוא מסלול ההליכה שמתחיל מאזור לס פלנס (Les Planes) והקשה ביותר הוא המסלול שמתחיל מאזור קבו סן אנטוניו (Cabo San Antonio).

סרטון המציג את פארק הטבע מונטגו




המלצות "הכל על"

  • ניתן לשלב את הביקור בפארק זה עם ביקור בעיר דניה, בה נמצא מרכז מידע אשר מספק פרטים על ערכו האקולוגי של הפארק.
  • יש לתכן את הביקור בפארק כך שיהיו לכם לפחות 3-4 שעות במקרה ואתם עם ילדים.
  • בקיץ מדובר על מקום חם מאוד, ויש לקחת זאת בחשבון אם אתם מתכוונים להגיע לטייל בפארק. מומלץ להגיע מוקדם בבוקר, לפני השעות החמות, ולהמנע מלהגיע לטיפוס על ההר בשעות הצהריים. עוד אפשרות מומלצת על ידי מטיילים היא להגיע לפארק לפני הזריחה, לעלות על ההר עם פנסים, ולצפות בזריחה ובנוף היפיהפה מראש ההר. יש לקחת בחשבון, שהמסלול הוא למיטיבי לכת, וכולל אבנים וסלעים קטנים שמדרדרים מטה בעליה.
  • ישנם מספר מסלולים בפארק, וחלק מהם למיטיבי לכת ועם עלייה לא פשוטה. רצוי לבדוק על כך בנקודת המידע של הפארק לפני העליה למסלול. (כתובת נקודת המידע נמצאת תחת מידע שימושי).
  • חשוב מאוד! יש להגיע מצוידים בכמות מים מספקת, כובע, ומומלצים גם חטיפים שיתנו כוח בעליה. לסובלים מכאבי ברכיים או מקשיים בעליות / ירידות מומלץ להצטייד במקלות הליכה.
  • לצורך התכנון הגיאוגרפי של טיולכם תוכלו להתחשב במידע הבא: מונטגו היא האתר התיירותי הצפוני ביותר ברצועת החופים של קוסטה בלנקה. דרומה אליו תוכלו למצוא את הערים והעיירות (מצפון לדרום): מוריירהקלפה והסלע הענק פניאל ד’איפאץ’אלטאהבנידורם וטורבייחה. אם מאסתם בחופים ותרצו לעלות קצת אל ההרים תוכלו להתקדם מערבה אל גואדלסט ואל אלקוי ושמורת הטבע פונט רוחה שבהמשך. אפשר להתנייד בין אתרים אלה בתחבורה ציבורית, אך במידה ואתם מתכננים לבקר ביותר מיעד אחד או שניים עדיף לעשות זאת ברכב. למידע נוסף על השכרת רכב בולנסיה והשכרת רכב בספרד.

מידע שימושי על פארק הטבע מונטגו

  • כתובת: נקודת המידע של הפארק- Finca Bosc de Diana. Camí San Joan, no.1 03700, Dénia
  • איך מגיעים (מולנסיה)? 
    • באוטובוס- מגיעים לתחנת האוטובוס המרכזית של ולנסיה (Valencia Bus Station) ועולים על קו Valen-Ali Gral Sab/Do שנוסע ל-Alicante‬‏. לאחר כשעתיים נסיעה (7 תחנות) יורדים בתחנת האוטובוס בעיר Denia, ומהעיר דניה לוקחים מונית לפארק הטבע מונטגו. למידע נוסף על אוטובוסים בולנסיה.
    • ברכבת- אין קווי רכבת ישירים מולנסיה לפארק הטבע מונטגו. למידע נוסף על רכבות לולנסיה.
    • ברכב- הנסיעה אורכת כשעה ו-18 דקות. קחו את ‪Carrer d’Alacant‬‏ ו-‪Carrer de les Filipines‬‏ ל-‪Av. d’Ausiàs March‬‏/‪V-31‬‏. לאחר 9 דקות נסיעה (3 ק”מ) קחו את ‪E-15‬‏/‪AP-7‬‏ ל-‪CV-725‬‏. קחו את היציאה ‪62‬‏ מ-‪E-15‬‏/‪AP-7‬‏. לאחר 52 דקות נסיעה (93.6 ק”מ) קחו את ‪N-332‬‏ , ‪CV-724‬‏ , ‪Camí de L’Advocat‬‏ ו-‪CV-735‬‏ ל-‪Carrer Ermita‬‏. לאחר 20 דקות נסיעה (12.9 ק”מ) תגיעו לפארק הטבע מונטגו. למידע נוסף על השכרת רכב בולנסיה והשכרת רכב בספרד.
  • אתר רשמי: https://www.denia.net/montgonatural-park