כיכר הקונקורד, פריז | Place de la Concorde

מידע על כיכר האובליסק היפה במרכז פריז

על כיכר קונקורד בקצרה

כיכר הקונקורד (Place de la Concorde) מהווה את אחת הכיכרות המרשימות, הגדולות והחשובות ביותר בפריז. הכיכר ממוקמת ברובע ה-8 שבפריז, בקצה המזרחי של השאנז-אליזה ובסמוך לגני טווילרי. הרחבה הגדולה מקושטת במזרקות, מוקפת בפסלים ובמרכזה ניצב אובליסק מצרי עתיק. כיום, מדובר במקום יפה המושך תיירים רבים אך בעבר התרחשו פה מספר אירועים מכוננים המלמדים מעט על ההיסטוריה הצרפתית.

כיכר קונקורד




היסטוריה

הכיכר הוקמה ב-1755 כשטח מתומן המפריד בין השאנז-אליזה לבין גני טווילרי, ונקרא במקור כיכר לואי ה-15. הכיכר היפיפייה, סוף סוף מרחב פתוח בלב העיר, לא מגלה את העבר האפל שלה במבט ראשון. בכיכר הוצבה לאחר המהפכה הצרפתית גברת גיליוטינה, ורבים ממלכיה ואציליה של צרפת הוצאו להורג במקום זה.

ההוצאה להורג של לואי ה16 בכיכר קונקורד (אז כיכר המהפכה)

סרטון מידע על כיכר קונקורד מתוך ערוץ היוטיוב של אתר הכל על

  • כרטיסים להזמנה מראש למגוון אתרים ואטרקציות בפריז באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים מלון בפריז? שווה לקרוא את הסקירות שלנו על המלונות המומלצים בעיר. אפשר גם להתייעץ » למידע נוסף

לואי ה-16 היה הראשון ב-1793 ואחריו באו שורה ארוכה של מלכים ואצילים- מארי אנטואנט, מאדאם דו-בארי, אנטואן לבואזיה ולבסוף, אף אלו שהיו אחראיים על עריפת הראשים ההמונית לא הצליחו להתחמק מהגורל האכזר- ז’ורז’ דנטון ומקסימיליאן רובספייר המהפכנים. במרצפות הכיכר זרם לא מעט דם צרפתי, במהלך “שלטון האימים” של 1794 הוצאו להורג בכיכר מעל 1,300 איש! שינוי שמות הכיכר מלמדים על השינויים הפוליטיים בצרפת- מ”כיכר לואי ה-15″, ל”כיכר המהפכה” בזמן המהפכה הצרפתית, ולאחר שלטון האימים ב-1795 שונה השם ל”כיכר הקונקורד” כמחווה של פיוס (משמעות השם היא הרמוניה, הסכם).

כיכר קונקורד

המזרקות של כיכר קונקורד

מה רואים?

במרכז הקונקורד עומד היום אובליסק מצרי עצום בן 3300 שנה שהגיע מהעיר לוקסור במצרים ועליו מתוארים נצחונותיו של רעמסס השני. בניגוד לכל האוצרות שתמצאו באגף המצרי בלובר שנשדדו מאתרי עתיקות וארמונות במצרים, האובליסק ניתן במתנה למלך צרפת לואי-פיליפ על ידי מוחמד עלי שליט מצרים בראשית המאה ה-19, והוצב בכיכר ב-1833. תוכלו לראות בבסיס האובליסק את האמצעים המכניים הרבים בהם השתמשו להבאת האובליסק לכיכר, שגובהו 23 מטרים ומשקלו 255 טון. האובליסק מסמל במיתולוגיה המצרית העתיקה את אל השמש, כיוון שבגלל גובהו הוא המבנה הראשון עליו נופל אור השמש ומעיד על בוא היום. במאה ה-19 האובליסקים המצריים היו טרנדים מאוד באירופה ורבים מהם נמצאים כיום בערי אירופה במקום במצרים.

בכיכר נמצאות שתי מזרקות יפיפיות בהן פסלים ומוטיבים של נהרות וימים בגלל הקרבה למקום מושבם של משרדי חיל הים ולנהר הסן. בשמונה פינות הכיכר ניצבים שמונה פסלים המייצגים את הערים הגדולות בצרפת, וכל פסל מאופיין לפי העיר שמייצג. בסמוך לכיכר נמצא הוטל דה קלריון אחד המבנים היפים של פריז וגם השגרירות האמריקאית נמצאת סמוך לכיכר.

מרחב כיכר הקונקורד ברקע הודל דה לקרליון  (צילום: MOSSOT)

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

מידע שימושי על כיכר הקונקורד

שעות פתיחה

הכיכר פתוחה למבקרים ללא תשלום כל הזמן

כתובת

Place de la Concorde 75008 Paris




הגעה
directions_subway
מטרו

קו 1, קו 8 וקו 12 לרדת בתחנת Concorde.