העיר העתיקה – Ciutat Vella

מידע כללי

העיר העתיקה (Ciutat Vella) הוא אזור בלב העיר ולנסיה שבספרד אשר תחום מצפון וממזרח על ידי פארק הטוריה, מדרום על ידי פלאסה דל טורוס וממערב על ידי מגדלי קווארט. זהו האזור המתויר ביותר בעיר אשר מהווה את מרכזה ההיסטורי. בנוסף, זהו החלק הכיפי ביותר של ולנסיה, שקט יחסית לעיר ועם סמטאות בין בניינים צבעוניים בסגנון ספרדי ישן. למעשה רוב רובם של האתרים המרכזיים בולנסיה נמצאים בעיר העתיקה לצד שפע מסעדות, בתי קפה, ברים, מלונות ובתי קניות (למידע נוסף על קניות בולנסיה). אם ביקרתם בעיר העתיקה ניתן להגיד שראיתם את רוב מה שיש לעיר להציע למי שזמנו קצוב בידו.




אזור העיר העתיקה גובל באזור האישמפלה ובאזור אקסטראמורס. בגבול בין העיר העתיקה לאישמפלה תוכלו למצוא את תחנת המטרו Colón ממנה ניתן להגיע בקלות לאזורים אחרים בעיר (למידע נוסף על תחבורה והתניידות בולנסיה). כמו כן, באזור זה קורית מרבית הפעילות הפוליטית של העיר ואף ניתן לסייר בחינם בארמון הממשל המחוזי של ולנסיה ששוכן בקרבה לכיכר הבתולה. כמו כן, העיר העתיקה מציעה רחובות וסמטאות השופעים במבנים עתיקים הבנויים בסגנון גותי אשר יכולים לעניין תיירים חובבי היסטוריה וארכיטקטורה.

נוף העיר העתיקה הנשקף ממגדלי סרנוס (צילום מערכת)

מה רואים?

בין רחובות העיר העתיקה ניכרת מאוד נוכחות התיירות בעיר. תוכלו לשבת לארוחה טובה או לקפה, לבקר במגדלים עתיקים שהיו חלק מחומת העיר העתיקה בעבר, בכנסיות, בשוק, ובמבנים בעלי סגנונות בניה שונים.

שכונת קארמה (El Carme)
 שנמצאת בחלקה הצפוני של העיר העתיקה, מפורסמת באווירתה הצעירה ובחיי הלילה שבה והיא מקושטת בציורי גרפיטי צבעוניים. שכונת קארמה כוללת בתוכה את האתרים מגדלי סרנוס ומגדלי קווארט שהם השערים העתיקים של חומת העיר.

אתרים פופולאריים נוספים שנמצאים בעיר העתיקה הם כיכר הבתולהבאזיליקה דה לה וירחאןקתדרלת ולנסיהמוזיאון הפטריארך ומבנה שוק המשי. בנוסף, לחובבי הקניות והאוכל מומלץ לבקר בשוק המרכזי – שוק אוכל מקורה אשר מציע שפע של מזון כמו פירות, ירקות, בשר, דגים, פירות ים, לחמים, גבינות ועוד. כמו כן בעיר העתיקה תוכלו לבקר גם במוזיאון הפטריארך.

לינה בעיר העתיקה ולנסיה

זהו האזור המבוקש ביותר בולנסיה מבחינת לינה, ולינה באזור זה מציעה חווית תרבות והנאה תוך כדי גילוי מוקדי התיירות העיקריים של העיר . למעוניינים במלון יוקרתי בעיר העתיקה ולנסיה אנו ממליצים על Only YOU Hotel Valencia. לעומת זאת, מבקרים המחפשים לינה זולה יותר יכולים לבחור ב Venecia Plaza Centro. במידה ותרצו ללון בדירה מרווחת ומאובזרת אנו ממליצים על Macflats Ayuntamiento . שימו לב כי בתקופת הקיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין מקום מראש. למתלבטים, ניתן למצוא בקישור הזה מקומות לינה עם אפשרות ביטול. למידע נוסף על מלונות בעיר העתיקה של ולנסיה.




המלצות "הכל על"

  • אם זמנכם קצוב בידכם ועליכם לבחור מהם אתרי המאסט של ולנסיה- אין ספק שהעיר העתיקה היא אחד מהם.
  • תחת מה רואים מתוארים האתרים שבעיר העתיקה. אם אתם קצובים בזמן תוכלו לדחוס את רובם ליום עמוד אחד. בעיר העתיקה מגוון מסעדות ובתי קפה, ותוכלו לתכנן את יומכם כך שתבקרו במספר אתרים, לצהריים תשבו באמת מהמסעדות באזור, ואז תמשיכו ליעדים נוספים. אם אתם חובבים קולינרים, תוכלו לסעוד באחד מ״דוכני המסעדה״ שנמצאים ממש בצמוד לכניסה של השוק המרכזי שם תוכלו למצוא פאייה במחיר זול יחסית לאזור בדיל יחד עם סנגריה (לא מדובר במסעדה אלא במעין ״דוכן״ שמכין את האוכל והישיבה היא בשולחן). למידע נוסף על אוכל בולנסיה.
  • דרך ההגעה המומלצת לעיר העתיקה היא באוטובוס או במטרו (שמגיע רק לשוליה ולאחר מכן נוספת הליכה לתוך העיר העתיקה עצמה). הכניסה לעיר העתיקה ברכב אינה מומלצת בשל קושי במציאת חניה וכן בשל כך שחלק מהרחובות הם רק להולכי רגל וסגורים לתנועת כלי רכב, או חד סטריים. למידע נוסף על השכרת רכב בולנסיה.

מידע שימושי

שעות פתיחה

שטח ציבורי

כתובת

Ciutat Vella, Valencia, Spain




הגעה
directions_bus
אוטובוס

בשטחו של אזור זה נמצאות תחנות אוטובוס רבות של הקווים 7, 27, 73, 6, 26, 31, 4, 8, 9, 11, 16, 28, 70, 71 ועוד. למידע נוסף על אוטובוסים בולנסיה.

directions_subway
מטרו

בגבול בין העיר העתיקה לאישמפלה נמצאת תחנת המטרו Colón בה עוברים הקווים 0 (אדום), 3 (אדום), 5 (ירוק), 7 (כתום) ו-9 (חום), למידע נוסף על מטרו בולנסיה.

directions_subway

טראם

אין תחנות חשמלית באזור זה, למידע נוסף על טראם בולנסיה.

directions_subway

רכבת

אין תחנות רכבת בשטחה של העיר העתיקה, אך תחנת רכבת צפון המפורסמת נמצאת באזור אקסטראמורס הסמוך.